וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקדמת הבמה: מלון בקסטייג' נפתח בתל אביב

קרוב ל-100 שנה לאחר שנוסד תיאטרון "אהל" בבניין באוהאוס בתל אביב, נפתח בימים אלה מלון בקסטייג' של רשת מלונות אטלס, ובו 48 חדרים ברוח עולם הבמה. אבל האם גם המחיר "הצגה"?

לוקה פרדמנגס תייר גרמני בתל אביב/באדיבות: Luca Pferdmenges

מלון חדש נפתח בתל אביב, בקסטייג' שמו, הממוקם בגב של כיכר דיזינגוף, היכן ששכן החל מסוף שנות ה-40 אחד התיאטראות המיתולוגיים של ישראל - תיאטרון "אהל" - ובו 48 חדרים מסוגים שונים: חדר פיקולו (15 מ"ר), חדר פטיו (17 מ"ר) חדר קלאסי (19 מ"ר), חדר פרימיום (23 מ"ר), חדר ג'וניור (40 מ"ר) וחדר דופלקס (30 מ"ר).

תיאטרון "אהל" הוקם ב-1925 כדי לפעול לרווחתם התרבותית של הפועלים העבריים. משהוחלט על הקמתו של משכן קבע לתיאטרון, הופקד האדריכל אריה שרון (שרעייתו הייתה שחקנית בתאטרון), מבכירי האדריכלים בישראל, על עיצובו. המבנה בסגנון באוהאוס, בולט בפשטותו הקלאסית והוגדר עם השנים כבניין לשימור מחמיר בשל ערכו ההיסטורי והאדריכלי התיאטרון פעל עד 1969. בעת הסבתו למלון, שמרו האדריכלים משה ורד ואמנון בר-אור על מעטפתו החיצונית, חזיתותיו, חדרי המבואה וגרמי המדרגות, שהושפעו מתצורתו המקורית של הבניין כתיאטרון. מנגד, חללי הפנים עברו שינויים משמעותיים - האולם הראשי הפך לאטריום המחדיר שפע אור טבעי ללובי המלון, בעוד שהאזור ששימש כיציע התיאטרון ומגדל הבמה.

מלון בקסטייג' בתל אביב. נתן אשל,
בימת התאטרון ירדה לקומת הקרקע. חדר האוכל במלון בקסטייג'/נתן אשל
מלון בקסטייג' בתל אביב. נתן אשל,
האולם הראשי הפך לאטריום המחדיר שפע אור טבעי ללובי המלון/נתן אשל
תיאטרון אהל בשנות ה-40. אוסף דן הדני, אתר רשמי
תיאטרון "אהל" בשנות ה-40/אתר רשמי, אוסף דן הדני

עמדת צילום עצמית בהשראת 'הפוטו בוט'

סטודיו "מו" (בבעלות אורי בן-דרור ומיכאל נקווה), הופקד על עיצוב המלון ברוח הבמה, כשהאורחים הם כמו שחקנים שיכולים להתארגן בחדרם לפני הצגה, ובהם מראה מוקפת נורות, מתלה עשוי מוטות ברזל במקום ארון, וילון קטיפה ורצפת עץ. בנוסף, פריטי האמנטיז בחדר האמבטיה נמצאים באריזות ממוחזרות, סבוני מקלחת אורגניים של מותג ערוגות, רמקולי בלוטוס של Marshall, טלוויזיה עם נטפליקס ומכונת קפה של נספרסו, מיני בר עם שתייה קלה ללא עלות וחלוקים מפנקים.

מחוץ לחדרים, המעברים המרוצפים בשטיח אדום, לצד צלילי מחיאות הכפיים במעליות, פינת איפור מאובזרת באחד מגרמי המדרגות.

בימת התאטרון - שבמבנה המקורי הייתה בקומה הראשונה - ירדה לקומת הקרקע ונפרשת לעיני הבאים בשערי המלון. עוד במלון, עמדת צילום עצמית בהשראת 'הפוטו בוט' העתיק משנות ה-30. חלל זה משמש כמעין סלון תרבות - מקום המפגש של האורחים לארוחת בוקר.

מלון בקסטייג' בתל אביב. נתן אשל,
האורחים הם כמו שחקנים שיכולים להתארגן בחדרם לפני הצגה. חדר במלון/נתן אשל
מלון בקסטייג' בתל אביב. נתן אשל,
מחוץ לחדרים, המעברים המרוצפים בשטיח אדום/נתן אשל
מלון בקסטייג' בתל אביב. נתן אשל,
המבנה בסגנון באוהאוס הוגדר עם השנים כבניין לשימור מחמיר/נתן אשל

גם הקולינריה ברוח עולם הבמה

גם החוויה הקולינרית בבקסטייג' ברוח עולם הבמה. יעל רסולי - בימאית תיאטרון, שחקנית וזמרת - חברה לשף עידו פיינר ("רוברטה וינצ'י"), המייעץ קולינרית למלון. הארוחה תהיה פתוחה גם למי שאינו נמנה עם אורחי המלון. בשעות הערב יפעל במקום לאונג'-בר ראשון מבית המותג Moli, של היינן אייל דרורי וגל ארזי, שלו רקע ותיק בתחום האירוח והאלכוהול. למשקאות נלווה תפריט שיצר השף פיינר.

בחירת האמנות במלון נעשתה, אף היא, תוך הסתכלות הן על ההיסטוריה של המבנה והן על עברו כתיאטרון פעיל. אוצרת האמנות דינה יקרסון גייסה את האמניות לירון כהן ורותי דה פריס, מתוך חיבור של עבודותיהן לסגנון האמנותי שהיה רווח בתקופת פעילותו של התיאטרון.

לדברי דני ליפמן מנכ"ל ובעלים משותף של רשת מלונות אטלס: "בקסטייג' הוא האח הצעיר לשני מלונותינו הממוקמים מזה שנים רבות בכיכר דיזינגוף הלוהטת. רוחו של תיאטרון הפועלים המיתולוגי, שפעל במבנה והיה מאבני הדרך של ההיסטוריה התרבותית של תל אביב, עוברת בו כחוט השני בסאונד, לבוש, עיצוב הפנים ואלמנטים נוספים המבקשים לגעת באורחינו".

מחיר ללילה: החל מ-1,028 שקלים לזוג כולל ארוחת בוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully