וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוח החג: מה עושים בכריסמס ביעדים הכי חמים באירופה

וואלה! תיירות בשיתוף שופרסל טרוול

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 10:08

לונדון, פריז, אמסטרדם, רומא, ברצלונה - כולנו חולמים לבקר ולטייל בהן כמה שיותר ובימי הכריסמס, כל הערים המדהימות הללו מתקשטות ומציעות שלל אטרקציות, מסורות וחוויות בלתי נשכחות. מוכנים לצאת לדרכים? הנה כל מה שכדאי להכיר

הישראלים יודעים ואוהבים לטייל. סוכות, פסח, החופש הגדול - פעם אחר פעם אנחנו "כובשים" את הערים המדהימות של מערב אירופה, שמציעות לנו כל כך הרבה אטרקציות, מקומות היסטורים, בילויים ועוד. אבל בכריסמס? בכריסמס הכל נראה אחרת ואותן ערים שכל אחד ואחת מכירים משנות לפתע את צורתן והופכות למשהו חדש לחלוטין, משהו שפשוט חייבים להיות בו כדי להאמין ולהתרשם.

חג המולד הוא חגיגה אחת גדולה באירופה וכל אחת מהערים הגדולות שבמערב היבשת מציינת אותו בדרכים ייחודיות לה, כאלו שיגרמו לכם למלא את הסמארטפון בתמונות ואת הראש בזכרונות וסיפורים. כדי שתוכלו לבחור את היעד המועדף עליכם, החלטנו לעשות קצת סדר ולהציג לכם את כל מה שאפשר לעשות ביעדים הכי חמים של אירופה בכריסמס הקרוב.

חולמים על כריסמס במערב אירופה? היכנסו>>

לונדון

בירת הממלכה מציעה אינספור אפשרויות בימי הכריסמס, החל מעץ אשוח מפואר ומזמורי חג בכיכר טרפלגר, דרך פארק שעשועים מרהיב ומותאם לחורף הלונדוני הקר בהייד פארק ועד מגוון עצום של הופעות. מבחינת סיורים מיוחדים, אפשר להגיע לאולפני האחים וורנר ולראות את הוגוורטס של הארי פוטר באווירה מושלגת וחגיגית, לעלות לאוטובוס לילי מיוחד שמוביל אתכם לסיור אורות ברחובות העיר או לטייל בגן הבוטני המלכותי (Kew Gardens), שמקושט ברוח החג. בקובנט גארדן ימתין לכם מירוץ הפודינג המסורתי ואם אתם עם ילדים, הם בוודאי יהנו מזירת ההחלקה על הקרח המוקמת בכל שנה מחוץ למוזיאון הטבע. חובבי הכדורגל לא ירצו לוותר גם על משחק מחגיגת הכריסמס המוכרת של הפרמיירליג.

מוכנים לכריסמס בלונדון?>>

חג המולד, לונדון. ShutterStock
כריסמס בלונדון/ShutterStock

פריז

בירת צרפת כל כך מיוחדת בתקופה זו של השנה עד שלפני כמה שנים נעשה סרט בשם "כריסמס בפריז". אז מה עושים בעיר האורות? ראשית, נדהמים מאורות החג המציפים את השאנז אליזה ומייצרים בו וייב שאין לשום רחוב אחר בעולם. בכלל, העיר כולה מקושטת כמו שרק הצרפתים יודעים ואת העץ המסורתי והמרשים תמצאו ב"גאלרי לפאייט". בנוסף, אל תפספסו את השווקים השונים ובעיקר את שוק הכריסמס למרגלות קתדרלת נוטרדאם המיתולוגית ואת הקינוחים הצרפתיים המפורסמים, שמקבלים טוויסט ברוח החג. המשקיעים יכולים ליהנות מארוחה בערב הכריסמס על סירה בנהר הסן ולחלום על שלג למרגלות מגדל אייפל, שהופך את התצפית עליו למיוחדת במינה.

מוכנים לכריסמס בפריז?>>

sheen-shitof

עוד בנושא

לא סתם קוראים לה קלאסית: כריסמס בערים הכי טובות בלב אירופה

וואלה! תיירות בשיתוף שופרסל טרוול
חג המולד, פריז. ShutterStock
כריסמס בפריז/ShutterStock

אמסטרדם

קפיצה קטנה צפונה ואנחנו בבירת ההולנדית, שם כיכר דאם, הכיכר המרכזית של העיר, מתקשטת ומתהדרת לכבוד החג עם עץ שמציע מופע של צבעים, בעוד ההמונים מתכנסים ומאושרים מתמיד. האווירה בהולנד נינוחה וקלילה בימים כתיקונם, ובכריסמס זה רק הולך ומתחזק ואחד הדברים שממש לא תרצו לוותר עליו הוא השוק של יום ראשון, שנקרא "Funky Xmas Market" - חגיגה של אמנות ואופנה ב-Westergasfabriek, הממוקמת בצפון העיר. עוד אירוע מיוחד הוא מופע בכיכובם של 48 ברבורים (אמיתיים!) ובהיילייטס הפרוסים ברחבי העיר אפשר לכלול קרקס הכריסמס המיוחד שמוקם מדי שנה בתיאטרון קארה (Carre), פסטיבל האורות שנמשך כחודשיים (לפני ואחרי החג) ושייט לילי יפהפה בין התעלות הבלתי נגמרות של העיר.

מוכנים לכריסמס באמסטרדם?>>

חג המולד, אמסטרדם. ShutterStock
כריסמס באמסטרדם/ShutterStock

רומא

אמרנו שיש סרט בשם "כריסמס בפריז"? ובכן, נחשו מה - יש גם סרט בשם "כריסמס ברומא". איטליה התאוששה בשנה האחרונה מהמהלומה שספגה בתחילת הקורונה וכיום היא מחודשת ומחייכת שוב, עם הניחוחות והטעמים המופלאים שלה. בכריסמס הקרוב, כמו תמיד, תמצאו בבירה את הקוליסאום מקושט ונוסטלגי מתמיד ותוכלו להציץ מקרוב (ולקנות!) בשוק הכריסמס המיוחד בפיאצה נבונה, לצד המוני החוגגים. מבחינת המסורת, האיטלקים מקשטים את הבתים שלהם בכל שנה ב-8 בדצמבר וגם העיר נכנסת החל מאותו יום לאווירת החג. לרומא יש כמובן קשר עמוק לנצרות, כך שתמצאו בה דברים שאין בשום מקום אחר ובעיקר, דגש על ה-Nativity scene, יצירות אמנות שמנציחות את לידתו של ישו. הצטרפו לסיור ביניהן, כזה שעובר גם בקריית הוותיקן וכיכר פטרוס הקדוש, ולא תתחרטו.

מוכנים לכריסמס ברומא?>>

חג המולד, רומא. ShutterStock
כריסמס ברומא/ShutterStock

ברצלונה

נסיים עם ברצלונה הקסומה. בספרד, חגיגות הכריסמס נמשכות יותר מאשר ברוב המקומות באירופה, כל הדרך לתחילת ינואר והמסורות רבות ומעניינות. אחת המשונות בהן, שאתם חייבים לחפש אותה באותן "סצנות לידתו של ישו" היא דמות ה-Caganer. איכשהו, היא הצטרפה עם השנים לאותן יצירות אמנות ותפקידה ללכת לשירותים. כן, זו לא טעות והיא כל כך מפורסמת שבשווקי החג אפשר למצוא אותה במגוון דמויות מוכרות. מוזר, אבל מסורת זו מסורת. בנוסף, אל תחמיצו את "מצעד שלושת המלכים" המקסים וברובע הגותי ימתינו לכם כ-300 דוכנים עם כל מה שצריך עבור החג ואווירה ססגונית, שנמשכת למעלה מ-200 שנה (החל מ-1786). רק זהירות ב-28 בדצמבר, הלא הוא "יום התמימים", הגרסה המקומית ל-1 באפריל שלנו.

מוכנים לכריסמס בברצלונה?>>

חג המולד, ברצלונה. ShutterStock
כריסמס בברצלונה/ShutterStock
וואלה! תיירות בשיתוף שופרסל טרוול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully