וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל אחד מכם יוכל להזיז את הסלע הענק ששוקל 137 טונות

עודכן לאחרונה: 9.2.2022 / 23:34

עוד ועוד אנשים מצלמים את עצמם כשהם מנדנדים את "הסלע הרועד" שחבוי לו ביער בצרפת. על פי מומחי פיזיקה, הסלע הענק, שאורכו כ-7 מטרים, הוא למעשה נדנדה במשקל 137 טונות

אדם מזיז לבדו את הסלע הרועד ששוקל 137 טון/INSTGRAM

אם בא לכם להרשים מישהו עם תצוגה של כוח אבל לא באמת עשיתם כושר לאחרונה, אז פשוט תגיעו ליער הואלוגט בצרפת ובקשו ממישהו לצלם אתכם דוחפים ומרימים את 'הסלע הרועד' ששוקל 137 טונות.

כן, אמרנו 137 טונות.

סלע הגרניט העצום, שאורכו 7 מטרים, מושך כבר שנים תיירים ליער שנמצא בחצי האי ברטאן בצפון-מערב צרפת והוא נקרא "הסלע הרועד" מכיוון שאם דוחפים אותו במקום הנכון - הוא מתנדנד קדימה ואחורה - או 'רועד', כפי שניתן לראות (אם מסתכלים היטב) בשלל הסרטונים המדהימים שצילמו תיירים שהגיעו למקום.

ככה זה נראה

איך זה אפשרי? ד"ר מארק ווילי מהמכון לפיזיקה בלונדון (IOP) אמר ל-MailOnline Travel כי ייתכן שה"סלע הרועד" הוא דוגמה יפה ל"עקרון המומנטים" (או מומנט הכוח) והוא מסביר: 'בהנחה שהסלע נח על שטח קטן יחסית, אפשר לחשוב על זה בשני חלקים - חצי נמצא בצד שמאל של נקודת הציר, וחצי בצד ימין. כל צד למעשה מושך למטה ורוצה להפוך את הסלע לכיוון הזה. המסה משני צידי הציר מפוזרת באופן כזה שאפקט הסיבוב בכיוון השעון מאזן את אפקט הסיבוב נגד כיוון השעון. זה בערך מה שאנחנו חווים על נדנדה. שני אנשים יכולים לשבת בכל קצה של נדנדה והיא מאוזנת לחלוטין. עם זאת, נדרשת רק דחיפה קלה כדי לגרום לכל העניין לזוז לכאן או לכאן. אז, ייתכן שהסלע הרועד הוא נדנדה של 137 טון גרניט".

  • עוד באותו נושא:
  • סלע
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully