וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייג תפס בידיו "דינוזאור חי" באורך 3 וחצי מטרים

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 11:22

איבס ביסון יצא לדייג בנהר פרייזר שבקנדה כשלכד לפתע דג עצום שמגיע לאורך של 3.3 מטרים ולמשקל של 266 קילוגרמים. הדג שנמצא בסכנת הכחדה מכונה "דינוזאור חי" מאחר שהוא מתוארך לתקופת היורה ומזכיר את הדינוזאורים

דג חדקן שוחה במי נהר פרייזר בקולומביה הבריטית בקנדה/@yvesbissonsturgeonco

"תראו את זה", צעק מדריך הדייג איבס ביסון למצלמה כשתפס דג עצום באורך 3.3 מטרים ובמשקל של 266 קילוגרמים המכונה "דינוזאור חי". איבס, שיצא לדייג בנהר פרייזר שבקנדה, שיתף סרטון טיקטוק קצר שצילם בתחילת החודש, בו הוא תופס את הדג בידיו ומציג למצלמה את גודלו העצום.

למדריך הדייגים הזה יש ניסיון רב עם "דגי הדינוזאור" הענקיים הללו, אך להערכתו הדג שתפס הפעם מגיע לגיל 100 והוא אחד הגדולים שראה בחייו. "הדג הזה הוא 10 וחצי רגל, כנראה 500, אולי 600 פאונד", הוא אומר בסרטון. לדברי איבס, מדובר בדג חדקן - מין המכונה לעתים קרובות "דינוזאור חי", שכן הם מתוארכים לתקופת היורה ולפי חלק מההערכות הם נמצאים על כדור הארץ כבר 250 מיליון שנה.

צפו בדבר המטורף הזה:

איבס מספר שצפה באלפי חדקנים במהלך 20 שנותיו כמדריך והפעם לכד את הגדול מכולם לצד חברו, דן לאלייר, כששניהם נותרו המומים מגודלו. אם חששתם לגורל הדג, איבס מרגיע: "רק תייגנו אותנו. הוא כנראה מעולם לא נתפס לפני ועכשיו אנחנו הולכים לשחרר אותו בחזרה לנהר". בשיחה עם USA Today הוסיף איבס: "לאחר שקפצנו מהמים פעמיים במהלך העימות איתו, שנינו הסתכלנו אחד על השני בחוסר אמון לנוכח גודלו העצום. ידענו שהוא משהו מיוחד".

השניים תייגו את הדג ושחררו אותו חזרה למים, משם הוא שחה לאיטו. "זו התנהגות נורמלית מאוד עבור חדקן להיות מאוד דומם וצייתן במים רדודים לאחר ששוחרר", הוסיף איבס.

איבס מספר שהחדקנים נמצאים בסכנת הכחדה, אך הוא לא חושש להם יותר מדי: "הם דגי המים המתוקים החזקים ביותר בעולם ושיעור התמותה לדיג הוא 0.012 אחוז, כך שבעצם הם לעולם לא מתים, ולתוכנית התיוג המפורסמת שלנו יש את הנתונים לתמוך בזה. הדג הענק הזה שחה משם לאחר ששוחרר, מה שלא הוצג בסרטון, ואני בטוח שהוא יחיה לעוד 100 שנים".

ואז הדג שחה לדרכו

הקרן העולמית לשימור חיות הבר (WWF) מאשרת שהמין נמצא בסכנת הכחדה. הדגים, כך מציינים בארגון, "קיימים מאז עידן הדינוזאורים, אך כעת קרובים להכחדה". נכון להיום, חדקנים סובלים מ"דיג יתר, סחר לא חוקי בקוויאר ואובדן בתי גידול", לפי ה-WWF, "החדקנים הם בין דגי המים המתוקים הגדולים ביותר על פני כדור הארץ, מכיוון שהם יכולים להגיע לאורך של יותר מ-7.5 מטרים ולשקול עד 1.5 טון".

ה-WWF טוען שהוא פועל להצלת המין על ידי ביטול סחר לא חוקי בקוויאר ו"שיפור בריאותן של מערכות הנהרות, שהן נשמת החיים של אנשים ודגים כאחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully