וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא טורקמניסטן הורה לכבות את האש ב"שער לגיהנום" שבוערת כבר 50 שנה

עודכן לאחרונה: 9.1.2022 / 13:03

מכתש עצום שבוער בלהבות מזה 50 שנה ללא הפסקה והפך לאטרקציה תיירותית נחשקת, עומד בפני סגירה כשנשיא טורקמניסטן הודיע כי בכוונתו לכבות את השריפה עקב הנזקים הסביבתיים שהיא גורמת - אבל האם זה בכלל אפשרי?

השער לגיהנום/Alessandro Belgiojoso

בלב מדבר קאראקום שבטורקמניסטן קיים מכתש ענק שבוער בלהבות מזה 50 שנה ללא הפסקה. האטרקציה התיירות המרהיבה זכתה לשם "שער הגיהנום" ומושכת אליה המוני תיירים מסביב לעולם, על אף שהשלטונות במקום הודיעו לא פעם שהם לא מעוניינים בהם ולא מתגאים באטרקציה הזאת. כעת נשיא טורקמניסטן, גורבנגולי ברדימוחמדוב, הורה לכבות את האש הגדולה ולסגור סופית את השער לגיהנום. על אף שמדובר באטרקציה שמאוד חבל להרוס, הכוונות שלו טובות.

"שער הגיהנום" הוא מכתש בקוטר 70 מטרים ובעומק של 30 מטרים הממוקם ליד כפר דרווזה, אזור שעשיר במרבצי גז טבעיים. ב-1971 גאולוגים סובייטים קדחו אל תוך האדמה וציוד הקידוח שלהם קרס פנימה. אז הם גילו שהבור מלא בגז רעיל וכדי להיפטר ממנו ולקחת חזרה את הציוד שלהם ששקע לבור - הם החליטו לכלות את הגז ע"י הדלקתו. הם העריכו שהגז יגמר תוך מספר ימים - אבל בפועל הגז ממשיך לדלוף במקום והבור בוער מאז ועד היום.

נשיא טורקמניסטן, הדיקטטור גורבנגולי ברדימוחמדוב, הודיע בסוף השבוע בטלוויזיה כי הוא מתכנן לכבות את השריפה לאור הנזקים הסביבתיים שהיא גורמת. הוא דרש מבכירים לכבות את הלהבות במכתש הגז בשביל להמעיט בזיהום האוויר וכדי לנסות להוציא משם את הגז ולהשתמש בו. ההודעה הגיעה עשור לאחר שברדימוחמדוב פנה למומחים כדי לנסות למצוא דרך לכבות את הלהבות כבר אז, אולם הניסיון הקודם שלו כשל.

הנשיא הודיע: "אנחנו מאבדים משאבי טבע יקרי ערך שעבורם נוכל להשיג רווחים משמעותיים ולהשתמש בהם לשיפור רווחת האנשים שלנו. המכתש משפיע לרעה הן על הסביבה והן על בריאותם של האנשים החיים בקרבת מקום". על אף ההודעה, עד כה לא נראה שנמצא פתרון מעשי לכיבוי השריפה, כך שיתכן שגם ניסיונו השני יעלה בתוהו.

ככה זה נראה מקרוב:

לפי יחידת הסטטיסטיקה של מחלקת האנרגיה של ארה"ב, לטורקמניסטן יש את מאגר הגז הטבעי השישי בגודלו בעולם וזה מה שגורם לבעירה הבלתי נפסקת, אבל ישנם רבים המאמינים שהמקום פשוט משמש שער כניסה אחד מבין רבים לגיהנום - והחפירה חשפה אותו בטעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully