וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיעה מ"האח הגדול": הבריכה, היקב והמלון ב-800 שקל ללילה

שי יגל

10.9.2021 / 0:20

הרים, נופים, היסטוריה, אוכל, יין ושלל אטרקציות. בין בילוי באווירה הרגועה של הבריכה בקיבוץ הסמוך, ליקב שנוגע בבית "האח הגדול" ולפארק האתגרי שמעניק אפשרות לשבור שגרה, נמצא המלון שמשקיף על פרוזדור ירושלים מראש הר בגובה 850 מטרים

מלון סופיה בטבריה/צילום: ליהי שורש, עריכה: ניר חן

נגיעה מ"האח הגדול": הבריכה, היקב והמלון ב-800 שקל ללילה

נתב"ג, שער הגיא, אבו גוש, ואנחנו כבר פורקים מזוודות בכניסה למלון יערים. אחרי שכבר התרגלתי לעמוד חצי יום בפקקים בכביש 6 בדרך לחופשה, להגיע למלון בלי להרוג חצי יום באוטו הרגיש כמו פיצוח סודות הגרעין. פתאום לא הצלחתי להבין למה צריך לנסוע עד לגליל העליון בשביל חופשה משפחתית, כשיש הרים, נוף ירוק, היסטוריה, אוכל, יין, אטרקציות, ואפילו פה ושם קצת מים בטבע ארבעים דקות מאיילון.

הרי ירושלים הם המיקס הכי ישראלי שיש - כפרים לצד קיבוצים, מושבים וישובים חרדיים ועל הכול משקיפה מקרוב ירושלים. ומצד שני העצים הירוקים, כרמי הענבים, רוח הערב הקרירה וערפילי הבוקר נותנים לרגע תחושה של מקום אחר.

מלון יערים משקיף על פרוזדור ירושלים מראש הר בגובה של 850 מטרים. המלון ששופץ לא מזמן נמצא ממש בתוך היער ובצמוד לקיבוץ מעלה החמישה. הסיפור של המקום כמלון, מתחיל עוד לפני קום המדינה, אז הוקם פה בית הבראה לעובדי חברת האשלג. בנייתו לא הושלמה ועם קום המדינה הוא הפך להיות בסיס של חטיבת הראל. בשנת 1955 שופץ המקום וחזר לייעודו המקורי כבית הבראה ובהמשך כמלון. המבנה הישן ההוא שופץ כמה פעמים והיום הוא חלק ממלון יערים עצמו. גם אם לא תלונו במבנה ההיסטורי, עשו לעצמכם טובה ובואו לראות את המבנה המיוחד הזה.

במרחק נסיעה של כמה דקות נמצאים מסלולי טיול רבים, מסעדות טובות וחשוב לא פחות, כמה מהיקבים הטובים בארץ, אז אפשר לשלב בין כל הדברים החשובים באמת.

seperator

בריכת המלון היא בריכת הקיבוץ

למרות שמדובר בהרים, אנחנו בכל זאת בקיץ ובישראל, ככה שכמה שעות בריכה ביום הן בגדר חובה כמעט. כמי שסובל מאלרגיה קשה לבריכות של בתי מלון, שמחתי לגלות שהבריכה החיצונית של המלון היא בעצם הבריכה של הקיבוץ הסמוך. מדשאות, אווירה רגועה, עצים גדולים - אנטיתזה מוחלטת למה שאתם מכירים מחופשות קודמות.

המלון מציע מגוון אפשרויות לינה וגם חבילות שכוללות מגוון פעילויות, כמו סיור קולינרי בשוק במחנה יהודה, סיורים מודרכים באזור והפעלות לילדים. אולי אחרים כבר התרגלו, אבל אני מתקשה להתמודד עם חדרי מלון שמתחילים ב-1,000 שקל לחדר זוגי, לכן שמחתי לגלות שהמחיר לחדר זוגי שכולל ארוחת בוקר ענקית, מתחיל ב-800 שקלים.

מלון יערים. שי יגל, מערכת וואלה!
ייעודו המקורי היה בית הבראה. מלון יערים/מערכת וואלה!, שי יגל

לקבל ת'ג'ננה

אחרי שאכלתם, טיילתם ושתיתם - זה הזמן לקצת אדרנלין. בסמוך לקיבוץ קרית ענבים נפתח לאחרונה פארק ג'ננה, אחד מהפארקים האתגריים הגדולים בישראל, שכבר עכשיו (עוד לפני שהפארק פתוח במלואו) נותן חוויה מאתגרת ושוברת שגרה. הרוח החיה מאחורי הפארק הוא ניסו שחם, לשעבר מפקד מחוז ירושלים במשטרה, שיחד עם הקיבוץ הסמוך ועוד כמה שותפים הצליח להרים פארק מרשים שנותן מענה לא רק לתיירים אלא גם לתושבי ירושלים והסביבה.

במרכזו של הפארק עומד מגדל גדול בנוי קורות פלדה. זהו פארק חבלים שכולל ארבע קומות, וככל שתעלו גבוה יותר כך גם יהיה מפחיד וקשה יותר. כשעליתי למגדל (ישר לקומה השנייה, ברור) הייתי בטוח שזה לגמרי בקטנה, אבל די מהר הבנתי שזה מאתגר למדי וגם מפחיד בדיוק כמו שזה אמור להיות. מהמגדל יוצאת אומגה ארוכה, מספר גדול של קירות טיפוס עם רמות קושי משתנות ואפילו מתקן חביב דמוי באנג'י. ילדים מגיל 6-7 יכולים להעביר פה בכיף כמה שעות של אתגר.

כמובן שכל הפעילות מאובטחת לגמרי, אבל זו גם נקודת התורפה של המקום - מערכת האבטחה מעצבנת ודורשת המון התעסקות ולא פעם מתסכלת, והופכת את התנועה בין האתגרים השונים למסורבלת. הייתי בעבר בלא מעט פארקי חבלים בעולם ויש פתרונות הרבה פחות מטרידים ולא פחות בטוחים. בהמשך יכלול הפארק גם מסלול קארטינג, מתחם פיינטבול וטיולי שטח בסביבה. הפארק פתוח כל השבוע וכרטיס הכניסה הבסיסי עולה כ-100 שקלים.

פארק ג'ננה. שי יגל, מערכת וואלה!
חוויה שוברת שגרה. פארק ג'ננה/מערכת וואלה!, שי יגל

אי אפשר באמת להיות בהרי יהודה בקיץ, לעבור לצד כרמי הענבים הירוקים שאשכולות גדולים תלויים מהם רגע לפני הבציר, ולא לטעום יין באחד היקבים המעולים שנמצאים באזור. בישוב יד השמונה, ממש בין עצי היער ובמרחק נגיעה מבית האח הגדול, נמצא יקב קסטל. היקב המשפחתי התחיל את דרכו בסוף שנות ה-80'. אבי המשפחה נולד במצרים, גדל באיטליה, עלה לארץ, התיישב בהרי יהודה ונטע כרם קטן בסגנון אירופי בחצר ביתו. אף אחד לא יכול היה לנחש שהכרם הזה יבשר על חזרת מסורת ארוכת שנים שאבדה לפני 2000 שנה - גידול ענבים ליין.

מאז התמלאו מורדות ההרים בטראסות של גפנים מוריקים, יקבים רבים ותרבות יין שרק צוברת תאוצה. גם יקב קסטל גדל, ומיקב קטנטן הפך להיות אחד היקבים המשפיעים בארץ. בשנת 2015 עבר אל מיקומו הנוכחי ביד השמונה ונבנה בו מרכז מבקרים גדול. מסיירים ביקב המודרני, טועמים יין, שומעים סיפורים ומבינים שרק לפני 30 שנה כל זה עוד היה בגדר חלום רחוק.

מלון יערים. שי יגל, מערכת וואלה!
אנטיתזה מוחלטת למה שאתם מכירים מחופשות קודמות. מלון יערים/מערכת וואלה!, שי יגל

ה"רימייק" של באב אל וואד

אני אוהב לשבור את שגרת האוכל-בריכה-אטרקציה עם ביקור באתר היסטורי או אתר מורשת. זה נותן ערך מוסף של חיבור לאזור הטיול - גם גיאוגרפית וגם אנושית. הדרך המובילה לירושלים גדושת היסטוריה, כבר כמה אלפי שנים שאנשים עושים את המסע אל העיר וממנה. הדרך אליה רצופה היסטוריה רחוקה ומורשת קרב קרובה.

בשער הגיא, במקום שהיה ידוע פעם בשם באב אל וואד, עמד שנים מבנה עתיק ומוזנח. זהו חאן מהתקופה העות'מאנית ששימש כמלון דרכים לעולי הרגל לירושלים. לאחרונה עבר החאן שיפוץ אינטנסיבי על ידי רשות הטבע והגנים והפך לאתר מורשת לאומי שמספר באמצעים אינטראקטיביים את סיפורם הבלתי ייאמן של קומץ לוחמים ולוחמות, אשר במלחמת השחרור החליטו שהם משארים את נתיב הגישה היחיד אל ירושלים הנצורה פתוח בכל מחיר. הביקור במקום אורך כ-45 דקות וכולו בתוך המבנה, כך שהוא מתאים לפעילות צהריים בזמן שחם מדי לעשות כל דבר אחר.

הכותב היה אורח מלון יערים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully