וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוק על המים: הגלמפינג החדש על נהר הירדן

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 10:18

שיט קיאקים בירדן הוא מהאטרקציות הכי כיפיות בקיץ, עכשיו תוסיפו לזה גלמפינג חדש באוהלים ממוזגים בכפר בלום שבעמק החולה - ותקבלו חוויה רטובה ולא יקרה ליד הנהר. ויש גם בונוס: אומגה שמטיסה את הילדים (והמבוגרים) ישר לתוך המים

אומגה בכפר בלום/צילום: ניר יהב

אם יש בילוי משפחתי אחד שכל ישראלי זוכר מילדותו הוא ככל הנראה שיט קיאקים בכפר בלום. כלומר, לא ממש בקיאקים אלא בסירות, אבל למה להיתפס לקטנות. אצלי לפחות החוויה הזו חקוקה בזיכרון כאילו היא קרתה אתמול: לבישת חגורות ההצלה הצבעוניות, הכניסה הרטובה לתוך הסירה השמנמנה, המאבק בין האחים על מקומות הישיבה בתוכה, ההתגוננות מפני הענפים בצדי החצבאני והירדן, הביקורים המעופפים של השפיריות התכולות, ומעל הכול - המלחמה מי יחזיק את המשוטים ויוביל את הסירה במורד הנחל. אני זוכר היטב גם את המים הקפואים ואת הציפייה לקראת המפל באמצע מסלול השיט.

באחרונה חזרתי לשם, הפעם כאבא לילדים, ורק ממבט בעיניהם הנוצצות של ילדיי היה לי ברור שגם הם חוו את אותה חוויה ראשונית ומסעירה, כזו שתישאר איתם עוד שנים. אבל להבדיל מהביקור שלי כילד, הפעם לא היינו צריכים להיכנס לרכב ולחזור הביתה באותו יום. הפעם נשארנו ללון במתחם עצמו: מתחם הקמפינג והגלמפינג בקיאקי כפר בלום, ה"בלום וילג'".

כפר בלום וילג' ווילג'. גלעד שושן,
מחוץ לכל אוהל ניתן למצוא דק מעץ, שולחן ופינת ישיבה/גלעד שושן
כפר בלום. ניר יהב
דק, שולחן ופינת ישיבה. מתחם בלום וילג'/ניר יהב

בוא לישון - קבל שיט משפחתי

מתחם הקמפינג היפהפה כולל 45 אוהלים משפחתיים ממוזגים ו-40 אוהלים נוספים ללא מזגן. בכל אוהל ממוזג נמצאות חמש מיטות ומלבד שמיכות אין צורך להביא דבר. באוהל נמצא גם מקרר, שקעי חשמל ותאורה - שהופכים את חווית הקמפינג עבור אלו שחוששים ממנה לחוויה מפנקת וכיפית. אבל למה לדבר על "אלו שחוששים ממנה"? אני לדוגמא יוצא מפעם לפעם לקמפינג - או אם להיות מדויק יותר אני "נאלץ" לצאת מפעם לפעם לקמפינג - ובעיקר מקלל כל שנייה כשאני קופא מקור בתוך שק השינה באוהל. אני מעריך שאני לא היחיד שחש כך, ולפיכך גלמפינג הוא הפתרון המושלם עבורי ושכמותי.

מחוץ לכל אוהל ניתן למצוא דק מעץ, שולחן ופינת ישיבה. במתחם כולו גם יש מדשאות רחבות, פינות ישיבה, מנגלים, מטבחון מרכזי, וכמובן מקלחות ושירותים. עלות לינה משפחתית באוהל ממוזג נעה בין 1,000 ל-1,300 שקל ללילה כאשר באוהל הלא-ממוזג (אוהל קולמן) העלות עומדת על כ-600-900 שקלים ללילה.

ויש גם בונוס כמובן למי שלנים במתחם: האירוח בו כולל כרטיס לשיט משפחתי וכרטיס לפארק החבלים, שתי אטרקציות שנמצאות חמש דקות הליכה מהמקום.

כפר בלום וילג' ווילג'. גלעד שושן,
באוהל המוזג יש חמש מיטות, ומלבד שמיכות אין צורך להביא דבר/גלעד שושן
כפר בלום וילג' ווילג'. גלעד שושן,
מתחם הגלמפינג מהאוויר/גלעד שושן

הדובדבן שבקיאק

מתחם "קיאקי כפר בלום" הוא כאמור מתחם גדול מאוד וכולל בתוכו אטרקציות רבות, שבחלקן גם התנסינו. מי שמגיע ללון במקום כדאי שיינצל את האתר, שכן לא מדובר באתר שיט בלבד ולילדים מובטחת הנאה רבה ומלאת שעות. במקום נמצא אולם קולנוע רב חושי קטנטן, שמציג סרט חוויתי של שיט רפטינג סוער ורטוב בן שבע דקות; פארק חבלים שכולל עשרות גשרים בגבהים אללה יוסתור; קיר טיפוס המתנשא לאורך של 12 מטרים (עם כמה רמות קושי); וכמובן הדובדבן שבקיאק - אומגה באורך 90 מטר שמטיסה את הילדים (או המבוגרים) מגובה רב הישר לתוך מי הירדן. ילדיי כל כך נהנו מהאטרקציה, כך שמצאנו את עצמנו מבלים בה כמה שעות טובות.

באשר לשיט עצמו - הוא כולל כמה מסלולים. המסלול ה"רגיל" עובר בחצבאני ובירדן במסלול פסטורלי למדי ואורכו עומד על כ-4 קילומטר. גולת הכותרת שלו היא כמובן המפל שמגיע לקראת סוף המסלול, אולם מלבדו אפשר לומר שהכול זורם על מי מנוחות. מסלול קשה יותר הוא המסלול האתגרי. הוא כולל קטעים מהירים לצד קטעים רגועים, ויש בו כמה וכמה מפלים. אורכו של המסלול כפול מהמסלול המשפחתי והוא עומד על 8 קילומטרים. את המסלול המשפחתי תוכלו לסיים תוך כשעה וחצי, ואילו את המסלול האתגרי תוך כשלוש שעות פחות או יותר.

כפר בלום. ניר יהב
רגוע, עד המפל. המסלול המשפחתי/ניר יהב

ומה עוד אפשר לעשות באזור?

טיול ג'יפים: עם רדת החשכה אפשר להצטרף לאחד מטיולי הג'יפים הרבים באזור. אנחנו, למשל, הצטרפנו לספארי לילה בעמק החולה והגענו עד למבואותיה של רמת הגולן. המדריך של חברת "אלמוג-חצבאני" צייד אותנו בפנסים וניסינו לראות עיניים של חיות-בר שמסתובבות באזור. הכלל הוא פשוט: אם העיניים אדומות, מדובר בחיה טורפת. אם מדובר בעינים ירוקות, זו חיה צמחונית. למרבה האכזבה ראינו רק ארנב חמוד אחד, אבל הטיול שארך שעה היה מרתק, טבול בסיפורים ובטבע, ואף כלל הפסקה באמצע והדרכה גיאוגרפית על יישובי האזור וכן על כוכב הצפון והדובה הגדולה. יש סוגים נוספים של טיולי ג'יפים, לדוגמא טיולי זריחה, טיולי שקיעה, טיולי זרימות ופריחות בחורף ועוד ועוד.

טיילת הירדן: בסמוך לכפר בלום, לא רחוק משדה נחמיה, שוכנת טיילת קסומה שמהווה עבור אלו שגרים שם מסלול הליכה נחמד, ועבור המטיילים שמגיעים - מסלול טיול מרתק. הטיילת נמצאת ממש בחיבור של שלושת הנחלים - דן, חצבאני ובניאס. היא מוצלת ולכל אורך השנה זורמים לצדה מים. אפשר לפרוש מחצלות על אחת מפינות הצל המקסימות במקום, לשבת על כוס יין (או לשדרג לפיקניק שלם, למיטיבי הלכת), להסתכל על הצמחייה היפה, להקשיב למים הזורמים וליהנות. זו פשוט פינת חמד פסטורלית ולא כדאי לפספס אותה

אגמון החולה: פארק טבע ענק וקסום בלב עמק החולה. אפשר להסתובב שם עם כלי רכב חשמליים, אופניים או סיור מודרך בעגלת מסתור.

כפר בלום. ניר יהב
אומגה באורך 90 מטר שמטיסה אתכם מגובה רב הישר לתוך מי הירדן/ניר יהב

ואיפה אוכלים? הנה כמה אפשרויות לא רחוקות מכפר בלום - חלקן יקרות פחות, חלקן יקרות יותר. מה שבטוח הוא שכולן מומלצות וטעימות.

קפה גלריה "בלומה": מדובר בבית קפה בלב הקיבוץ כפר בלום. הוא נפתח על ידי תושבת הקיבוץ רחל דיין לפני שלוש שנים והוא מגיש עוגות, סלטים, פשטידות ושאר מטעמים ביתיים.

"אומה", צומת הגומא: מסעדת דיינר שמגישה גם המבורגרים, גם תאילנדי וגם סושי.

גלידת בוזה, צומת הגומא: הגלידה שאסור לכם לפספס.

קלומפוס, מתחם גן הצפון בגליל העליון: דיינר מומלץ עם המבורגרים טעימים.

פוקצ'ה, מתחם גן הצפון בגליל העליון: מסעדה מעולה שמגישה מנות ים תיכוניות. תושבי הגליל טוענים שמדובר באחת המסעדות הטובות באזור הצפון.

אודיז, כפר גלעדי: מסעדה מצוינת שמגישה סושי נהדר.

לאלו שמתעצלים להיכנס לרכב ולחפש מסעדה נזכיר שבמתחם קיאקי כפר בלום פועל מזנון שמגיש גם ארוחות חמות כמו שניצלונים, נקניקיות וכדומה. עוד נזכיר שבמקום יש עמדות מנגל - לאלו ביניכם שמעדיפים את הארוחה שלהם הכי קרוב שאפשר לאוהל.

כפר בלום וילג' ווילג'. גלעד שושן,
באוהל מקרר, שקעי חשמל ותאורה/גלעד שושן

הכותב היה אורח מתחם הקמפינג בכפר בלום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully