וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבילים, גשר יפהפה ותצפיות: האגם של המדבר עבר שדרוג מדהים

24.2.2021 / 15:02

אם תגיעו לאגם ירוחם שבנגב, תמצאו בימים אלה טיילת נעימה, גשר חדיש, תאורה, ברזיות, ריהוט גן, ססכות מסתור לצפייה בציפורים ושאר שדרוגים שלהם הוא זכה בהשקעה של 8.5 מיליון שקל. הצצה לנווה המדבר המתחדש

בווידאו: טל אוחנה מסכמת שנתיים בתפקיד ראש מועצת ירוחם/צילום: שי מכלוף, עריכה: איתי עמרם ועמית שמחה

שבילים חדשים, גשר יפהפה, נקודות תצפית, מסלולי אופניים, רכבי סיור חשמליים ופינות פיקניק - הם רק חלק מהשדרוגים שעבר לאחרונה אגם ירוחם, שסמוך למועצה המקומית שבנגב.

במסגרת שני פרויקטים שמימנה רשות מקרקעי ישראל, באמצעות הקרן לשטחים פתוחים בעלות 8.5 מליון שקלים, בוצעו עבודות שיקום אקולוגי ופיתוח שבילים והנגשה למטיילים. בשדרוג האגם היו שותפים גם החברה הכלכלית ירוחם ורשות הניקוז שקמה-בשור.

גשר אגם ירוחם. רשות מקרקעי ישראל,
חשיבה סביבתית מתקדמת. הגשר שנבנה באגם ירוחם/רשות מקרקעי ישראל
אפיק הנחל החדש באגם ירוחם. ארז לוטן,
אפיק הנחל החדש באגם ירוחם/ארז לוטן

עיר בלב פארק

פארק ירוחם משתרע על שטח כל כ-4,000 דונמים, כאשר ממערב שוכן אגם ירוחם וממזרח המכתש הגדול, שנקרא "מכתש ירוחם". עבודות הפיתוח נועדו ליצור ציר תיירותי המקשר בין האטרקציות הנופיות דרך הנחלים והעיר. בתכנון הושקעו ראייה עתידית וחשיבה סביבתית מתקדמת לטובת בעלי החיים, הצמחייה והמערכות האקולוגיות הייחודיות של המקום, וכן לטובת הציבור והדורות הבאים שייהנו מפירות הפרויקט ושיקום הסביבה.

הפרויקט משתרע על שטח של כ-3,000 דונמים, וכחלק משדרוג הפארק הוקמה טיילת סביב האגם ליצירת חזון לעיר ירוחם של "עיר בלב פארק". במסגרת התוכנית, בוצעו עבודות של הצבת תאורה, ברזיות, ריהוט גן, יצירת טיילת מהסכר לאורך הגדה הדרומית ועד המזח וחזרה; טיילת צפה מאזור המזח על נחל ירוחם בתוך סבך קנים ועד לגדה הדרומית; עבודות עפר למיתון הגדות ונטיעת עצים וצמחייה ממינים מקומיים.

בנוסף, נבנה גשר להולכי רגל ורוכבי אופניים עם תצפית על האגם, הסכר וקניון נחל רביבים ממערב, שצפויה להיות אטקרציה בזמן שיטפונות וגלישה של הסכר.

אגם ירוחם המשודרג. רשות מקרקעי ישראל,
השקעה של 8.5 מיליון שקלים. ספסלים על הדק המשקיף לאגם ירוחם/רשות מקרקעי ישראל
אגם ירוחם המשודרג. רשות מקרקעי ישראל,
הוקמו גם פינות מסתור לצפייה בציפורים/רשות מקרקעי ישראל

עוד בטיילת, מספר מצפורים וסככות מסתור לצפייה בציפורים מקומיות ונודדות לאורך כל השנה. העבודות מסייעות להנגשת האזור לציבור התושבים והמבקרים באזור תוך שמירה על הסביבה, בדרך של קיימות ותוך שמירה על אופיו הייחודי של האזור.

הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל, פועלת מכוח סעיף בחוק רמ"י אל מול משרדי ממשלה, רשויות סטטוטוריות, גופים מוניציפליים, חברות ממשלתיות וגופים נוספים לתמיכה בפרויקטים בשטחים הפתוחים ולשימורם. הקרן מקצה מדי שנה עשרות מיליוני שקלים לסיוע במימון פרויקטים העוסקים בשמירה, פיתוח סביבתי וטיפוח של השטחים הפתוחים שמחוץ לשטחים העירוניים הבנויים.

לדברי יעקב קוינט - מנהל רשות מקרקעי ישראל ויו"ר הקרן לשמירה על שטחים פתוחים, "רשות מקרקעי ישראל מייחסת חשיבות רבה לצורך באיזון בין צרכי פיתוח הקרקעות, לבין הצורך בשימור והנגשת אזורי הטבע והטיולים לרווחת התושבים והמטיילים ועל כן היא משקיעה, מדי שנה, אחוז מכובד מתקציבה לטובת פיתוח, שימור והנגשת השטחים הפתוחים ברחבי ישראל. אנו מברכים על כך שהעבודות בטיילת אגם ירוחם הסתיימו ומזמינים את הציבור להגיע, לטייל וליהנות מנקודות התצפית החדשות, המצפורים והנוף היחודי של המקום".

סככת צפרים באגם ירוחם המשודרג. רשות מקרקעי ישראל,
סככת צפרים באגם ירוחם/רשות מקרקעי ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • ירוחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully