וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על כביש החוף: סיור מקסים על קו החוף של פורטוגל מצפון לדרום

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 12:56

הגשר שחובה לראות בליסבון, היין שאסור לפספס בפורטו, חופים מרהיבים, צוק עם נוף מטורף לאוקיינוס ועוד. בימים בהם עוד ועוד ישראלים מקבלים אזרחות פורטוגלית, קו החוף של המדינה מציע מגוון אפשרויות - הנה מסע קצר וקולע לכל אורכו

פורטו, פורטוגל. ShutterStock
בפורטו - אל תוותרו על היין/ShutterStock

בשנים האחרונות נפתחות בפני ישראלים רבים יותר ויותר הזדמנויות ואפשרויות לקבלת דרכונים אירופאים, בהתבסס על ההיסטוריה העשירה ולעיתים קרובות גם הכואבת של העם היהודי. אז על אלו שמזדרזים לקבל אזרחות ספרדית, גרמנית או פולנית ופותחים בזכותן דלתות חדשות באיחוד האירופי בוודאי כבר שמעתם, אבל מה לגבי פורטוגל?

על פי נתונים רשמיים שפרסם משרד המשפטים של המדינה השוכנת לחופי האוקיינוס האטלנטי, לא פחות מ-40 אלף (!) ישראלים קיבלו בשנתיים החולפות (2019-2020) אזרחות פורטוגלית, יותר מכל מדינה אחרת בעולם למעט ברזיל. תוסיפו לכך את העובדה שבזכות טיפול לא רע בקורונה, פורטוגל נשארת רוב הזמן מדינה "ירוקה" עבורנו, מה שחוסך מהשבים ממנה את הצורך בבידוד ממושך, ותקבלו יעד שפשוט חייבים להכיר מקרוב.

כי פורטוגל היא הרבה מעבר לכריסטיאנו רונאלדו והרבה יותר מ"השכנה של ספרד" - היא שילוב בין תרבות תוססת, עבר מפואר (כולל מורשת יהודית חזקה) וכמה נופים ונקודות תצפית שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר באירופה, ואולי גם בעולם כולו.

בעבר הייתה פורטוגל אימפריה ימית, ששלחה את אנשיה לכל קצוות תבל וגילתה את העולם וכיום פרוסים ברחביה לא פחות מ-12 אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו. היא משלבת בין דתות שונות - טירות ומנזרים מפוארים לצד בתי כנסת עתיקים, עיירות אליהן הגיעו אנוסים יהודים וקהילה שגורשה או נעלמה. וכמו בכל מדינה מערב-אירופאית טובה, המעברים החלקים, המהירים והחדים בין הכפרים הציוריים לערים הגדולות משלימים את החוויה.

פורטוגל נהנית מקו חוף ארוך, שנמשך מצפון לדרום על חופי האוקיינוס האטלנטי, ועד לדרום המדינה והגבול עם ספרד. טיול לאורך קו החוף הזה מספק הצצה מצוינת לאפשרויות השונות של המדינה והדרך הטובה ביותר לראות הכל היא בטיול מאורגן, עם מדריך שמכיר את פורטוגל ויידע גם להוביל אתכם לכל הנקודות והאטרקציות וגם לתבל הכל בסיפורים ש"מאחורי הקלעים".

טיול מאורגן לפורטוגל - מידע באתר פגסוס

קאבו דה רוקה, פורטוגל. ShutterStock
נקודת תצפית ייחודית ואגדית. קאבו דה רוקה/ShutterStock

את הדרך מצפון לדרום שווה להתחיל בבילוי ב-Praia do Cabedelo, חוף מיוחד בקצה נהר הלימה, הנשפך אל האוקיינוס. בסביבת החוף תוכלו ליהנות מהדיונות ולטייל ביער, אך מה שהופך אותו לפופולרי במיוחד הם הרוח והגלים, שמושכים למקום המוני גולשים. בחוף עצמו יש רצועת חול לבן רחבה במיוחד ונוף מרהיב על העיר הסמוכה, ויאנה דו קסטלו, שנבנתה בימי הביניים, וממש סמוך אליו תמצאו גם את "גשר אייפל" שנחנך ב-1878 ואם השם נשמע לכם מוכר, אז כן - מדובר בעבודתו של אותו אדריכל מפורסם. הגשר, באורך 562 מטרים, עזר לחבר את הרכבת אל העיר, מה שעזר לה לחזור לשגשג אחרי שנים רבות.

במרחק של פחות משעה נסיעה דרומה תגיעו לפורטו, העיר השנייה בגודלה וחשיבותה במדינה, המוכרת לישראלים רבים בזכות קבוצת הכדורגל המפורסמת שלה. סביב נהר הדורו מרכזת בירת הצפון לא מעט מוקדי עניין, כולל שלל גשרים שכל אחד מהם שווה מבט וביקור. אל תפספסו את העיר העתיקה, בעיקר בערב, שוק בולייאו, כנסיית קלריגוש, מגדל הפעמון, האזור היהודי עם בית הכנסת הישן (אליו הגיעו ב-1492 רבים מהיהודים שגורשו מספרד, עד שהם גורשו גם ממנו), ארמון הבורסה וכל אזור מרכז העיר וכמובן - הגיעו למדרחוב סנטה קתרינה ושתו יין פורט, המיוצר בעיר.

היעד הבא בדרך דרומה הוא אביירו, "הוונציה של פורטוגל", כפי שהיא מכונה, בזכות התעלות שלה שמבטיחות יום טיול כיפי ויוצא דופן. לצדה תמצאו את עיירת החוף האהובה קוסטה נובה, בה אפשר להירגע מול הים, לאכול מצוין ולטייל בשוק המקומי הנחמד ודרומה משם ממתינה נאזארה, AKA "נצרת", כפר דייגים ציורי במיוחד שהוסב לעיירת חוף. הכפר הוקם במאה ה-17 ומספק תצפית דרמטית על הצוקים היוצאים מן החוף ואל עומק האוקיינוס. מלבד החוף, גם העיירה עצמה יפה ובהחלט אפשר להקדיש לה שעתיים-שלוש של טיול, במהלכן נסו לשאול את המקומיים למקור השם של המקום. כנראה שתשמעו בתגובה כמה אפשרויות, כולל אגדה על אציל מקומי שכמעט נפל מאחד המצוקים, אבל בלי ספוילרים.

גשר מעל נהר הטאגוס בליסבון. ShutterStock
גשר ה-25 באפריל נראה בדיוק כמו גשר הזהב ויביא אתכם לליסבון היפהפייה/ShutterStock

עוד לפני שמגיעים לליסבון, כדאי לעצור גם במבצר פניצ'ה, שנבנה ב-1558 ושימש בין היתר ככלא לאסרים פוליטיים בחצי הראשון של המאה ה-20. במקום ישנה תצוגה מעניינת שמספרת את קורותיו וממנו ממשיכים בנסיעה של כשעתיים לצוק קאבו דה רוקה, הנקודה היבשתית המערבית ביותר באירופה. על הצוק המדהים, המתנשא לגובה 140 מטרים מעל פני המים, שוכנים מגדלור ומונומנט אבן, עליו חקוקות הקואורדינטות של הנקודה בה הוא עומד, כמו גם שירו המפורסם של המשורר הפורטוגלי לואיש דה קמואש: "כאן, המקום בו מסתיימת הארץ ומתחיל הים... הנקודה המערבית באירופה". השיר נכתב במהלך "עידן התגליות" של המאה ה-16, כאשר עד אז הפורטוגלים האמינו כי זו הנקודה האחרונה בעולם ואחריה אין דבר מלבד הים, בו ממתינות מפלצות אימתניות. הם גם חששו כי אם ינסו לשוט מעבר לאופק אותו הצליחו לראות מקאבו דה רוקה, הם פשוט יפלו מהעולם השטוח למטה.

את הקינוח מקבלים בליסבון, בירת פורטוגל והמרכז שלה בכל הנוגע לתרבות, היסטוריה, כלכלה ועוד. כמו פורטו, גם ליסבון שוכנת על גדת נהר, הטז'ו, מעליו עובר גשר ה"25 באפריל", שממש, אבל ממש מזכיר את גשר הזהב בסן פרנסיסקו. בליסבון כדאי לבקר גם באתרים המפורסמים של העיר, כולל מוזיאון הכרכרות הייחודי, מנזר ז'רונימוס שנבנה בסוף המאה ה-15 ואנדרטת המגלים, לזכר אלו שיצאו מהעיר וגילוי את העולם כולו במסעות אמיצים. בעיר התחתית תגלו כיכרות מרשימים, פארקים, את שדרות העצמאות ואת העיר העתיקה, בה שכן הרובע היהודי לפני גירוש פורטוגל.

כפי שבטח הבנתם, פורטוגל מציעה הכל מכל ואפילו לא צריך לזוז פנימה מקו החוף שלה כדי לגלות זאת. אז אם אתם מחפשים יעד מיוחד ומעניין, שגם לא מצריך נסיעות ממושכות במיוחד - הגיעו למדינה המערבית הזו ולא תצטערו בין אם תעשו זאת בגפכם או אפילו מומלץ יותר בטיול מודרך עם מדריך מקצועי פגסוסי ומיומן שיוכל לספר לכם את סיפור המקום אליו תגיעו ולחבר אתכם אף יותר.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים https://www.pegasusisrael.co.il

בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • פורטוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully