וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

47% מאלו שלא התחסנו יהיו מוכנים להתחסן תמורת האפשרות לטוס לחו"ל

סקר חדש שנערך לאחרונה מצא שמחצית מהנשאלים שלא התחסנו עדיין, יסכימו להתחסן אם יוכלו לטוס לחו"ל. עוד נמצא בסקר, ש-56% מהישראלים מתכוונים לטוס לחו"ל בשנה הקרובה, ודובאי כבר לא פופולרית כבעבר

בווידאו: נתב"ג נסגר לטיסות בניסיון לבלום כניסת מוטציות/צילום: רויטרס וערוץ הכנסת

לידיעת הממשלה: רוצה לחסן את רוב האזרחים? תפתחו להם את השמיים. כך לפחות עולה מסקר חדש של חברת פלאפון לגבי הטיסות שנערך לאחרונה, ובו נמצא שפתיחת השמיים למחוסנים בלבד יכולה להגביר את קצב החיסונים שהפך למדשדש בשבועות האחרונים.

לפי הסקר, שנערך באמצעות חברת Ipsos בקרב 500 משיבים בני 18 ומעלה, נמצא ש-47% מהנשאלים שלא התחסנו עדיין, הביעו נכונות להתחסן אם חופשה בחו"ל תותנה בקבלת חיסון, כאשר 18% יעשו זאת בוודאות ו-29% חושבים שכן. הנכונות להתחסן גבוהה יותר מבין אלו שמתכוונים לטוס בשנה הקרובה ומבין אלו שאין להם התנגדות עקרונית לחיסונים.

עוד נמצא, שהציבור אופטימי יותר לגבי חופשה בחו"ל - 56% מתכוונים לטוס לחו"ל בשנה הקרובה, מול 41% בלבד שהביעו רצון לטוס בסקר שנערך בחודש אוקטובר.

מוטסים בנתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
הציבור אופטימי יותר לגבי חופשה בחו"ל. מוטסים בנתב"ג בינואר השנה/ראובן קסטרו

האמירויות כבר לא פופולריות

ואם חשבתם שאיחוד האמירויות ובחריין הן היעדים המועדפים של הישראלים לטיסה, מסתבר שלא עוד. 41% רצו לטוס ליעדים אלו בסקר שנערך בחודש אוקטובר, מול 24% בלבד שמעוניינים לטוס לשם כיום.

נתון נוסף שהשתנה מהסקר האחרון באוקטובר, מראה שהשפעת החיסונים מורגשת - הישראלים חוששים הרבה פחות לטוס בגלל שיקולים בריאותיים (רק 48% מהציבור כיום מול 65% באוקטובר) ובגלל הכניסה לבידוד (21% היום מול 30% באוקטובר).

הסקר גם מצא שילדים מחוסנים, או מתחת לגיל 3 יטוסו עם ההורים לחו"ל - השאר כנראה ישארו עם הסבא והסבתא. 63% מההורים אמרו כי ירגישו בטוחים לקחת עימם ילדים לחו"ל ילדים בין הגילים 16-18 ו-41% מהציבור ירגישו בטוחים לקחת עימם ילדים בני 0-3.

בנוסף, התחלואה בקרב גילים צעירים יותר מגדילה את חששם של ההורים לקחת עימם את הילדים לחו"ל - רק שליש מההורים היו מצרפים לחו"ל ילדים בני 12-4 כיום, לעומת כמחצית מההורים שהיו עושים זאת באוקטובר.

עוד בוואלה!

ביקרנו, בדקנו, כתבנו: הכתבה הכי חשובה שתקראו על חופשה בדובאי

לכתבה המלאה
שדה התעופה בדובאי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
24% בלבד מעוניינים לטוס לאמירויות. שדה התעופה בדובאי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

חופשה במערב אירופה עדיין מועדפת על פני השאר

היעדים המועדפים לחופשה לפי הנסקרים, הם מערב אירופה עם 38% - ירידה של 11% לעומת הסקר שנערך באוקטובר 2020, יוון והאיים 36%, מזרח אירופה 25%, איחוד האמירויות ובחריין עם 24%, צפון אמריקה 20%, טורקיה שהייתה בעבר יעד פופולרי עם 19% בלבד, המזרח הרחוק 15% ודרום אמריקה 5%. לניו זילנד, שנחשבת למדינה נטולת קורונה, רוצים לטוס רק 3% מהנשאלים.

ומה ימנע מאיתנו לטוס לחו"ל? 50% חוששים לא ליהנות בגלל הגבלות קורונה בחופשה, 48% לא יטוסו אולי בגלל שיקולים בריאותיים - ירידה של 17% מהסקר שנערך באוקטובר, דבר שמצביע כי החיסונים ככל הנראה מקטינים את החשש להדבק. 41% חוששים שחופשתם לא תצא לפועל משיקולים כלכליים, 30% בגלל עודף בירוקרטיה ו-21% חוששים מבידוד לעומת 30% שחששו ממנו באוקטובר.

לפי דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של פלאפון, yes ובזק בינלאומי: "ניתן לראות כי החיסונים משפיעים באופן מובהק על הכוונות לטוס לחו"ל ועל הפחתת החששות לטוס בקרב אנשים שהתחסנו. התנייה של טיסות במתן חיסון יכולה בהחלט להוות זרז משמעותי גם לפתיחת נתב"ג וגם להעלאת שיעור חיסון ההתחסנות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully