וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולל מתחם למבוגרים בלבד: פארק המים "הישראלי" החדש של אירופה

עודכן לאחרונה: 3.10.2023 / 13:47

בפארק המים המקורה והגדול באירופה, "סונטאגו", שנפתח לאחרונה בפולין על ידי ישראלי, תמצאו את מגלשת האקסטרים הארוכה ביבשת אבל גם סאונות למבוגרים ומתחם שהכניסה אליו בעירום. עלינו על מגבת ויצאנו לבדוק את האטרקציה החמה בלב הקור הפולני

פארק מים סונטאגו בפולין/צילום: יח"צ

תארו לכם קור אימים וגשם זלעפות בחוץ - לעומת 30 מעלות, בריכות חמות ומגלשות אקסטרים בפנים. זה מה שקורה בפארק המים המקורה החדש והגדול באירופה, שנפתח לאחרונה בפולין בהשקעה של קרוב למיליארד שקלים. תכירו את "סונטאגו" (Park Of Poland - Suntago Water Park) שנמצא כ-40 דקות מוורשה, ובנייתו ארכה קרוב לקרוב לשנתיים וחצי. כ-150 מיליון אירו הושקעו במתחם העצום שמשתרע על פני 10,000 מ"ר (פארק המים המפורסם בבוקרשט, לשם השוואה, משתרע על כ-4,500 מ"ר).

הפארק בבעלות ישראלית של משפחת גרידינגר, שלא חסכה שקל (או זלוטי) בהקמתו וחילקה אותו לשלושה מתחמים שונים: Jamango, Relax ו-Saunaria (פירוט בהמשך). כ-800 עצי דקל הובאו לכאן מאינדונזיה, קוסטה ריקה וארה"ב, עם בקרת אקלים ששומרת על הטמפרטורה הרצויה. חמש מסעדות פועלות במתחם ומשרתות אלפי סועדים מדי יום: מסעדה איטלקית, פולנית, אמריקנית, אסייאתית וסנייק בר. הטמפרטורה הקבועה במתחם עומדת על כ-30 מעלות בכדי לשמור על רצף פעילות של המתחם לאורך כל עונות השנה ללא תלות במזג האוויר החיצוני. כתוצאה מכך, גם בכפור של פולין (10 מעלות), יכולתי להסתובב בלי חולצה ובלי דאגות.

פארק מים סונטאגו בפולין. אתר רשמי,
בנייתו ארכה קרוב לקרוב לשנתיים וחצי. פארק המים סונטאגו/אתר רשמי
פארק מים סונטאגו בפולין. אתר רשמי,
מתחם סגור של בריכות מחוממות עם מינרלים. אזור ה"רילקס" בפארק/אתר רשמי

המתחמים השונים

ג'אמנגו\Jamanago - מתחם הילדים והמשפחות שמכיל בריכה מרכזית ומחוממת, גג פנורמי שקוף שנפתח בעונות הקיץ, ברי שתייה צפים במים עם אלכוהול למבוגרים, סנייק בר עם אוכל לילדים, מתחם מגלשות האקסטרים שכולל את המגלשה הארוכה ביותר באירופה (מעל 320 מטרים, חפשו את המגלשה השחורה בקומה ה-5), מתחם גלישת גלים, בריכות חיצוניות מחוממות, מסעדה איטלקית, מאות מיטות שיזוף, תעלת אבובים, מתקן שעשועים חיצוני שפתוח בקיץ ועוד הפתעות.

רילקס\Relax - מתחם המבוגרים (הכניסה מעל גיל 18). במתחם זה תמצאו אטרקציות שמותאמות לקהל הבוגר יותר. במרכז המתחם בריכה מרכזית מחוממת עם ברי אלכוהול צפים, מאות מיטות שיזוף, מסעדה אמריקנית (לא כשרה) ואסייאתית, מתחם סגור של בריכות מחוממות עם מינרלים, מגנזיום וגופרית (ים המלח, מישהו?), שמעט אכזב כיוון שציפיתי לחוויה שתזכיר לי את ים המלח עם בריכות חמות וריח חזק של גופרית, אבל בפועל מדובר בריכות מחוממות רגילות. עוד תוכלו למצוא סאונה יבשה ורטובה שצמודות לבריכה המרכזית, וכמו כן, ישנה בריכה קטנה המדמה ג'קוזי ענק ומכילה עשרות אנשים.

בקומה השנייה תמצאו את מתחם הספא עם עשרה חדרי טיפול מפנקים וחדר המתנה טרופי שבו תקבלו שמפניה קרה וצוננת. בנוסף, במתחם ישנו איזור VIP סגור עם מיטות המשקיפות על הקומה ה-1 ומלצרים צמודים לכל בקשה (בתקופה הנוכחית היא פתוחה לקהל הרחב, ואף תפסתי שם תנומה קלה ללא הפרעה כלל).

פארק מים סונטאגו בפולין. אתר רשמי,
מגלשות במתחם ג'אמנגו/אתר רשמי
פארק מים סונטאגו בפולין. אתר רשמי,
מתחם זה תמצאו אטרקציות שמותאמות לקהל הבוגר יותר. רילקס/אתר רשמי

סאונרייה\Saunaria - מתחם המיועד למבוגרים (18+) והכניסה אליו במגבת בלבד (כן כן, עליכם להפשיט את בגד הים מעליכם). במתחם זה תמצאו כ-10 סאונות מיוחדות: רטובות, יבשות, סאונה קפואה עם 9- מעלות, סאונת מלח, סאונה באווירת הפריחה ביפן, סאונה בעירום מלא, שתי בריכות מחוממות ועוד. הכניסה למתחם היא ללא ניידים כלל על מנת לכבד את הנוכחים במקום ולשמור על צנעת הפרט.

הכניסה למתחם היא ללא ניידים כלל על מנת לכבד את הנוכחים במקום ולשמור על צנעת הפרט. מחוויתי האישית, יש להוסיף מדריך שיסתובב במתחם ויסביר על הסאונות השונות כיוון שבכל אחת מהן יש חוויה שונה וכתייר בפעם הראשונה במתחם, אינך יודע כיצד לנהוג באותה סאונה ואתה עלול לפספס את הפואנטה.

מבחינת התנהלות כספית, הכניסה למתחם, השוטטות בו והקניות השונות נעשות ללא מזומן או כרטיס אשראי אלא בטעינת צמיד שתקבלו בכניסה לפארק. בכל רכישה, תצמידו את הצמיד לעמדת הטעינה של המלצר ובסוף היום ביציאה מן הפארק תשלמו על סך הרכישות שלכם. זוהי דרך קלה להתפזר כספית, לכן עליכם להיות מחושבים ולזכור שלא הכול בחינם, אלא בסוף היום משלמים על כל ההנאות שלכם.

פארק מים סונטאגו בפולין. אתר רשמי,
בסאונרייה תמצאו כ-10 סאונות מיוחדות/אתר רשמי
פארק מים סונטאגו בפולין. אתר רשמי,
סאונרייה. מתחם המיועד למבוגרים (18+) בלבד/אתר רשמי

מחירים

מבוגר (64+) - כניסה לכל שלושת המתחמים לאורך כל היום - 124 זלוטי = 99.2 שקלים.
מבוגר (18-64) - כניסה לכל שלושת המתחמים לאורך כל היום - 134 זלוטי = 107.2 שקלים.
מתבגר (16-18) - כניסה לכל שלושת המתחמים לאורך כל היום - 134 זלוטי = 107.2 שקלים.
ילד עד גיל 16 - כניסה רק למתחם הילדים - 94 זלוטי = 75 שקלים.
ילדים עד גיל 3 - כניסה רק למתחם הילדים - 1 זלוטי = 0.80 שקלים.

המחירים מתבססים על שער הזלוטי נכון לכתיבת שורות אלו. ניתן להפחית בעלויות על ידי צמצום והגבלת כניסה למתחם אחד בלבד ועל ידי קיצור שעות הבילוי במתחם לעד שעתיים או ארבע שעות.

פארק מים סונטאגו בפולין. אתר רשמי,
מתחם הבריאות והספא/אתר רשמי
פארק מים סונטאגו בפולין. אתר רשמי,
בקרת אקלים ששומרת על הטמפרטורה הרצויה של העצים. מתחם הרילקס/אתר רשמי

מתחם ה-Village

בקירוב לפארק המים, במרחק של 1.5 ק"מ, נמצא מתחם ה-Village שבו 92 בקתות מפוארות עם חדר שינה, שירותים ומקלחת, סלון רחב, שולחן אוכל, טלוויזיה, מטבח, ספה הנפתחת למיטה זוגית לילדים ומרפסת עם ארבעה כיסאות. המתחם נועד למשפחות עם ילדים, כשהאידיאל הוא להגיע עם שני ילדים שישנו בספה הנפתחת.

במתחם הכניסה ל-Village ישנו את הלובי עם שתי עמדות קבלה, מתחם קבלת פנים עם עמדות ישיבה ופופים לילדים. בהמשך, ישנו המזנון המציע אוכל קל לבילוי בפארק, חטיפים, כריכים, פופקורן, מאפים ועוד. בנוסף לכך, ישנן מכונות קפה, מיקרוגלים ומזווה עשיר בדומה למכולת קטנה וגם מקרר עם שתייה קלה, אלכוהול ופיצות קפואות שניתן לחמם במקום או בחדר.

פארק מים סונטאגו בפולין. אתר רשמי,
מתחם קבלת פנים עם עמדות ישיבה ופופים לילדים. ה-Village/אתר רשמי
פארק מים סונטאגו בפולין. אתר רשמי,
ב-Village יש 92 בקתות/אתר רשמי

שאטלים: ההגעה לפארק מים ולמתחם ה-Village נעשית על ידי רכבת שאטלים, שמסיעה את האורחים כל חצי שעה מבוקר עד לילה.

נקודות לשיפור: מערך השאטלים לוקה מעט בחסר. לדוגמה, בשעות הערב בסיום הבילוי בפארק, המתנו כ-30 איש על מנת לחזור ל-Village בקור של 10 מעלות, אך רכבת השאטל שהסיעה אותנו בהלוך והכילה מספר רכבות, בשעות הערב הגיעה במערך מצומצם והסיעה כ-10 אנשים בלבד. לכן היה עלינו להמתין קרוב לשעה. בנוסף, מתחם הבריכות המחוממות הסגור היה מעט מאכזב, כיוון שציפינו לבריכות מחוממות יותר מהבריכה המרכזית, אך לתחושתנו היה מדובר היה באותה.

פארק מים סונטאגו בפולין. אתר רשמי,
ציפינו לבריכות מחוממות יותר מהבריכה המרכזית/אתר רשמי

אטרקציה חמימה ונחמדה, אבל אל תשכחו את ורשה

לסיכום, מדובר בחוויה נהדרת לכל המשפחה, בעיקר לילדים קטנים ומתבגרים שעבורם יהיה זה החלום הרטוב (תרתי משמע) עם עשרות מגלשות אקסטרים, מתקני שעשועים ושלל אטרקציות שנועדו להנעים את זמנם - כשבחוץ קר מאוד. גם למבוגרים יש לא מעט אטרקציות ודרכים להעביר את הזמן בנעימים ביומיים של בילוי במתחם. עבור צעירים ללא ילדים, הייתי ממליץ להגיע ליום בילוי אחד ואילו משפחות צעירות יוכלו לבלות שם כיומיים-שלושה ולהמשיך לבילוי בוורשה. הערך המוסף של המקום הוא שמדובר באטרקציה חמימה ומפנקת בכל עונות השנה, ללא תלות במזג האוויר החיצוני, ובמחירים שפויים רק ארבע שעות טיסה מישראל.

הכתב היה אורח של Park Of Poland.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully