וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בסעודיה: נשים מקומיות יורשו לעבוד כדיילות אוויר

עודכן לאחרונה: 27.2.2022 / 12:25

בפעם הראשונה בהיסטוריה של יותר מ-76 שנים, יורשו נשים מקומיות בערב הסעודית לעבוד כדיילות אוויר. המהלך מגיע בעקבות רפורמות של יורש העצר מוחמד בן סלמאן, זאת לאחר שנשים במדינה הורשו לנהוג לבדן ולהסתובב ברחובות ללא מלווה

דיילות בביקיני בחברת וייטג'ט/Vietjet

לאחר שנשים הורשו לנהוג בערב הסעודית, עתה הן יוכלו לעבוד גם כדיילות: חברת התעופה "סעודי אראביאן איירליינס" (Saudi Arabian Airlines) תתחיל לגייס בפעם הראשונה בהיסטוריה של יותר מ-76 שנים צוות אוויר של נשים מקומיות, זאת כשמדינת המפרץ מאמצת גרסה מתונה יותר של האיסלאם בהנהגתו של יורש העצר הרפורמיסטי מוחמד בן סלמאן.

חברת התעופה, שלעיתים ידועה בפשטות כ"סעודי", מעסיקה זה מכבר גברים סעודים כדיילים שמפקחים על דיילות צעירות מחו"ל, בעיקר מהפיליפינים, תאילנד ומזרח אירופה. לפי המהלך החדש, זו תהיה הפעם הראשונה שנשים ילידות סעודיה יוכלו להפוך לדיילות בחברת הדגל הלאומית, בעקבות רפורמות חברתיות שהעניקו לנשים חירויות חדשות נרחבות.

כזכור, בשנת 2018, נשים סעודיות הורשו סוף-סוף לנהוג במכוניות ולצאת מהבית ללא מלווה שהוא קרוב משפחה. בנוסף, הוקלו חוקי הלבוש המחמירים, ולמרות שעדיין מצופה מנשים להתלבש בצניעות, כבר אין צורך ללבוש "עבאיה" (שמלה ארוכה הכוללת כיסוי ראש) מחוץ לבית.

מטוס של חברת התעופה סעודי אראביאן איירליינס. ShutterStock
חברת התעופה סעודי אראביאן איירליינס/ShutterStock

נשים שילמו מחיר כבד על הרפורמות

במקביל לרפורמות הנ"ל, הייתה דחיפה להביא יותר סעודים לעבודה במגזר הפרטי - כולל נשים. מקומות עבודה אינם מופרדים עוד לפי אזורים של גברים ונשים בלבד, ונשים כבר לא צריכות להיכנס למסעדות ובתי קפה דרך כניסות נפרדות.

אולם, לרפורמות החברתיות שהובלו בידי נשים שנלחמו על הזכות לנהוג, לעזוב את הבית לבד ולעבוד במגוון גדול יותר של עבודות, ואומצו על ידי יורש העצר לבסוף, היה מחיר כבד. עשרות פעילות נעצרו על ידי הרשויות הסעודיות גם לאחר שהחלו להקל על הכללים. רבות מהן שוחררו כעת מהכלא אך חיות תחת איום במעצר שרירותי בהתראה של רגע.

עוד בוואלה!

שריעה איירליינס: גברים ונשים יופרדו בטיסות בערב הסעודית

לכתבה המלאה
חברת ערב הסעודית. פייסבוק חברת ערב הסעודית, צילום מסך
עד כה רק גברים סעודים הורשו לעבוד כדיילים בטיסות החברה/צילום מסך, פייסבוק חברת ערב הסעודית

יש עוד מכשולים בדרך

יש לציין, כי חברת התעופה הלואוקוסט הפרטית הסעודית Flynas אומנם אפשרה לנשים מקומיות להפוך לדיילות מאז תחילת 2020, אך מגיפת הקורונה עיכבה את הרפורמות בסעודיה והשינויים נדחו לבסוף.

עם זאת, לנשים המקומיות יש עדיין מכשולים משמעותיים להתגבר עליהם. תפקידי הדיילות פתוחים רק לנשים בגילאי 20 עד 30, ונשים עלולות להתמודד עם התנגדות עזה מצד בני משפחה שלא יהיו מרוצים מהאינטראקציה שלהן עם כל כך הרבה גברים זרים.

תפקיד "דיילת אוויר", שנחשב לאולי זוהר בחברות תעופה שונות בעולם, לא תמיד זוכה להערכה רבה בקרב מקומיים במדינות באזור המפרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully