וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם ולא מגניב: ספרד אוסרת על שימוש במזגן מתחת ל-27 מעלות

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 15:20

מתכננים חופשה בברצלונה, מדריד ושאר מקומות בספרד הרותחת בימים אלה? נא להצטייד במאוורר נייד, כי חוק חדש במדינה אוסר להגדיר את מיזוג האוויר מתחת ל-27 מעלות צלזיוס במקומות ציבוריים רבים. ויש לכך שתי סיבות טובות

גל חום במדריד, ספרד. יולי 2022/צילום: רויטרס

אם אתם טסים לספרד הקיץ, התכוננו להרגיש יותר רותחים מהרגיל. ממשלת ספרד העבירה זה עתה צו שאוסר להגדיר את מיזוג האוויר מתחת ל-27 מעלות צלזיוס במקומות ציבוריים רבים, זאת עקב גל החום הקשה שפוקד את המדינה ואת אירופה.

החוק חל על מבני ציבור כמו שדות תעופה, ברים, בתי קולנוע, תחנות רכבת, מרכזי קניות ותיאטראות. למרות שהחוק אינו חל על משקי בית, הממשלה מעודדת את התושבים הספרדים לפעול לפי אותו כלל גם בבית.

החוק הספרדי מכוון לא רק לטמפרטורות מיזוג אוויר בקיץ. בחורף, גם מבני ציבור לא יורשו להגדיר את החימום שלהם מעל ל-19 מעלות, בעוד שהאורות בחלונות הראווה בחנויות יידרשו להיות כבויים עד השעה 22:00.

גל חום במאלגה, ספרד. רויטרס
החוק החדש אוסר להגדיר את מיזוג האוויר מתחת ל-27 מעלות. חוף בעיר מאלגה/רויטרס
תיירות בחוף לה מלגוטה, מאלגה, ספרד ביולי 2022. רויטרס
תיירות מצטננות בחוף לה מלגוטה במאלגה/רויטרס

ספרד התחייבה להפחית צריכת אנרגיה ב-7%

אז מה הטעם בכל זה? ובכן, ממשלת ספרד רוצה בעיקר להפחית את צריכת האנרגיה. בדומה לשאר מדינות האיחוד האירופי, ספרד התחייבה להפחית את צריכת האנרגיה בשבעה אחוזים ולהוריד את תלות המדינה בנפט וגז רוסיים.

בנוסף, ישנם יתרונות נוספים לשימוש בפחות אנרגיה. בעוד שרובנו נשארים תלויים בדלקים מאובנים כמקור לחשמל, צריכת אנרגיה פחותה פירושה שאנו פולטים פחות פליטות של פחמן דו-חמצני. חוק האנרגיה החדש של ספרד יכנס לתוקפו ב-9 באוגוסט וייאכף עד נובמבר 2023.

גל חום בגראן קנריה, האיים הקנריים, ספרד. רויטרס
תיירים בחוף בפלאיה דל אינגלס באי גראן קנריה, ספרד, בחודש שעבר/רויטרס

בינתיים, ספרד נמצאת בעיצומו של קיץ מאוד מאוד חם. לאחר שני גלי חום ביולי, הטמפרטורות השבוע בחצי האי האיברי צפויות להגיע שוב ל-40 מעלות צלזיוס.

אתם יכולים להתעדכן בקיץ הלוהט של ספרד בוואלה! מזג אוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully