וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מלחיץ של "ביגפוט" הותיר אפילו את המומחים המומים: "יתכן שזה הדבר האמיתי"

30.1.2022 / 23:52

תיעוד של יצור ענק דמוי גורילה עורר סערה ברשת, כשצופים מודים שהם "היו עושים בתחתונים" אם הם היו שם ברגע האמת. אפילו מומחים לא מכחישים את המראות אך קלטו דבר אחד מחשיד

תיעוד של ביגפוט בג'ורג'יה, ארה"ב/cryptiduniversity

ביגפוט, זה אתה? סרטון שצולם בג'ורג'יה, ארה"ב, מציג לכאורה את היצור המיתולוגי ביגפוט שנצפה לו אורב ביער, מביט אל עבר האדם שמצלם אותו ונסוג לאחור. היצור מזכיר בגובהו ושיערו את היצור הדמיוני המפורסם והתיעוד עורר סערה ברשתות החברתיות, כשצופים נשבעו ש"היו עושים בתחתונים" אם היו קולטים אותו בזווית העין. התיעוד כל כך ברור שאפילו מומחים לא שללו שמדובר בדבר האמיתי.

בסרטון הקצר נראית "החיה" - שעצם קיומה מעולם לא הוכח - כורעת ברך על האדמה ולאחר מכן נעמדת על הרגליים ומביטה לכיוון המצלמה. כשהיא נעמדת, נראה שהיא מתנשאת לגובה מרשים, אם כי קשה לאמוד זאת לפי הסרטון. על אף שחלק מאמינים שמדובר במתיחה, אחרים בטוחים שמדובר בתיעוד אמיתי ולגיטימי לגמרי של ביגפוט.

הסרטון שותף בחשבון האינסטגרם @cryptiduniversity, שמעלה באופן קבוע סרטונים של יצורים מסתוריים. אחד הצופים כתב בתגובה: "זה התיעוד הכי טוב שראיתי מזה זמן מה. אני מבין את רעידות המצלמה. אני הייתי עושה במכנסיים אם הייתי שם. וואוו, הדבר הזה ענק". אחרים פחות השתכנעו: "הם עושים כל מיני דברים בשביל למשוך תשומת לב שם בג'ורג'יה".

בהחלט נראה כמו ביגפוט. צפו והחליטו בעצמכם:

סת' ברידסלוב, יוצר דוקומנטרי והאיש מאחורי חברת הפקת הסרטים Small Town Monsters, אמר ל-Daily Star שהסרטון עשוי להיות מתיחה, אבל בהחלט יש כאן מקום לספק. הוא אמר: "נראה שהאובייקט המצולם גדול מאוד, אך התנועה שלו ככל הנראה חושפת את הפוטנציאל לסוג של תחבולה. נראה שהאובייקט מסתכל מטה אל הקרקע כשהוא מסתובב, מה שמעיד על כך שאולי מדובר באדם בחליפה שמתקשה לשפוט את הקרקע שלפניו. זה גורם לי לחשוב שיותר סביר שמדובר כאן במתיחה".

יוצר הסרטים, שסרטו התיעודי האחרון "על עקבותיו של ביגפוט" זמין כעת באמזון, הוסיף: "עם זאת, היצור נראה גדול, אז אולי זה אמיתי? הסרטונים האלה תמיד משאירים אותנו עם יותר שאלות מאשר תשובות".

הפעם הראשונה בה טען אדם שפגש בביגפוט הייתה בשנת 1811, סמוך למקום בו נמצאת כיום העיר ג'אספר במדינת אלברטה בקנדה. בארה"ב ההתעניינות בביגפוט החלה בשנת 1958, כאשר נהג דחפור בשם ג'רי קרו מצא טביעת רגל ענקית סמוך לאתר עבודתו במחוז הומבולדט שבקליפורניה. הסיפור פורסם בעיתונים בכל רחבי המדינה כשתמונת העקבות היא שהעניקה ליצור את שמו, ביגפוט - רגל גדולה. לאחר מותו סיפרו בניו שהוא זייף את טביעת הקרקע ואף חשפו את התבנית שבה השתמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully