וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימת הכסת"ח: משרד הבריאות צריך להפסיק לבלבל את הציבור

דני שדה

24.8.2021 / 12:55

אם במשרד הבריאות לא מאמינים בחיסון, אז שיעשו פה סגר הרמטי. ואם מאמינים, אז שיפסיקו לבלבל את הציבור עם הוראות ונתונים שכבר עייפנו מלשמוע. דני שדה על מתווה נתב"ג והדרך בה נקבעת רשימת המדינות מהן ניתן לשוב ללא בידוד. טור דעה

בווידאו: מבצע חיסון עד הבית יצא לדרך/מערכת וואלה!

מי שעוקב אחרי החלטות משרד הבריאות וקבינט הקורונה בכל הקשור לקביעת מדינות מהן ניתן לשוב ללא בידוד, או עם שבוע בידוד, מתרשם כי ההחלטות האלה נעשות מסיבה אחת ברורה והיא כיסוי ישבנים. שהרי אין הרבה הגיון ברשימות האלה ובעיקר בהחלטה לגבי תאריכי תחילת ה"צביעה" של אותן מדינות.

כמי שצופה מהצד, עושה הזמנות לחופשה וגם מבטל אותן בהתאם להוראות הבידוד, נראה כי חלק מההחלטות האלה נעשה על פי נתוני התעבורה האווירית ולא על פי נתוני תחלואה בארצות מהן מגיעים הנופשים (שזה אתם ואני).

נוסעים בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
הציבור נותר מבולבל/ראובן קסטרו

תראו. לפני מספר שבועות שוויץ הייתה מדינה שממנה ניתן היה להגיע בלי צורך בבידוד. בשל סגירת יעדי נופש רבים, החלה תנועה ערה לשוויץ. חברות תעופה הוסיפו טיסות ועם ישראל גילה, מחדש, את ארצה של יוהנה ספירי. למי שלא יודע, או לא זוכר, זוהי הסופרת השוויצרית שכתבה את ספר הילדים הפופולרי 'היידי בת ההרים'.

ראו במשרד הבריאות את הגידול בתנועה לשוויץ והחליטו כי השבים ממנה יצטרכו להיכנס לבידוד. ראו חברות התעופה וגם הנופשים הישראלים כי שוויץ נסגרת (או למעשה הופכת למדינת שהחזרה ממנה מחייבת בידוד) והסיטו את הטיסות לאוסטריה - ארץ תאומה של שוויץ, לא פחות יפה ממנה וגם זולה משמעותית. חברות התעופה הוסיפו עוד ועוד טיסות ועל פי נתונים של רשות שדות התעופה רבבות של ישראלים החלו להזמין טיסות לווינה וזלצבורג (כן ישראייר הודיעה על טיסות ישירות ליעד זה).

המספרים הגדלים והולכים של נוסעים לאוסטריה הכאיבו לקברניטי הקורונה ולכן התבשרנו אמש (שני) כי החל מ-31 באוגוסט, כל השבים מאוסטריה יחויבו בבידוד בן שבוע.

עוד בוואלה!

אתם תישארו בארץ. אנחנו נטוס לחו"ל

לכתבה המלאה
קבינט הקורונה דן בדרכים למניעת התפשטות מחודשת של הנגיף ולבלימת זן הדלתא 27.06.21. עומר מירון, לשכת העיתונות הממשלתית
ההחלטות נעשות ב"שלוף". קבינט הקורונה/לשכת העיתונות הממשלתית, עומר מירון

למה החל מ-31 באוגוסט? הרי אם יש גידול בתחלואה באוסטריה, חייבים להחיל את הבידוד כבר מהיום. ואם יש "שמועות" כי אנשים טסים למדינות כמו שוויץ או גרמניה (שהשיבה מהן מחייבת בידוד), אבל חוזרים לישראל דרך אוסטריה - אז הרי שום דבר לא חדש בזה. בדיוק כפי שלא היה חדש לגבי יעדים אחרים. והרי גם היום אפשר לרכוש כרטיס לכיוון אחד לחופשה באוסטריה ולשוב דרך הונגריה או צ'כיה. שתי מדינות ברשימה מצומצמת ומוזרה שהשבים מהן לא צריכים להיות בבידוד.

ההחלטות של משרד הבריאות, כך נראה, נעשות ב"שלוף". תחילה "מפמפמים" אותן כבלון ניסוי לכתב בריאות זה או אחר. מכינים את הציבור לכך שייתכן שהן תהיינה "צבועות" בצבעי בידוד, ואחרי יום או יומיים מצרפים את אותן מדינות לרשימות.

אז ככה: הציבור בישראל התחסן. חלק לא קטן גם בחיסון שלישי. אם במשרד הבריאות לא מאמינים בחיסון הזה, אז שיעשו פה סגר. הרמטי. אין יוצא ואין בא. ואם כן מאמינים בחיסון, אז שיפסיקו לבלבל את הציבור עם הוראות ונתונים שכבר עייפנו מלשמוע. והאמת, גם הפסקנו להאמין. די. Enough is Enough.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully