וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת תעופה הראשונה שביטלה את הצורך לטוס עם מסכות

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 16:37

חברת הלואו-קוסט הבריטית Jet2 הסירה את המגבלות כמעט בכל טיסותיה, ונראה שחברות תעופה נוספות בדרך לבצע מהלך דומה

נוסע מורד מטיסה כי שם על עצמו תחתונים במקום מסיכה/TWITTER

חברת הלואו-קוסט הבריטית Jet2 הפכה להיות חברת התעופה המוכרת הראשונה שהסירה את מגבלת המסכות כמעט בכל טיסותיה אל ומבריטניה. המהלך הגיע בעקבות החלטת הממשל הבריטי להסיר כמעט את כל מגבלות הקורונה, בהם חובת חבישת מסכה וכללי בידוד עצמי למי שקיבלו תוצאות חיוביות לקורונה

בהנחיה המעודכנת שהופיע באתר האינטרנט של Jet2, מצהירה חברת התעופה "זו כבר אינה חובה חוקית לחבוש מסכת פנים בנמלי התעופה שלנו או במטוסים שלנו". עוד נמסר כי ההנחיות המעודכנות חלות על כל הטיסות לאנגליה וצפון אירלנד וממנה, אך לא על סקוטלנד, שבה נותרה חובת חבישת מסכה.

מטוס של חברת הלואו-קוסט הבריטית Jet2. ShutterStock
לטוס בלי לעטות יותר מסכות. חברת הלואו-קוסט הבריטית Jet2/ShutterStock

מעודדים. לא מחייבים

עם זאת, דובר מטעם Jet2 אמר כי חברת התעופה עדיין "עוקבת אחר ההמלצות של ממשלת בריטניה ומעודדת את הנוסעים לחבוש מסכת פנים בתוך המטוסים שלה, כמו גם בטרמינלים של נמל התעופה, אם הם מסוגלים".

על אף העובדה שהנוסעים יכולים כעת להיות נטולי מסכה במשך רוב זמן הטיסה, Jet2 הזהירה את הלקוחות שלה כי יהיה עליהם לחבוש מסכה עם הנחיתה ברוב היעדים שאליהם טסה חברת התעופה.
יש להבין כי על-פי המונחים המשפטיים הבסיסיים ביותר, מטוסי נוסעים כפופים לחוקי המדינה שבה הם רשומים, אך כאשר דלתות המטוס נסגרות, הדברים משתנים. לאחר פתיחת הדלתות ביעד וכיבוי המנועים, יחולו הכללים המקומיים, ולכן גם חובת חבישת המסכה במדינות רבות, רובן באירופה.

חברת התעופה הלאומית של בריטניה, בריטיש איירווייז (BA), נקטה בגישה זהירה יותר בכל הקשור על הקלות בכללי מסכות הפנים, והצהירה כי היא מחויבת לציית לחוקים ולמדיניות של המדינות השונות שבהן היא פועלת. למרות שבריטיש איירווייז היתה יכולה לבטל את חוקי חבישת המסכה בטיסות פנים בבריטניה, הרי שדובר החברה מסר כי "לחברת התעופה אין תוכניות לעשות זאת כרגע".

עוד בוואלה!

עוטים מסיכה? אתם חייבים לראות את הסרטון הבא

לכתבה המלאה
נוסעת עם מסיכה במטוס. ShutterStock
הנוסעים יכולים כעת להיות נטולי מסכה במשך רוב זמן הטיסה/ShutterStock

בלי מסכות: גם בשמי סקנדינביה

עוד ציינו בחברת התעופה כי היא שומרת על מדיניות המסכות שלה. "(העניין) בבדיקה ושאנו ממשיכים לקבל המלצות והכוונה מכל הרשויות המתאימות". גם חברת באיזי ג'ט ובקבוצת התעופה TUI ציינו כי הם שומרים על חוקי חבישת המסכות בכל הטיסות, לפחות לעת עתה.

ברחבי סקנדינביה, הוקלו שוב מגבלות מסכות הפנים וחברות תעופה מקומיות, כולל SAS, Norwegian ו-Wideroe הצהירו כי אין צורך במסכות בטיסות בין מדינות סקנדינביה. עם זאת, עדיין יש צורך בהן בטיסות לשאר היעדים באירופה ומהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully