וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביזו את החיילים: אתר ההנצחה החשוב של המלחמה, הפך למתחם קמפינג ומדורה

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 14:59

תל פאחר נחשב לאחד מאתרי הקרבות הקשים של מלחמת ששת הימים בגולן, אבל בסוף השבוע הפך אתר ההנצחה למתחם קמפינג, פיקניק ומדורה למטיילים שלא התחשבו בשלט שאוסר לעשות זאת, וביזו את המקום. "זה חילול זכר החיילים שנהרגו בקרב האיום", אמר אחד המשתתפים בקרב

כך הוחלט על כיבוש הגולן/צילום: ארכיון המדינה, עריכה: שניר דבוש

אחד מאתרי המלחמות הכי חשובים של ישראל, תל פאחר שברמת הגולן, הפך בסוף השבוע האחרון לאתר קמפינג ומנגל עבור מטיילים, שפתחו אוהלים והבעירו אש במקום, כך גילו לוחמי גולני במילואים שלחמו בקרב הקשה במלחמת ששת הימים ובו נהרגו 34 לוחמים.

בתמונות שעלו לרשתות חברתיות בסוף השבוע האחרון, ניתן לראות כי קבוצת מטיילים הקימה ברחבת האתר מחנה אוהלים ובסמוך לו הבעירה אש וערכה פיקניק. יש לציין, כי בכניסה לאתר ישנו שלט עם כללי התנהגות, ובהם שאין להדליק אש במקום.

מטיילים ביזו את תל פאחר. אורן פוקס, תמונות גולשים
יופי מקום לקמפינג, אה? המטיילים שהבעירו אש בתל פאחר, בסוף השבוע/תמונות גולשים, אורן פוקס
מטיילים ביזו את תל פאחר. אורן פוקס, תמונות גולשים
מה שיותר מכעיס, שמדובר במטיילים מבוגרים שביזו את המקום/תמונות גולשים, אורן פוקס
תל פאחר. עמוד הפייסבוק "תל פאחר אז והיום", תמונות גולשים
השלט בתל פאחר, שאוסר על לינה והבערת אש/תמונות גולשים, עמוד הפייסבוק "תל פאחר אז והיום"

"לא מדובר בצעירים, ולכן זה יותר מקומם"

לדברי פזי שחם, לשעבר לוחם בחטיבת גולני וכעת חבר בעמותת גולני, "הדבר חורה לי. זה אתר זיכרון ובין השאר יש בו אנדרטאות. עבורי ועבור נוספים זה אתר קדוש והוא לא נועד לפיקניקים או חגיגות".

מנחם רובינשטיין, אחד מלוחמי תל פאחר, סיפר לוואלה! תיירות ש"במקום שבו הקימו את האוהלים באתר ההנחצה, שם היה טור הפצועים וההרוגים עד שהצלחנו לפנות אותם בזמנו. נהרגו שם 34 איש, אז אז לשם הם באים לעשות חגיגות?! זה חילול זכר החיילים שנהרגו בקרב האיום, כל כך מרגיז, וזה לא אנשים צעירים, ולכן זה עוד יותר מקומם".

בעמוד הפייסבוק "תל פאחר אז והיום", הועלו צילומים של מספר אוהלים שנפתחו באתר, כמו גם עשן שמיתמר מאחד המנגלים במקום.

מטיילים ביזו את תל פאחר. אורן פוקס, תמונות גולשים
פיקניק ומדורה במרכז אתר ההנצחה לחיילי גולני שלחמו ב-67 בגולן/תמונות גולשים, אורן פוקס
תל פאחר. שפי פז, באדיבות המצולמים
34 חיילים נהרגו בקרב הנורא ההוא. תל פאחר/באדיבות המצולמים, שפי פז
תל פאחר. שפי פז, באדיבות המצולמים
אתר ההנצחה שופץ לאחרונה/באדיבות המצולמים, שפי פז

בתל פאחר נערך אחד הקרבות הקשים ביותר במלחמת ששת הימים, במהלך כיבוש רמת הגולן על ידי צה"ל. במקום היה מוצב של צבא סוריה ששלט על צפון עמק החולה. בקרב לכיבוש התל נהרגו 34 חיילי צה"ל, מהם 30 לוחמי גולני וארבעה לוחמי חיל השיריון.

האתר הפך אתר מרכזי במורשת חטיבת גולני והוא נקרא "מצפה גולני". במקום הוקמה אנדרטה לחללי הקרב, נסללה רחבה לטיקסי זיכרון ושופצו ונוקו תעלות ובונקרים ששימשו את החיילים הסורים. לאחרונה עבר האתר שיפוץ ונערך בו טקס לפני שבועיים, בהשתתפות אלוף פיקוד צפון, אמיר ברעם, ומפקדי חטיבת גולני בעבר ובהווה.

פז אמר כי זו לא פעם ראשונה שמבקרים שמגיעים לאתר לא נוהגים במידת הכבוד הראוי, וכבר היו מקרים דומים בעבר. הוא גם ציין כי לאחרונה הוקרנה תכנית טלוויזיה שבא נראה שף שמבשל ארוחה באתר ההנצחה. הוא אמר כי הוא מצפה מהמטיילים שיכבדו את המקום ומהרשויות שימנעו הישנות מקרים דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully