וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האי המפתה של הוואי": לאנאי - האי בו נופש בנימין נתניהו

2,705 תושבים בלבד, 400 ק"מ של שבילים, ארבעה כבישים ואפס רמזורים יש באי לאנאי, שמציע מלונות יוקרה, מסעדות בעלות שם עולמי, מגרש הגולף בו ביל גייטס התחתן ושלל אטרקציות

ריזורט בדקה מלון גילי לאנקאנפושי האיים המלדיביים/Gili Lankanfushi

הטיסה של בנימין נתניהו, ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה, עוררה עניין רב - מההמראה ועד לתמונה בשדה התעופה בסן פרנסיסקו. אבל על פי דיווחים שונים, החופשה הפרטית של נתניהו ובני משפחתו היא בכלל באי לאנאי שבהוואי.

האי במחוז מאווי, שמכונה גם אי האננס, נמצא בבעלות של איל ההון לארי אליסון, שהוא גם אחד מ-333 עדי התביעה במשפט נתניהו. נכון לתחילת 2021, באי חיים רק 2,705 בני אדם והעיר היחידה בו היא לאנאי סיטי.

אז מה יש ללאנאי להציע? קודם כל, אקסקלוסיביות. ב-2016 ביקרו ב"אי המפתה של הוואי" (כך הוא מכונה) כ-59 אלף בני אדם - רק מולוקאי מושך פחות תיירים מבין כל איי המדינה ה-50 של ארה"ב. מדובר ב-89 אלף דונם כפריים, 400 ק"מ של שבילים, 18 ק"מ של חופים מבודדים, ארבעה כבישים בלבד ואפס רמזורים. הטמפרטורה הממוצעת לאורך השנה: בסביבות 25 מעלות.

הוואי, חופי הונולולו. Jennifer Sinco Kelleher, AP
לא מעט חופים מבודדים/AP, Jennifer Sinco Kelleher

ההגעה לאי היא בטיסה (נחיתה בהונולולו או אחד האיים הסמוכים ומשם טיסה פנימית של 25 דקות לנמל התעופה של לאנאי) או דרך הים, בשיט מעבורת ממאווי. בעיר לאנאי עצמה אין רמזורים או מרכזי קניות, ותחבורה ציבורית מסופקת על ידי בתי המלון. הגישה אל רוב האטרקציות שמחוץ למלונות ובעיר היא דרך כבישי עפר ובאמצעות רכבי שטח, אופניים או הליכה.

המלונות בלאנאי מנוהלים על ידי רשת מלונות ארבע העונות: אתר הנופש ארבע העונות לאנאי נמצא במפרץ מנלה בחוף הולופו, מרחק צעדים בודדים מהמקום בו עוגנת המעבורת מלהיאנה, ובו המחיר ללילה כרגע עומד על 7,224 שקלים לזוג, ומלון לאנאי ההיסטורי שהוקם בשנות ה-20' של המאה הקודמת ובו המחיר הוא 1,029 שקלים.

בכל אחד מהמלונות יש גם מגרש גולף, ובנוסף יש מסלול שלישי חינמי באי. מגרש הגולף במנלה עוצב על ידי ג'ק ניקלאוס, מהשמות הגדולים בהיסטוריה של הענף, שתכנן את אחד המסלולים המאתגרים והמפורסמים בעולם. אגב, לא פחות מאשר ביל גייטס התחתן בגומה ה-12 של המסלול הזה עם מלינדה ב-1994.

עוד בוואלה!

הוואי מוצפת בתיירים, התושבים מתחננים: "תפסיקו להגיע אלינו"

לכתבה המלאה
מגרש גולף, הוואי. Sam Greenwood, GettyImages
אחד ממסלולי הגולף המפורסמים בעולם נמצא בלאנאי/GettyImages, Sam Greenwood

אבל לא רק חובבי הגולף אוהבים את האי היוקרתי. מטיילים עם ילדים קטנים יכולים למצוא שלל אטרקציות - החל מצלילה וצפייה בלווייתנים, דרך רכיבה על סוסים ומסעות טרקטורונים עד בילוי בפארק דול או בגן האבנים הקסום "גן האלים". אוהבי היסטוריה ואומנות יתלהבו ודאי לראות את ההריסות הגדולות ביותר ששרדו בכפר הדייגים הפרהיסטורי קאונולו, לצלול כדי לצפות בקתדרלות תת-ימיות או לבקר במרכז התרבות והאומנות של לאנאי. ומי שבא לחופשת בטן-גב יוכל פשוט להשתזף בחופי הולופה ופוליהואה או באחת הבריכות המפוארות.

גם האוכל בלאנאי כבר נחשב לבעל שם עולמי, בין בתי הקפה המקומיים למסעדות המפונפנות של בתי המלון. האי קטן מאוד, אבל האפשרויות לסעוד הן מגוונות. מי שמחפש ניחוח מקומי, יפנה לבלו ג'ינג'ר קפה (פנקייקים, כריכים וחביתות במחירים זולים), קפה 565 ושוק ריצ'רד. מלון לאנאי ההיסטורי מציע את לאנאי סיטי גריל לארוחת ערב רומנטית עם כוס יין (במחירים יקרים), ובאתר הנופש ארבע העונות יש אפשרויות לאורחי המלון וגם למבקרי יום: One Forty מתמחה בסטייקים, פירות ים ונוף לאוקיינוס, ואילו נובו מציע מטבח יפני יצירתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully