וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום תאונות מטוסים ב-2021: המספר נמוך מזה שנים

בשנת 2021 נהרגו 81 בני אדם בתאונות מטוסים אזרחיים, לעומת 299 בני אדם בשנה שקדמה לה, כך נמצא בדוח תעופה בינלאומי. עוד צויין, כי בעיות נפשיות והיעדר אימוני רענון לאחר תקופות נטולות עומס, משפיעים על בטיחות הטיסות

בווידאו: עצמים החשודים כהריסות המטוס שהתרסק נמצאו בים צפונית לג'קרטה/צילום: רויטרס

חברת הייעוץ ההולנדית To70, המתמחה בבטיחות בתעופה, פרסמה לאחרונה את נתוני שנת 2021 בכל הקשור למספר ההרוגים בתאונות מטוסים של טיסות מסחריות ברחבי העולם. הנתונים מציגים ירידה לעומת השנה שקדמה לה.

אתר Business Traveller מדווח כי על פי הנתונים, בשנת 2021 התרחשו בסך הכל 38 תאונות, כאשר מתוכן ארבע נחשבו כקטלניות, והביאו למותם של 81 בני אדם.

מדובר בפחות משליש ממספר ההרוגים שנרשמו ב-2020, שבה התרחשו 40 תאונות, מתוכן חמש קטלניות. אלו והביאו למותם של 299 בני אדם. מהנתונים עולה עוד כי מספר ההרוגים בשנת 2021 הוא הנמוך ביותר מאז שנת 2017. על-פי המספרים, התרחשה תאונה קטלנית אחת לכל 5.3 מיליון טיסות.

הנתונים כוללים גם את כלל התאונות שבהן היו מעורבים כלי טיס שהוגדו בדוח כ"מטוסי נוסעים גדולים המשמשים את רוב הנוסעים". הגדרה זו מכסה את הרוב המכריע של הפעילות האווירית המסחרית בעולם. עם זאת, יש לציין כי הדוח אינו כולל תאונות אוויריות שבהן מעורבות טיסות צבאיות, טיסות אימונים, טיסות פרטיות, טיסות תובלה וכן מסוקים.

צוותי חילוץ באינדונזיה אוחזים בשאריות של המטוס שהתרסק. 10 בינואר 2021. רויטרס
צוותי חילוץ באינדונזיה אוחזים בשאריות של מטוס Sriwijaya Air, שהתרסק בינואר 2021/רויטרס

חוסר פעילות משפיעה על בטיחות הטיסה

חברות התעופה שהיו מעורבות באותן ארבע התאונות הקטלניות שהתרחשו בשנת 2021, היו Sriwijaya Air (אינדונזיה), South Sudan Supreme Airlines (דרום סודאן), Aeroservice (רוסיה) ו-Malu Aviation (הרפובליקה העממית של קונגו).

בדוח צוין עוד, כי בעיות הקשורות למגפת הקורונה לא הובילו לתאונות אוויריות. עם זאת, מעניינת עוד יותר היא הקביעה כי "ישנן עדויות העולות מנתוני תקריות התעופה, המצביעות על כך שחוסר המוכנות / חוסר ההיכרות (המקצועית) בעקבות תקופות של חוסר פעילות, משפיעים על בטיחות הטיסה".

בהקשר זה, נכתב בדוח כי "בעיות הקשורות לאימוני רענון לאחר תקופות היעדרות ארוכות, עבודה בתקופה של מיעוט עומס (שבה אין מספיק גירויים או מוטיבציה לביצוע אופטימלי) וכן בעיות מתחום בריאות הנפש - הן כולן גורמים שעל תעשיית התעופה לשאוף ולהתמודד עמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully