וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הזמן: טיול סוכות בירושלים שיעיף לכם את הסכך

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 23.8.2022 / 17:08

המקום בו ישו נקבר וקם לתחייה, הויה דולורוזה, הכנסייה בה מונחת סבתו של מלך אנגליה הבא ועוד. בירושלים, מרחק נסיעה קצר מאיתנו, פרוסים שלל אתרים קדושים שאנחנו לא מכירים ובימים בהם הצליינים לא מגיעים בהמוניהם לישראל, זה בדיוק הרגע לעשות זאת

מדריך תיירים מורה דרך ירושלים. Shutterstock, ShutterStock
ירושלים/ShutterStock, Shutterstock

גם במאה ה-21 מוסיפה הנצרות להיות הדת הגדולה בעולם. על פי ההערכות, ישנם כיום כמעט 2.5 מיליארד נוצרים ברחבי הגלובוס והיא הדת הבכירה ב-157 מדינות וטריטוריות שונות.

כמובן שכמו לכל דת, גם לנצרות יש מקומות קדושים וערים קדושות, אליהן מגיעים מיליוני מאמינים באופן קבוע. כשאנחנו חושבים על אותן ערים בהקשר של הנצרות, עולות לנו בראש בין היתר רומא, נצרת וכמובן - ירושלים, העיר הקדושה לשלוש הדתות.

בבירת ישראל שוכן מקבץ רחב של אתרים קדושים, מה שמושך מדי שנה את העולים לרגל. על פי הערכות מהשנים האחרונות, בין חצי מיליון ל-700 אלף צליינים נוצרים נהגו להגיע לישראל בכל שנה, אולם כמובן שמאז התפרצות הקורונה המצב שונה. לפתע, אתרים מרתקים, עם היסטוריה מפוארת וסיפורים מדהימים מאחוריהם, הרבה יותר פנויים מהרגיל וכיוון שהם נמצאים במרחק נסיעה קצר יחסית מאיתנו, חבל שלא להגיע ולהכיר אותם.

ישראלים רבים שעולים לירושלים מוותרים על הביקור באתרים הקדושים לנצרות, בין היתר בשל החוסר בהכוונה והסברים שיאפשרו להם ליהנות ולהכיר את אותם מקומות. את כל אלו ניתן לקבל כמובן בטיול מאורגן, עם מדריך מיומן שיודע לתבל את הסיפורים, ליצור עבורכם את ההקשרים ולהוביל אתכם מנקודה לנקודה במסע המופלא הזה.

אז כדי לעשות לכם קצת חשק וכדי שתדעו לאן אתם רוצים להגיע בעלייה הבאה לבירה, הנה כמה מקומות קדושים לנצרות שנמצאים בירושלים וממש מומלץ להגיע אליהם לביקור.

כנסיית הקבר, העיר העתיקה, ירושלים. ארז מיכאלי
כנסיית הקבר, העיר העתיקה, ירושלים/ארז מיכאלי

כנסיית הקבר

לאחרונה עלה שמה של כנסיית הקבר לכותרות, כאשר נקבע כי הגבלת המשתתפים באירועי הסליחות בכותל יחולו גם על האירועים בכנסייה. ועדיין, שווה להגיע ואפילו לחכות בתור (שבוודאי התקצר משמעותית ביחס לימים רגילים) כדי להביט מקרוב ומבפנים על המקום בו, על פי האמונה הנוצרית, ישו נצלב, נקבר וחזר לחיים. מזה למעלה מ-1,500 שנים כנסיית הקבר היא אחד המקומות החשובים ביותר לנצרות ובה ניצבת גבעת גולגולתא, המוזכרת בברית החדשה כמקום הצליבה. היא נבנתה בתחילת התקופה הביזנטית, על פי בקשתו של בישוף ירושלים וכיאה למיקומה, ידעה שלל תהפוכות לאורך השנים ואירחה בין היתר את האפיפיור בנדיקטוס ה-16 כאשר זה הגיע לישראל ב-2009.

טיולים לירושלים - פרטים נוספים באתר פגסוס

sheen-shitof

עוד בוואלה!

על כביש החוף: סיור מקסים על קו החוף של פורטוגל מצפון לדרום

בשיתוף פגסוס

ויה דולורוזה

הכנסייה עצמה שוכנת בקצה הויה דולורוזה, "דרך הייסורים". בדרך העתיקה הזו, על פי האמונה, צעד ישו אל גבעת הגולגולתא, בה כאמור נצלב. המסלול כולל 14 תחנות שונות, בהן אירעו לישו דברים בדרכו אל הצליבה וכיוון שנשא על שכמו את הצלב אליו מוסמר, הצליינים הנוצרים מרבים לקיים שחזורים המדמים את אותו מסע ייסורים. תחילת המסלול סמוכה להר הבית, בתחנת "ההרשעה", שם שוכן כיום בית הספר המוסלמי "עומריה" וכאמור, הוא מגיע לשיאו בתחנת הקבר והתחייה, שם על פי המסורת הונחה גופתו של ישו ומשם הוא קם לתחייה ביום ראשון, שלושה ימים אחרי שנצלב (מה שנחגג בימינו כ"יום ראשון של פסחא").

הסעודה האחרונה. Antonio Calanni, AP
הסעודה האחרונה/AP, Antonio Calanni

חדר הסעודה האחרונה

כולנו מכירים את הציור המפורסם של לאונרדו דה וינצ'י, המתנוסס בכנסיית סנטה מריה דלה גרציה במילאנו, איטליה. אולם היכן התרחשה הסעודה עצמה? לשם כך עליכם להגיע ל"חדר האוכל" (קנקולום), השוכן סמוך לשער ציון בירושלים. בקומה הראשונה של המבנה ניצב קבר המלך דוד, ובקומה השנייה, על פי האמונה הנוצרית, נערכה הסעודה באולם המרובע ובה הצהיר ישו כי היין הוא דמו והלחם הוא גופו, ובישר ל-12 השליחים כי אחד מהם (יהודה איש קריות על פי הברית החדשה) בגד בו והסגיר אותו. החדר עצמו "נייטרלי" ונטול סממנים נוצרים, אך עדיין משך אליו שלושה אפיפיורים שהגיעו לישראל בחצי המאה החולפת ועם ההסברים הנכונים, אפשר ללמוד המון מהביקור בו.

כנסיית מריה מגדלנה

לא מזמן נפרד העולם מהנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו, שהיה נשוי במשך קרוב ל-75 שנים למלכת אנגליה, אליזבת'. הנסיך הובא למנוחות בקפלת סנט ג'ורג', אולם האם ידעתם שאימו אליס, נסיכת באטנברג, קבורה ממש כאן בירושלים? כאשר יורש העצר הנסיך וויליאם הגיע לישראל ב-2018, הוא חתם את ביקורו בארץ בכנסיית מריה מגדלנה, בה טמונה סבתו. היא ביקשה להיקבר בכנסיית מריה מגדלנה, שם קבורה גם דודתה אליזבת' פיודורובנה, הנסיכה הגדולה של רוסיה. תחילה זה לא קרה ורק כעבור כשני עשורים הצוואה שלה מולאה. הנסיך פיליפ ואחותו סופיה הגיעו כמה שנים מאוחר יותר לירושלים, כדי לקבל בשם אימם את תואר חסידת אומות עולם ומעבר לביקור בקברים המרגשים הללו, הכנסייה, השוכנת במורדות הר הזיתים, תשאיר אתכם פעורי פה בזכות הזהב המעטר את ראשה. היא מוקדשת כמובן למרים המגדלית (מריה מגדלנה), שתפקידה במסורת הנוצרית נתון לוויכוח.

כנסיית כל העמים בהר הזיתים לקראת ביקור האפיפיור. AP
כנסיית כל העמים/AP

כנסיית "כל העמים"

אחד המקומות המעניינים ביותר בבירה הוא גת שמנים, גן בו על פי המסורת התפלל ישו בלילה שלפני צליבתו. בגת שמנים שוכנת כנסיית כל העמים, שמזכירה לנו כנסיות שאנו מכירים מאירופה, עם ציור מרהיב המעטר את חזיתה ופסיפסים על הקירות שבפנים. הכנסייה הוקמה בראשית המאה ה-20 על ידי האדריכל האיטלקי אנטוניו ברלוצ'י, שפעל בישראל במשך שנים ארוכות והקים בירושלים וסביבתה שלל מבנים יפהפיים, כמו גם את כנסיית יוסף הקדוש של המסדר הכרמליתי בחיפה ואת בית החולים האיטלקי.
הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים https://www.pegasusisrael.co.il

בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully