וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סתם קוראים לה קלאסית: כריסמס בערים הכי טובות בלב אירופה

וואלה! תיירות בשיתוף שופרסל טרוול

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 10:09

בניגוד למערב היבשת התוסס, במרכז אפשר למצוא ערים שלוות, מלאות היסטוריה ומסורת. בתקופת הכריסמס הן הופכות למיוחדות מתמיד ומספקות חוויות קסומות, בשילוב בין עבר להווה, בין קלאסי למודרני. הנה היעדים שתרצו להגיע אליהם בחג הזה

לא סתם קוראים לאזור "אירופה הקלאסית". בניגוד למערב היבשת התוסס יותר, במרכז (עם נטייה למזרח) אירופה תמצאו את החלק השקט, האינטימי ו...הקלאסי יותר, זכר למאות קודמות ותקופות אחרות לחלוטין בעולמנו.

וכיאה למדינות וערים עם מסורות, מבנים והיסטוריה שנמשכת המון, המון זמן, אירופה הקלאסית הופכת את הכריסמס לחגיגה שמחברת בין העבר להווה באופן רגיש, עדין ומרגש במיוחד - חוויה בלתי נשכחת. אבל איפה מבקרים? הנה כמה יעדים מבוקשים במיוחד בתקופת הכריסמס וכל מה שתרצו לעשות בהם כשתגיעו בתקופה הקסומה ביותר של השנה.

חולמים על כריסמס באירופה הקלאסית?>>

ברלין

כיאה לעיר מרכזית, גם בברלין לא חסרים שווקי כריסמס מיוחדים שצצים לקראת החג. המעניין ביותר מביניהם נמצא במוזיאון ברוהאן, שם מתקבצים אמנים ויוצרים לצד דוכני יין ועוגות לחגיגה אדירה. בכיכר פוטסדאם המפורסמת מציעים החלקה על הקרח בחינם ואת ה"Winter Wonderland", כולל רמפה בה אפשר להתגלש על השלג, בעוד שמעבר לכביש המבוגרים יוכלו ליהנות מגליויין, יין חם ומתובל האופייני לגרמניה בתקופת הכריסמס בלבד. לקינוח, באלכסנדרפלאץ מוצבת פירמידת הכריסמס הגדולה ביותר ביבשת, עם למעלה מ-5,000 מנורות חג מרהיבות.

מוכנים לכריסמס בברלין?>>

חג המולד, ברלין. ShutterStock
כריסמס בברלין/ShutterStock

פראג

בירת צ'כיה יפהפייה תמיד, אבל בכריסמס היא מקבלת רובד נוסף. אפשר להתחיל את הביקור בה בכיכר העיר הישנה, עם מזמורי הכריסמס של המקהלות המקומית והשוק הענק והמלא בכל טוב וליהנות מטרדלניק כריסמס אופייני, שאנחנו מכירים בשם "קיורטוש". אחד הדברים המהנים ביותר בפראג הוא "ללכת לאיבוד", להסתובב בין הרחובות הקטנים ולראות עוד שביל חבוי או בית מקסים ובכריסמס, כולם מקושטים בכל טוב ויסדרו לכם אינספור תמונות לאינסטגרם. בקרבת החג ובעיקר בחג עצמו נערכות בעיר כמה מההופעות הטובות בעולם, כמו הבלט של מפצח האגוזים שמקבל במה מרכזית בתיאטרון הלאומי ואם תזמינו כרטיסים מספיק מראש, תוכלו ליהנות מערב מדהים בלב העיר. לסיום, אפשר לנסות את הסבארק, הגרסה המקומית לגליויין הגרמני לכבוד החג.

מוכנים לכריסמס בפראג?>>

sheen-shitof

עוד בנושא

ברוח החג: מה עושים בכריסמס ביעדים הכי חמים באירופה

וואלה! תיירות בשיתוף שופרסל טרוול
חג המולד, פראג. ShutterStock
כריסמס בפראג/ShutterStock

וינה

בשנה שעברה יצא סרט אמריקאי בשם "כריסמס בוינה" על נגנית כינור שמאבדת את ההשראה למוזיקה, עד שהיא לעיר של פרויד, מתאהבת ומוצאת את דרכה מחדש. כנראה שגם לכם ולכן, לא משנה באיזה מצב רוח תגיעו, לא יהיה קשה להתאהב מיד. וינה עשויה להיות מושלגת בתקופה זו של השנה, מה שהופך כל צעד בה לקסום עוד יותר וכדי לחמם את הלב, קחו לכם כוס של פונץ' כריסמס אופייני ובקשו Stollen - מעין לחם/עוגת פירות שמכינים רק בתקופה זו של השנה. הרחובות המרכזיים מקושטים כולם באורות החג כמובן, עם דגש על צבעי הדגל האוסטרי - אדום ולבן ובכל האולמות הגדולים אפשר למצוא קונצרטים נהדרים, בדגש על המוזיקה הקלאסית. ברטהאוספלאץ ימתינו לכם מדי ערב בדצמבר להקות שינעימו את הזמן עם מוזיקת כריסמס ומה שהכי כיף בוינה בשנים האחרונות זו הנטייה לפתוח לקראת הכריסמס את התצוגות הטובות ביותר שיש לכל מוזיאון להציע באותה שנה.

מוכנים לכריסמס בוינה?>>

חג המולד, וינה. ShutterStock
כריסמס בוינה/ShutterStock

בודפשט

לא הרחק מוינה שוכנת בירת הונגריה וכדי ליהנות בה מקצת שקט, נוף יפה ובעיקר פסלים מרהיבים, כדאי להגיע ל"גן הפילוסופים" החבוי מעט ושוכן ממערב לנהר הדנובה. השוק הבולט של החג שוכן כצפוי במרכז העיר, בכיכר וורוסמרטי ותגלו בו מופעי רחוב, עץ אשוח מקושט באינספור נורות צבעוניות ואווירה מדהימה. בין דוכני האוכל במקום, כדאי שתנסו לטעום מהגולאש ההונגרי המוכר ומתוך הכיכר תוכלו לצאת לרחובות הססגונים שסביבה. בודפשט מתהדרת בהמון מרחצאות חמים, אידיאליים ליום כריסמס קר - מרחצאות רודאס ומרחצאות סצ'ני פופולריים במיוחד, בטח בתקופה זו של השנה ולסיום, עלו על אחת הרכבות שחוצות את העיר ועטופות לכבוד הכריסמס באורות מיוחדים או קחו סיור ערב בספינת כריסמס המשייטת על הנהר. תרגישו שהגעתם לעולם אחר.

מוכנים לכריסמס בבודפשט?>>

חג המולד, בודפשט. ShutterStock
כריסמס בבודפשט/ShutterStock

בוקרשט

אחרונה חביבה היא בירת רומניה, יעד קרוב יחסית ואהוב מאוד על הישראלים לכל אורך השנה. בכריסמס היא נצבעת באווירת החג ו"דילוג ברים" במרכז העיר הוא חוויה מיוחדת, שמאפשרת לטעום את משקאות הכריסמס השונים ולמלא את הלב באווירה חגיגית. בעיר מציעים סיורי אורות שלווים ויפים. אם אתם רעבים, היכנסו למאפייה ובקשו "גוגוסי" (gogosi), דונאט שמכינים לכבוד הכריסמס או מרק ירקות מריר (שיכול להכין כדורי בשר מחזיר, למי שזה רלוונטי עבורו) ונקרא Ciorba de perisoare. את השופינג אפשר לעשות בשוק הכריסמס בכיכר האוניברסיטה ואם הגעתם קצת מוקדם, אז ב-16 בדצמבר מתקיים באופן קבוע בתיאטרון הלאומי קונצרט כריסמס גדול ומיוחד בשם "Regal Vienez".

מוכנים לכריסמס בבוקרשט?>>

חג המולד, בוקרשט. ShutterStock
כריסמס בבוקרשט/ShutterStock
וואלה! תיירות בשיתוף שופרסל טרוול
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully