וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממחר: תיירים (בקבוצות בלבד) ללא חיסון שלישי יורשו להיכנס לישראל

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 9:21

במסגרת הקלות במתווה כניסת התיירים לישראל, יוכלו להיכנס ארצה קבוצות תיירים עם שני חיסונים בלבד, כל עוד יעמדו בתנאים שעדיין לא קלים - כמו בדיקות אנטיגן יומיות או PCR שבוצעה עד 3 ימים קודם. כמו כן, ההקלות לקבוצות בלבד, לא לתיירים בודדים

תיירים במצדה, 1 בנובמבר 2021/צילום: תאופיק גבועה, רט"ג

המהלך שיחזיר את התיירים לישראל? החל ממחר (9 בנובמבר) יוכלו קבוצות תיירים המחוסנים בשני חיסונים להיכנס לישראל, גם אם חלפו יותר משישה חודשים מיום קבלת החיסון.

ההודעה מגיעה במסגרת פתיחה מחודשת של התיירות הנכנסת לישראל, כשאמש (יום ראשון) אישר קבינט הקורונה במשאל טלפוני את מתווה הקבוצות שיזמו שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר התיירות יואל רזבוזוב. עם זאת, המתווה החדש עדיין מציב לתיירים תנאים לא פשוטים שעליהם לעמוד בהם:

- לקבל אישור כניסה ממשרד התיירות טרם ההגעה לישראל.
- כל חברי הקבוצה חוסנו בחיסונים המאושרים על ידי ארגון הבריאות העולמי (גם אם חלפו יותר משישה חודשים מקבלת החיסון).
- חברי הקבוצה מגיעים ממדינות "ירוקות" ו"צהובות" על פי סיווג משרד הבריאות.
- הקבוצה תתנהל כקפסולה, עם הגבלות על הסתובבות במקומות עם סיכון מוגבר להדבקה.
- הקבוצות ימנו 5 עד 40 תיירים.
- במהלך 7 הימים הראשונים לשהייתם, התיירים הלא מוגנים בקבוצה יחזיקו בכל עת אישור על תוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה במהלך 72 השעות האחרונות או תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן שבוצעה במהלך 24 השעות האחרונות.
- מוביל הקבוצה ידווח למשרד התיירות על ביצוע הבדיקות כנדרש וכן ינהל רישום לגבי התנהלות הקבוצה, מגעים, מקומות ושעות ביקור, וימסור אותו לחוקר אפידימיולוגי במידה ויתגלה חולה בקבוצה.


במשרד התיירות מסבירים, שרק 2,000 תיירים יוכלו להיכנס בקבוצה ורק למי שכבר חלפו שישה חודשים מהחיסון השני שלו, וטרם חוסן בבוסטר השלישי.

תיירים במצדה, 1 בנובמבר 2021. תאופיק גבועה, רשות הטבע והגנים
תיירים במצדה, בתחילת החודש. ומה עם התייר הובדד?/רשות הטבע והגנים, תאופיק גבועה

רוצים "להציל" את חג המולד

כפי שפרסמנו בוואלה! תיירות בשבוע שעבר, מתווה ה"ישראבלוף" מקשה על תיירים להיכנס לארץ, היות ובחודש דצמבר יפוג תוקפו של החיסון השני שאותו קיבלו רוב האירופים בקיץ. דצמבר הוא גם המועד החשוב ביותר עבור תיירים נוצרים בישראל, שמבקשים להגיע לציין את חג המולד וראש השנה האזרחית בארץ הקודש, ובמשרד הבריאות והתיירות מנסים להציל את החגים החשובים שאמורים להביא לפה עשרות אלפי תיירים.

בהשוואה לישראל, היום (שני) נפתחת ארה"ב לתיירים מכל העולם, שמחוסנים בשני חיסונים שאושרו על ידי ארגון הבריאות הבינלאומי ובדיקת PCR שנעשית עד 72 שעות לפני ההגעה. "בהשוואה לתנאי הכניסה שלנו, מדובר ב'טיול בפארק'" אומר מומחה התיירות והתעופה יוסי פישר.

עוד בוואלה!

מתווה הישראבלוף: זה מה שעובר על תייר שרוצה להיכנס לארץ

לכתבה המלאה
נוסעים בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
עד 40 איש בקבוצה יוכלו להיכנס. נוסעים מגיעים לישראל/ראובן קסטרו

שר הבריאות ניצן הורוביץ, אמר: "בהתאם למדיניות שלנו לכל אורך הדרך, גם בתיירות אנחנו נחייה לצד הקורונה. אנו נוקטים בכל אמצעי הזהירות והפיקוח על מנת לשמור על בריאות הציבור ולזהות וריאנטים חדשים במהירות. לצד זאת אנו שומרים על הכלכלה הישראלית, על פעילות המשק, החינוך, התרבות, התיירות ועל שגרת החיים בישראל".

שר התיירות יואל רזבוזוב: "לפני שבוע יצאנו לדרך וכבר אנחנו מעלים הילוך, מסירים הגבלות ומאשרים לעוד תיירים להיכנס לישראל. הדרך להחזרת התיירים עוד ארוכה, לכן עלינו לפעול מהר ונכון, כדי להגדיל את כמות התיירים שיגיעו לישראל. המשק הישראלי זקוק לזה וכמובן עובדי תעשיית התיירות זקוקים לזה. כעת, לאחר שאושר מתווה קבוצות התיירים הזה בממשלה, דרוש המתווה את אישור ועדת החוקה בכנסת ולאחריו ייכנס מיד לתוקף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully