וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימת 10 הערים הכי שוות במזה"ת ל-2022. איפה ממוקמת תל אביב?

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 14:57

מגזין הטיולים הנחשב Travel + Leisure דירג את הרשימה הנחשקת של הערים הטובות באזור לשנת 2022, ולא שכח בפנים שתי ערים ישראליות. אז היכן הן ממוקמות ומי זכתה במקום הראשון?

בווידאו: טיול לדובאי/מערכת וואלה!

אולי תתפלאו אבל גם בימינו חלק מהאנשים חושבים שהמזרח התיכון הוא יעד לטיולי מדבר וגמלים, ועל אפריקה, היבשת השנייה בגודלה בעולם, כמקום לטיול ספארי בלבד. אבל כמה שהם טועים: גם במזרח התיכון וגם באפריקה אפשר לפגוש תרבויות עשירות ומרתקות, נופים עוצרי נשימה, אנשים צבעוניים ואוכל מיוחד (וטעים).

המגזין האמריקני הפופולרי Travel + Leisure ביקש, כמו בכל שנה, מהקוראים שלו להתייחס לחוויות הנסיעות שלהם ברחבי העולם - כדי לחלוק את דעותיהם על הערים המובילות. הקוראים דירגו את הערים על סמך אתרים וציוני דרך, תרבות, אוכל, הכנסת האורחים, קניות והערך הכולל.

הערים האפריקניות ברשימה מייצגות כמה מהיעדים הפופולריים ביותר של היבשת. מרוקו אהובת הקוראים הוותיקה תופסת שניים מהמקומות הראשונים השנה: מרקש, למרגלות הרי האטלס, במקום 5, ובמקום 10, פז, העיר השנייה בגודלה במדינה ומרכז של אומנות מסורתית.

עיר אפריקאית אחת נכנסה לרשימה בפעם הראשונה - קיגאלי, שמגיע למקום ה-6. בירת רואנדה הופכת פופולרית בקרב מטיילים כבריחה בעיר לפני או אחרי טיולים לפארקים הלאומיים הרבים של המדינה, שהם עדיין המניעים העיקריים של כלכלת התיירות של המדינה. הקוראים ציינו שקיגאלי הייתה קלה לניווט ועמוס באתרים מעניינים.

ארבעה מתוך עשרת המקומות הראשונים השנה נמצאים בחצי האי ערב, כולל מספר 8 בדוחא, שם תארח קטאר את המונדיאל בהמשך השנה, ומספר 9 אבו דאבי, בירת איחוד האמירויות. הקוראים שיבחו את האחרונה כ"עיר מקסימה וסופר-מודרנית".

ובראש הרשימה שתי ערים ישראליות. הראשונה היא העיר שלא נחה - תל אביב והשניה היא הבירה ירושלים שתיירים רבים אוהבים לבקר בה בשל ריבוי ההיסטוריה שבה. הנה הרשימה המלאה של הערים הטובות ביותר באפריקה ובמזרח התיכון.

1. מוסקט, עומאן

המסגד הגדול של הסולטן קאבוס מוסקט עומאן. ShutterStock
הזוכה במקום הראשון. מסגד בעיר מוסקט/ShutterStock

בירת עומאן על שפת האוקיינוס היא אחת הערים המעורבות ביותר בחצי האי ערב, בין היתר הודות לאלפי שנות ההיסטוריה שלה כנמל סחר מרכזי. בגלל מגבלת גובה ארצית על בנייה חדשה, האדריכלות נוטה לכיוון המסורתי, עם השפעות ברורות מהאסתטיקה הערבית, הפרסית, העות'מאנית והאוקיינוס ההודי .

מומלץ לשוטט בין השווקים או לאורך הקורניש, ואל תוותרו על סיור במסגד הגדול הסולטן קאבוס המדהים. למוסקט יש כרגע פריחה קלה במלונות כשהעניין גובר מנוסעים בינלאומיים - שימו לב למפרץ ג'ומיירה שייפתח בקיץ הקרוב.

2. קייפ טאון

אורות העיר קייפטאון דרום אפריקה. רויטרס
אחת משלוש ערי הבירה של דרום אפריקה/רויטרס

3. תל אביב

טיול אופניים בתל אביב. Shutterstock, ShutterStock
לא נחה. תל אביב/ShutterStock, Shutterstock

4. ירושלים

ירושלים בשקיעה. John Theodor, ShutterStock
עיר זהב. ירושלים/ShutterStock, John Theodor

5. מרקש, מרוקו

ילד בשוק מרוקו אוכל מרוקאי מרקש. ShutterStock
עיר תוססת ומעניינת. שוק במרקש/ShutterStock

6. קיגאלי, רואנדה

קיגאלי, רואנדה. ShutterStock
פעם ראשונה ברשימה. קיגאלי/ShutterStock

7. דובאי

דובאי. ShutterStock
ה-יעד הכי פופולרי של הקיץ. קו הרקיע של דובאי/ShutterStock

8. דוחא, קטאר

שדה התעופה חמד בקטאר. ShutterStock
שדה התעופה בדוחא/ShutterStock

9. אבו דאבי

מלון הילטון ריזורט אבו דאבי, 5 כוכבים. יח"צ חו"ל,
יעד תיירות פופולרי גם אצל הישראלים. מלון באבו דאבי/יח"צ חו"ל

10. פז, מרוקו

שוק תבלינים פז מרוקו. דין אריאל, מערכת וואלה! NEWS
עיר צבעונית ומרתקת. שוק תבלינים בפז/מערכת וואלה! NEWS, דין אריאל

שר התיירות יואל רזבוזוב התייחס לבחירה: "השנה פעלנו באופן נחרץ כדי להתגבר על משבר הקורונה וכדי להשיב לתיירנים בישראל את מקור ההכנסה שלהם, ואני שמח שמאמצינו נראים גם ברחבי העולם. משרד התיירות ימשיך להשקיע מאמצים אדירים בהגדלת תנועת התיירות לישראל ובכך להכניס מילארדי שקלים למדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully