וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבות ים עלו להטיל בחוף, ותועדו ברחפן עם אמצעי ראיית לילה

עודכן לאחרונה: 7.7.2022 / 15:52

שתי צבות ים עלו אמש להטיל ביצים בחוף, אך הפריעו אחת לשנייה והטלה נכשלה. למחרת עלתה הצבה הוותיקה, שמוכרת בארץ מזה שנים, והמשימה בוצעה בהצלחה, כשהיא תועדה מרחפן עם אמצעי ראיית לילה שמשמש לאכיפה בחוף

צבת ים חוזרת לים לאחר ניסיון הטלה בחוף דור, יולי 2022/צילום: אלון פן, רט"ג

שתי צבות ים חומה וירוקה בסכנת הכחדה עולמית, עלו שלשום בלילה (שלישי) יחד להטיל את הדור הבא. התוצאה: הן חזרו לים ללא הטלה. למחרת עלתה חווה צבה ירוקה ותיקה ומוכרת להטיל שוב. הפעם המשימה בוצעה בהצלחה.

אלון פן פקח היחידה הימית ברשות הטבע והגנים, מספר: "בזמן שהיינו בפיקוח לילה, פיקוח דייג בלילה שמורת הטבע, איפה שאסור לדוג, הטסנו את הרחפן וסרקנו את החוף ופתאום ראיתי את הצבה חווה הירוקה מאתמול שעלתה והטילה את הביצים שלה בשמורה".

הפקח שסרק את החוף גילה זיהה שבאותו הזמן עלתה צבה ירוקה להטיל את הביצים בחוף ועלתה גם צבה חומה שהפריעה לה. שתי הצבות עלו לחוף ולא הטילו. "בדרך כלל אנחנו חוששים שאנחנו מפריעים להם, שאנחנו נמצאים בחוף, בשמורות היכן שאסור לשהות בלילה. באותו הלילה, מה שקרה זה שהצבות הפריעו אחת לשנייה וחזרו לים מבלי להטיל", הוא מוסיף.

סימני זחילה של צבת ים לאחר ניסיון הטלה. אלון פן, רשות הטבע והגנים
סימני הזחילה חזרה לים של שתי הצבות, הבוקר/רשות הטבע והגנים, אלון פן
צבת ים חוזרת לים לאחר ניסיון הטלה. אלון פן, רשות הטבע והגנים
צולמה עם רחפן עם אמצעי ראיית לילה. חווה חוזרת לים אחרי ההטלה/רשות הטבע והגנים, אלון פן

"מחכים שהאבקועים הצעירים יגיעו לים"

"יום אחרי זה, כדי לוודא שיהיה להן את השקט ולהכווין את התנועה בין הצבות, שכל אחת תלך למקום שלה, חיכינו למעלה בשקט בחושך שהן יגיעו להטיל. הצבה הירוקה עלתה, חפרה בור הטילה את הביצים וחזרה חזרה לים. את כל הדבר הזה תיעדנו בעזרת רחפן עם מצלמה תרמית והקן הזה עכשיו מוגן, אנחנו מחכים שהאבקועים הצעירים יגיעו לים".

ד"ר יניב לוי מנהל מרכז הצלה לצבי ים ברשות הטבע והגנים, אמר: "חווה היא בעצם הצבה הראשונה שראיתי בארץ מטילה. כל שלוש ארבע שנים היא עולה להטיל מחדש ויוצא לי לפגוש אותה כל פעם מחדש. שמנו עליה משדר לוויני והגיבורה הזו הצליחה לגרד אותו ממנה אחרי 20 ימים בלבד. זה היה המשדר הראשון ששמתי. זו צבה ותיקה שאנחנו מכירים אותה, שעולה להטיל כל כמה שנים בדיוק באותו מקום. בחורה מאוד מדויקת, חמודה, שוקלת 85 קילו בערך.

"שלשום היא עלתה להטיל בחוף ומסתבר שהיא רבה עם צבה חומה אחרת על מקום ההטלה, ובסוף הן לא הטילו. אתמול היא עלתה שוב והטילה, וכשהטילה היא צולמה עם רחפן עם אמצעי ראיית לילה של רשות הטבע והגנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully