וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט "ניקוי הים הגדול בעולם" בישראל יוצא לדרך

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 16:33

פרויקט "ניקוי הים הגדול בעולם" מתקיים מחר (שישי) בכ-80 חופים בישראל, במטרה להעלות את המודעות למצב הים הקשה שלנו. אז איזה חוף הכי מלוכלך בארץ? ומה אחוז החופים הנקיים שלנו? קחו שקית ובואו לגלות

חופים/דפי

מחר (שישי) יתקיים בישראל פרויקט "ניקוי הים הגדול בעולם" (13:00-09:00), שיעבור בכ-80 נקודות לאורך חופי ישראל. אלפי מתנדבים, פעילי סביבה ואזרחים טובים יצאו לנקות את חופי ארצנו המלוכלכים, בניסיון להעלות את המודעות למצב הים הקשה שלנו.

המתנדבים יצאו לחופים מראש הנקרה בצפון ועד אשקלון בדרום (כולל בחופי אילת והכנרת) במטרה להדגיש למקבלי ההחלטות, את החשיבות של שמירה על הים, הקמת שמורות ימיות, ומניעת נזקי משבר האקלים.

באירוע הקודם, שנערך לפני כשנה, השתתפו כ-18 אלף איש שאספו מעל 62 טונות של אשפה. הסוג הנפוץ ביותר היה מוצרי עישון שונים ולאחר מכן פקקים, אריזות קרטון וקלקר, צלחות וסכו"ם, מוצרי היגיינה, בקבוקי משקאות ללא פיקדון, חומרי בנייה, מוצרי דיג וצעצועים.

נתוני מדד "חוף נקי" מהחודש הקודם מראים, כי 89% מהחופים שנמדדו דורגו "נקיים" עד "נקיים מאוד", לעומת 86% במדד הקודם. בתקופה המקבילה בשנה שעברה נמצאו 70% בלבד מהחופים נקיים עד נקיים מאוד. אחוז החופים הנקיים מתחילת שנת 2021 עומד על 72.7%.

אז בואו לקחת חלק חשוב בניקוי ארצנו, וזה הזמן להכיר גם את החופים שהכי מלוכלכים בישראל כרגע כדי שתוכלו להגיע ולשפר את מצבם.

סיגריות שנאספו בחוף נהריה. החברה להגנת הטבע, החברה להגנת הטבע
סיגריות שנאספו בחוף נהריה/החברה להגנת הטבע, החברה להגנת הטבע

חוף נהריה: מדרום לחוף יש אסבסט עד שפך הגעתון.

חוף עתלית: מנחל אורן עד מבצר עתלית.

חוף ההר השלישי: מנווה ים עד שמורת הבונים.

חוף קיסריה אקוודוקט: מקיסריה עד הגן הלאומי

חדרה דייגים: מנחל חדרה עד כפר הדייגים-אולגה.

חוף נעורים: מבית ינאי עד נעורים.

חוף חולות פלמחים-אשדוד צפון: מקצה גבול שיפוט אשדוד עד תחנת כוח אשכול.

חוף זיקים דרום: מנחל זיקים עד גבול רצועת עזה.


* נתוני מדד חוף נקי 15.11.2021 של היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית.

עוד בוואלה!

62 טונות אשפה ביום אחד: זה המוצר שהישראלים הכי זורקים בחופים

לכתבה המלאה
פסולת בחוף חדרה צפונית למכמורת. פרד ארזואן, המשרד להגנת הסביבה, אתר רשמי
פסולת בחוף חדרה/אתר רשמי, פרד ארזואן, המשרד להגנת הסביבה

על פי הערכות שונות, מדי שנה בשנה מושלכים לימים ולאוקיינוסים כ-8 מיליון טונות של פלסטיק. דוח ניטור לאומי של פסולת ימית לשנת 2019, שנערך על ידי המשרד להגנת הסביבה והמכון לחקר ימים ואגמים, גילה כי כ-70% מהפסולת בים מורכבים מחלקי שקיות ואריזות פלסטיק, ובשנתיים האחרונות נוספו גם מסכות פנים רבות לפסולת בחופים ובים.

לים יש גם תפקיד חשוב בשמירה על אקלים יציב, אך היכולת של הים לאזן את האקלים מצויה בסכנה נוכח השינויים הגלובליים. מזרח הים התיכון מתחמם בקצב מואץ בעקבות שינוי האקלים - וההתחממות הגלובלית והטמפרטורה שלו עלתה בכ-3 מעלות בעשורים האחרונים.

שינוי זה פוגע בחלק מהמינים הים תיכוניים. השמירה על הטבע בים, באמצעות שמורות טבע, מאפשרת לטבע הימי להמשיך לשגשג, להיות חסין יותר לשינוי האקלים, ואף לסייע למתן את שינוי האקלים באמצעות ספיחת פחמן דו חמצני.

אשפה בחוף מכמורת. איריס ארבל, החברה להגנת הטבע, החברה להגנת הטבע
אשפה בחוף מכמורת/החברה להגנת הטבע, איריס ארבל, החברה להגנת הטבע
seperator

הפנינג בכל חופי הארץ

בחוף אכדיה בהרצליה יתקיים האירוע המרכזי, שיכלול הופעה של איזי הראפר, טקס הכרזת שגריר הים התיכון ועוד. בנוסף, בחופים אחרים בישראל צפויים להתקיים אירועים לקהל הרחב, כמו סיורים של רשות הטבע והגנים, תחרויות, הדרכות, ופעילויות לכל המשפחה. בין החופים שבהם יתקיים ניקוי חופים: ראש הנקרה, בצת, אכזיב, שבי ציון, בוסתן הגליל, חוף עכו, קריית ים, קריית חיים, החוף השקט, בת גלים, התכלת, שקמונה, הכרמל, זמיר/דדו, הסטודנטים, חוף כרמל, נווה ים, נחשולים, מעיין צבי, שדות ים, אולגה, מכמורת, בית ינאי, נעורים, סירונית, ארגמן, פולג, השרון, געש, שפיים, אכדיה, הצוק, תל ברוך, מציצים, מדרון יפו, גבעת עלייה, חופי בת ים, חוף פלמחים, חופי אשדוד, חופי אשקלון, ניצנים, חופי אילת, חופי הכנרת ועוד. מפת החופים המעודכנת.

האירוע בהובלת קואליצית אנשי הים התיכון מארגון אנו, ובשיתוף ארגוני סביבה בהם: החברה להגנת הטבע, צלול, אקואושן, דלפיס, אנו עושים שינוי, חיים וסביבה, רשות הטבע והגנים, מגמה ירוקה, גרינפיס, הקואליציה למניעת זיהום פלסטיק בישראל, clean coin, אקלים ישראל ורבים אחרים, ובשיתוף עיריות ומועצות אזוריות.

פרטים נוספים על האירוע בקישור הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully