וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה המלחיצה שבגללה ממש לא כדאי לגנוב מגבות מהמלון

שבבי איתור שנועדו למציאת מגבות וחלוקי רחצה, משמשים יותר ויותר כנגד אורחים ש"סוחבים" מזכרת מהחופשה במלון שלהם. עכשיו לכו תסבירו לפקיד הקבלה מה חלוק הרחצה עושה במזוודה שלכם אחרי שביצעתם צ'ק אאוט

אלה המקומות בהם מסתירים מצלמות נסתרות בחדרי מלון/@malwaretech

זה לא סוד שאורחי בתי מלון נוהגים לגנוב דברים מהחדרים כל הזמן. אנו שומעים על כך רבות בהקשר הישראלי, אבל מדובר במגפת עולמית, ואף יעד אינו חסין. למעשה, העניין כה נפוץ, עד שמדריך מלונות היוקרה והספא הגרמני Wellness Heaven, ביצע סקר שבו נשאלו 1,157 מלונאים על הנושא. זאת במטרה לבחון אילו פריטים נגנבים הכי הרבה והאם יש הבדל בין מה שגונבים במלונות ארבעה כוכבים לעומת הפריטים שנגנבים ממלונות חמישה כוכבים.

ובכן, לא מפתיע לגלות שמגבות היו הפריטים הכי "מבוקשים", ואחריהם חלוקי רחצה. שמיכות וכריות היו הרבה פחות "גניבות", אבל עדיין היו גם מקרים כאלו, לצד מזרנים, מייבשי שיער, מנורות, טלוויזיות ושאר הפתעות לא צפויות.

חלק מבתי המלון ניסו למתן את התופעה באמצעות שלטים שנתלו בחדרי האירוח, בהם נכתב כי פריטים שיחסרו, יביאו לחיוב כספי של האורחים. במלונות אחרים הניסוח עדין יותר, ובהם נכתב כי אם המגבות או חלוקי הרחצה כה נעימים ומהנים, הם זמינים לרכישה בחנות המלון (ובכל מקרה, אם הם יחסרו בחדר - יתבצע חיוב).

מגבת חדר מלון. ShutterStock
מגבות הן הפריט הכי "מבוקש" שגונבים ממלון, אחריהן חלוקי רחצה/ShutterStock

כתבי אישום ביפן ובניגריה

ובכל זאת, מדובר עדיין בתופעה שנמשכת כל העת. במקומות מסוימים, כמו ביפן ובניגריה, בתי מלון פנו למשטרה המקומית עקב גניבת מגבות, ואף הוגשו כתבי אישום של העבריינים.

אתר Your Mileage May Vary מציין כי מה שרבים אינם יודעים הוא כי מזה למעלה מעשור, בבתי מלון רבים מוטמעים במגבות, בחלוקים, בשמיכות ובכריות שבבי RFID - טכנולוגיה של תיוג אלקטרוני באמצעות גלי רדיו. שבבים זעירים אלו מהווים כלי יעיל כנגד גניבות.

השבבים הללו גמישים, עמידים במים ומסוגלים לשרוד מאות כביסות במים חמים מאוד. במקור, הטכנולוגיה מיושמת כדי לאתר מצעים, מגבות וחלוקים במחסנים לאחר הכביסות התעשייתיות, אך כאמור, יתרונם הנוסף הוא בכך שעובדי המלון יודעים לומר בדיוק היכן נמצאת כל מגבת וכל חלוק רחצה.

עם זאת, טווח השידור של השבבים הללו מוגבל. בית המלון אמנם לא יוכל לדעת שהמגבת שגנבת מבית המלון תלויה אצלכם בבית, אבל בהחלט ניתן לדעת כי המגבת נגנבה. בעיקר בזכות קוראי שבבים שהוצבו בכניסה וביציאה של בתי מלון רבים. אלו מצפצפים כאשר מגבת שאמורה להיות בחדר - עוזבת את המלון. ועכשיו לכו תסבירו לפקידי הקבלה מה חלוק הרחצה עושה במזוודה שלכם אחרי שביצעתם צ'ק אאוט. אז בהחלט - כדאי לחשוב מחדש על העניין הזה של לקחת מזכרות מבית המלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully