וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לשמועות: מה עושים אם נוסעת צריכה ללדת במטוס - והאם התינוק מקבל טיסות חינם?

19.5.2022 / 23:45

מומחה לטיסות הסביר מה בדיוק קורה כשנוסעת מקבלת צירים במהלך טיסה, מאיזה שבוע לא מומלץ לטוס, כיצד נקבע הלאום של הילוד והאם הוא זוכה לטיסות חינם לכל החיים? הנה כל התשובות

דיילות מיילדות נוסעת בטיסה/The Kitchen Doc, youtube

גם אתם תהיתם האם לידה במטוס זה משהו שעדיין קורה? מה עושים במקרה שנוסעת מקבלת צירים? והאם הילוד באמת מקבל טיסות חינם לכל החיים כפי שתמיד שמענו?

לידה באוויר זה לא משהו שקורה לעיתים קרובות, בין היתר הודות לחוקי התעופה המחמירים וההגבלות לפיהן נשים בהיריון לא יכולות לטוס אם הן עברו את רף 36 השבועות. עם זאת, זה לא אומר שזה לא קורה בכלל. למעשה, בינואר השנה נוסעת ילדה תינוק בטרם עת בטיסת יונייטד איירליינס מגאנה לארה"ב. יונייטד איירליינס אמרה אז בהצהרה ל-CNN Travel: "הצוות שלנו היה מדהים. הם פעלו במהירות, סייעו לאנשי הרפואה שהיו על המטוס והבטיחו שכולם יישארו בטוחים לאורך כל הטיסה. התרגשנו במיוחד לראות את המטוס נוחת עם נוסע נוסף, יפה במיוחד, על הסיפון".

אז מהו ההליך במקרה שנוסעת נאלצת ללדת במהלך טיסה? והאם יש אמת בשמועה שתינוקות שנולדו בשמיים זכאים לטיסות חינם לכל החיים?

לדברי הדייל והסופר ג'יימס ווייסונג, צוות תא הנוסעים אינו מאומן ליילד תינוקות, ואין נוהל מוגדר עבור הצוות שיעזור ליילד תינוק אם מישהי חוטפת צירים בטיסה. עם זאת, ג'יימס אמר ל-Yahoo שהאחריות העיקרית של הדיילים היא להזהיר את הטייס ו"לקרוא לאיש מקצוע רפואי" - אם יש מישהו כזה בטיסה. הצוות על המטוס מחליט האם נדרשת נחיתת חירום.

לידה בטיסות. ShutterStock
צוות תא הנוסעים אינו מאומן ליילד תינוקות - אבל תפקידו לברר אם יש רופא בטיסה/ShutterStock

מהו הלאום של תינוק שנולד במהלך טיסה?

באופן מפתיע, לא פשוט לקבוע את זה. ההסכם הבינלאומי לצמצום חוסר האזרחות קובע שלתינוק תוקצה אזרחות כבר בלידה. בדרך כלל, לתינוק "יוקצה הלאום של המרחב האווירי בו נמצא המטוס באותו רגע", מדווח מומחה מטעם מומחי זכויות הנוסעים בטיסה ל-EUclaim. הוא הוסיף: "למשל, תינוקות שנולדו במרחב האווירי של ארה"ב יקבלו אזרחות אמריקאית. אם המדינה לא תאפשר זאת, התינוק יקבל את אזרחות ההורים או את אזרחות המדינה שבה חברת התעופה רשומה".

תינוק עם כסף. ShutterStock
לתינוק יוקצה לאום המרחב האווירי בו נמצא המטוס באותו רגע/ShutterStock

האם תינוקות שנולדים במטוס מקבלים טיסות חינם לכל החיים?

למרבה הצער זו אגדה אורבנית. אמנם היו כמה מקרים שבהם חברות תעופה העניקו טיסות מיוחדות ללא תשלום לילוד, אבל זה בשום אופן לא אירוע שכיח וזה לא משהו שהילוד זכאי לו מבחינה חוקית.

עם זאת, היו גם מקרים של חברות תעופה שנתנו לרך הנולד ולהוריהם טיול חינם לעיר האהובה עליהם, או אפילו קראו למטוס על שם הילוד הבלתי צפוי.

לידה בטיסות. ShutterStock
אין דבר כזה טיסות חינם לילוד. שיסתדר/ShutterStock

האם זה בטוח לטוס בהריון?

לפי ה-NHS, טיסה בהריון אינה מזיקה לך או לעובר שלך, אך עליך לדון בכל בעיה או סיבוכי הריון עם המיילד או הרופא שלך לפני הטיסה.

הסיכוי להיכנס ללידה מוקדמת גבוה יותר באופן טבעי לאחר 37 שבועות, או 32 אם את נושאת תאומים, כך שחברות תעופה מסוימות לא יאפשרו לך בכלל לטוס מעבר לתאריך זה.

ה-NHS גם קובע: "לאחר שבוע 28 להריון, חברת התעופה עשויה לבקש מכתב מהרופא או המיילדת שלך המאשר את תאריך הלידה המשוער שלך ושאינך בסיכון לסיבוכים. נסיעות למרחקים ארוכים (יותר מ-4 שעות) טומנות בחובן סיכון קטן לקרישי דם. אם את טסה, שתי הרבה מים ותתנועעי באופן קבוע - כל 30 דקות בערך. את יכולה לקנות זוג גרבי דחיסה או תמיכה מבית המרקחת, שיעזור להפחית את הנפיחות ברגליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully