וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטיילים נוהרים: השף שאופה פיצה על הר געש פעיל בגואטמלה

עודכן לאחרונה: 1.6.2021 / 10:09

פיצה על גחלים - אבל באקסטרים: השף דיוויד גרסיה מכין פיצות על הסלעים הלוהטים של הר געש פעיל, לצד לבה זורמת. למרות הסכנות, מטיילים רבים מגיעים להתענג על הפיצה הוולקנית

אם אתם אוהבים לטייל על הקצה, וכבר חוויתם לא מעט ריגושים ברחבי העולם - זו האטרקציה עבורכם: שילוב של ביקור בהר געש פעיל בגואטמלה, יחד עם אכילת פיצה מבעבעת, אל מול הנוף המדהים.
את הפיצה הזו מכין השף דיוויד גרסיה, בן ה-34, ישירות על הסלעים הלוהטים של הר הגעש פקאיה (Pacayá), בטמפרטורה של קרוב ל-1,000 מעלות צלזיוס.

הר הגעש הפעיל ממוקם כ-25 קילומטרים דרומית לבירה גואטמלה סיטי והוא מתנשא לגובה של 2,552 מטרים. בזכות קירבתו לעיר הבירה וליעדים נוספים באזור, הוא פופולרי מאוד בקרב תיירים ומבקרים רבים, ומהווה חלק משמורת טבע. בשל העובדה כי מדובר בהר געש פעיל, נוצרים בו "נחלים" של לבה, הזורמים באיטיות במורד ההר, ומטיילים רבים מתקרבים אליהם במטרה לחוות את הריגוש שבסכנה.

צפו: כך אוכלים פיצה ישר מהלבה

התיירים מגיעים - למרות האזהרות

גרסיה השיק את הפרויקט יוצא הדופן שלו בתחילת השנה, לאור ההערכות על התפרצות עתידית של לבה מהר הגעש. הוא מסביר כי הפיצות שלו נעשות תוך שימוש בתבניות מתכת עמידות במיוחד, המסוגלות לעמוד בטמפרטורה הגבוהה. אתר Insider מדווח כי הפיצה ה"וולקנית" מוכנה בתוך עשר דקות מרגע שמניחים אותה על הסלעים הלוהטים.

גרסיה החל לפרסם את תצלומי הפיצות שלו בחשבון האינסטגרם שלו - מה שהביא להתעניינות ניכרת בקרב עוקבים ברחבי העולם. באופן טבעי, הוא מכנה את פעילותו "בישול וולקני". כדי לאפות את הפיצות, גרסיה לובש ציוד מגן מיוחד, כולל מגפיים צבאיים.

חשוב לשתות הרבה

זוהי אינה הפעם הראשונה שבה גרסיה מכין פיצות במקומות לא שגרתיים. בעבר הוא נהג לאפות פיצות במערות קטנות בהרים.

מי שמגיע להתענג על הפיצה במקום שבו מכינים אותה, צריך להרבות בשתייה, כדי שלא להתייבש עקב התנאים הקיצוניים. כמו כן, המבקרים מוזהרים מפני שאיפת גזים רעילים הנפלטים מההר. אלו מנוטרים כל העת על ידי הרשויות, בשל הימצאות כפרים בסביבה. למרות כל אלו, כמו גם ענני אפר וזרמי לבה - מבקרים רבים לוקחים את הסיכון ומגיעים אל ההר.

בכל מקרה, אם אתם אוהבים פיצות והרי געש - זה הטיול בשבילכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully