וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע הנשים שהפכו אוטובוס קומתיים ישן להוסטל נייד

עודכן לאחרונה: 12.10.2021 / 17:46

ללא כל רקע בשיפוץ או בתפעול אוטובוסים, החליטו ארבע חברות מהולנד לקחת את כל היתרונות של הוסטלים, ולהפוך אותו למתחם נייד. על הדרך, הן נעזרו בסרטוני הדרכה מהיוטיוב

4 נשים הפכו אוטובוס ישן להוסטל נייד/צילום: La Karavana

בשנת 2019, בעת שססקיה ואן ליוון מהולנד עבדה בתחום האירועים, היא החליטה לגייס שלוש מחברותיה לפרויקט חלומי. מאז ומעולם, שאפה ססקיה לעבוד בתחום התיירות והנסיעות, ולאחר שנים רבות של טיולים בעולם, היא התאהבה בקונספט ההוסטלים וחלמה לפתוח אחד משלה. עם זאת, היא חשה שהוסטל הוא עניין, ובכן, נייח ומוגבל מדי.

"לא ממש אהבתי את הרעיון להיות תקועה במקום אחד בלבד," היא אומרת לכתב אתר Insider. "לכן, החלטתי שהפתרון המושלם לכך הוא ליצור הוסטל שממש יוכל לנוע".

איתרו ברשת אוטובוס קומתיים למכירה

כך, היא החליטה להיעזר באחותה התאומה ג'וליסה ובשתי חברות - איילין וליסה. יחדיו, הן החליטו להקים הוסטל בתוך אוטובוס. הארבע איתרו באחד מאתרי הקניות אוטובוס קומתיים, ורכשו אותו ב-8,138 דולר. כאשר הן נכנסו אליו, הן מיד ידעו שהוא יהיה מושלם לנסיעה. "באותו רגע יכולנו כבר לדמיין את המיקום המיטות, המטבח והכל", היא מספרת.

לאחר הרכישה, הן לקחו את האוטובוס לפסטיבל אמנות רחוב, שם נעזרו באמן טימון דה לאט, שהצליח להפתיע אותן ולהוציא תחת ידיו איור בלתי שגרתי.

וכך, ללא כל רקע בתחום השיפוצים, הן החלו בעבודת העיצוב, בעת שהן לומדות את המלאכה תוך כדי התהליך.

עוד בוואלה!

אין טיסות? קו אוטובוס חדש בין ניו דלהי ל...לונדון (ב-70 ימים)

לכתבה המלאה

דלי, חגורה ומשחקי קופסה

השלב הראשון היה החלפת בידוד הגומי סביב החלונות, כדי למנוע דליפות. המשימה הפשוטה לכאורה, ארכה מספר חודשים. בהמשך, החליטו להיעזר בסרטוני "עשה זאת בעצמך" שמצאו ביוטיוב, כמו גם מבעלי מקצוע מקומיים. הארבע הקדישו לעבודה 40-30 שעות בשבוע, מה שבהחלט התאים להן מבחינת קריירה, מאחר שבאותה עת עבדו בתחום האירועים, ומגפת הקורונה השביתה את הענף. במהלך השיפוץ, הן אף נדרשו לעשות רישיון נהיגה שיתאים לאוטובוס.

וכך, לאחר כשנה וחצי של עבודה, ההוסטל הנייד שלהם היה מוכן לצאת לדרך. פרויקט השיפוץ כולו עלה להן כ-40 אלף דולר, אך באותה עת הן זכו לקבל 17,000 דולר לאחר שערכו פרויקט מימון המונים ברשת.

האוטובוס כולל מטבח ייחודי שנמצא בקומה התחתונה, ובו שני מקררים, כאשר הכיור הוא בעצם דלי פח וידיות הארונות הן רצועות מחגורות שמצאו בחנות יד שנייה. בחלקו האחורי של האוטובוס עוצבה פינת ישיבה גדולה. כאן הארבע נוהגות לעתים לשחק במשחקי קופסה ולסעוד יחדיו ארוחת ערב.

האוטובוס כולל גם שירותים, וקיר מפריד החוצץ בין הסלון לחדר האמבטיה. בקומה השנייה, ישנן תשע מיטות קומתיים. לכל מיטה וילון לפרטיות ומנורת קריאה.

יוצאות לדרך: משמרות בזוגות

הארבע אינן מתגוררות האוטובוס באופן רציף וקבוע, אלא מחליפות משמרות בינן לבין עצמן. כך, הן נמצאות עם האורחים ונוהגות עבורם. בכל פעם, שתיים מהארבע נמצאות במשמרת שכזו.

ההוסטל הנייד, שנחנך ממש לאחרונה, זכה לשם La Karavana. אם אתם מעוניינים להזמין בו מקום, ניתן לעשות זאת באחת משתי דרכים: ניתן לשכור את כל שבע (מתוך תשע) המיטות ולצאת למסע עם שתיים מהחברות, או פשוט לשכור מיטה אחת ולצאת לטיול קיים, יחד עם זרים. ממש כמו בהוסטל רגיל. המחיר למיטה בסוף שבוע הוא 464 דולר, ולשהות של שבוע תשלמו 990 דולר.

עוד כדאי לדעת כי אי אפשר להזמין רק לילה אחד, וכל הארוחות צמחוניות וכלולות במחיר. במחיר אף כלולות פעילויות שונות בדרך.

לדבריהן, האוטובוס עדיין לא מרוויח, בשל עלות הביטוח הגבוהה, אך הן אופטימיות באשר לעתיד. בשבועות הקרובים הן מוציאות את הטיול השלישי שלהן, ומקוות לצאת מגבולות הולנד בשנת 2022.
"אני גאה בנו, על יצירת האוטובוס הזה", אומרת ססקיה. "למרות שלא היה לנו ניסיון קודם בשיפוץ אוטובוסים וגם לא בתפעולם. זה מוכיח ששום דבר אינו בלתי אפשרי".


לאתר הבית של ההוסטל הנייד:
https://www.lakaravana.nl/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully