וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרב האבירים העתיקה שנמצאה בישראל משגעת את העולם

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 11:29

חרב האבירים בת 900 השנים שמצא שלומי קצין במי חוף הכרמל, כבר זכתה למוניטין טובים ברחבי העולם, וכלי תקשורת רבים ומובילים פרסמו כתבות על הממצא המיוחד. "החוקרים משוכנעים שסמלי מלחמות אחרים מסתתרים במפרץ", נכתב באחד מהם

חרב אביר בת 900 שנה נמצאה בחוף הכרמל/צילום: שלומי קצין

לא כל יום אתה מוצא חרב אבירים אמיתית במעמקי הים, ועוד של ישראל. כפי שפירסמנו אתמול (שני) בוואלה! תיירות, שלומי קצין, תושב עתלית, צלל לפני כעשרה ימים בחוף הכרמל ומצא כמה ממצאים מתחת למים, ביניהם חרב צלבנית בת כ-900 שנים, שהיתה שייכת כנראה לאביר מאחד המסדרים שישבו לאורך החוף.

מאז הפרסום, החרב עשתה לה שם של ממצא נדיר, במיוחד בעיתוני אירופה השונים - היבשת ממנה הגיעו הצלבנים בשנת 1099 לארץ ישראל במסגרת מסעי הצלב, כדי "להציל" את ארץ הקודש מהמוסלמים. כך למשל, ב-BBC הבריטי כתבו "שהחרב נמצאה על ידי צולל חובבן", וציטטו את יעקב שרביט, מנהל היחידה הימית של רשות העתיקות, שאמר ש"התנאים בחוף הכרמל אפשרו לספינות להסתתר באזור בזמן סערות, מה שהשאיר באזור ממצאים ארכיאולוגיים עשירים".

באתר החדשות הצרפתי News-24 נכתב ששלומי קצין שמצא את החרב, ביקש רק דבר אחד מרשות העתיקות לה מסר את ממצא: להצטלם עם החרב. "הוא סירב להתראיין כיוון שלא רצה שהעניין יהיה סביבו", נכתב.

חרב אביר בת 900 שנה התגלתה בחוף הכרמל. רונן זבולון, רויטרס
יעקב שרביט, מנהל היחידה הימית של רשות העתיקות, עם החרב שנמצאה/רויטרס, רונן זבולון
חרב אביר בת 900 שנה התגלתה בחוף הכרמל. רונן זבולון, רויטרס
"התנאים בחוף הכרמל אפשרו לספינות להסתתר בזמן סערות"/רויטרס, רונן זבולון

באיטליה כתבו על עכו כ"שער לעיר ירושלים"

בניו יורק טיימס ציטטו מומחים, שאמרו שהחרב היתה סמל סטטוס, ושמאוד הגיוני שהיא נמצאה בים היות וקרבות רבים נערכו לצד החוף, היכן שהלוחמים הצלבניים נחתו עם הגיעם ונלחמו במוסלמים. "החרב יכולה להיות שייכת לאביר שנפל למים או שאיבד אותה בתוך המים", אמר לטיימס פרופ' ג'ונתן פיליפס, מומחה להיסטוריה צלבנית באוניברסיטת לונדון.

בקוריירה דה לה סרה האיטלקי הרחיבו על האזור וכתבו על עכו וחומותיה כ"שער לעיר ירושלים" של אותם הימים, שגם נפוליאון הגדול לא יכל להן ב-1799, כשהגיע למסע כיבושים בארץ. "שלומי קצין ירד למים בחיפוש אחר מתכות, עוגנים ושרידי ספינות", נכתב באתר האיטלקי, "והחוקרים משוכנעים שסמלים אחרים של המלחמות הרבות בלבנט, שעדיין לא מסתיימות, מסתתרים במפרץ".

חרב אביר בת 900 שנה התגלתה בחוף הכרמל. רונן זבולון, רויטרס
יתכן שנפלה לאביר שנלחם על החוף. החרב באזור חוף הכרמל/רויטרס, רונן זבולון
חרב אביר בת 900 שנה התגלתה בחוף הכרמל. רונן זבולון, רויטרס
אקסקליבר, זו את?/רויטרס, רונן זבולון

"פריט אישי שמחזיר אותך 900 שנים אחורה"

גם הדר שפיגל הגרמני התייחס לממצא המיוחד, וציטט את ניר דיסטלפלד, מפקח היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות, שאמר "מרגש להיתקל בפריט כל כך אישי שמחזיר אותך 900 שנים אחורה לתקופה אחרת, עם אבירים, שריון וחרבות".

הקרונן צייטונג האוסטרי פירסם באתרו פרטים זהים על ממצא, בנוסך לצילומים של שלומי קצין ושל ניר דיסטלפלד אוחזים בחרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully