וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהיו גם צימרים: מתחם הקמפינג החדש שעומד לקום במדבר

בימים שכולם מחפשים לצאת לטבע הפתוח, הנה בשורה חשובה על מתחם קמפינג ענק שיקום באגם ירוחם בעלות של כ-16 מיליון שקלים, ויכלול צימרים, גלמפינג, אוהלי קבע, אזור קמפינג חופשי. וגם: מתחם קמפינג חדש יקום בקריית שמונה

גב ילק מכתש רמון/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ירדנה עבודי פוקס

בווידאו: עוד הצעה ללינה מפנקת במדבר

הקמפינג המדברי צועד שלב אחד קדימה, כשהפעם מתוכנן מתחם לינת לילה באגם ירוחם. המתחם, שישתרע על שטח של כ-18.5 דונמים, יכלול בקתות אירוח בסטנדרט גבוה, חניון לקרוואנים, אוהלי קבע ללינת קבוצות, אוהלי "גלאמפינג" ואזור לקמפינג חופשי עם אוהלים פרטיים.

פרויקט הקמת המתחם נמצא בשלבי תכנון מתקדם ובשבועות הקרובים יחלו העבודות בשטח כאשר הצפי לסיום הוא אפריל 2021. עלותו מוערכת ב-16 מיליון שקלים, והוא יתוקצב, בין השאר, על ידי משרד התיירות, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, משרד החקלאות ושותפים בו גם קק"ל ורשות ניקוז ונחלים שקמה בשור. בפארק קיימות כבר היום טיילות הליכה ואופניים, אזורי פיקניק, מזח, מתקני ספורט ופנאי, מתחם הדרכה, שירותים ציבוריים ועוד.

ראש המועצה המקומית ירוחם, טל אוחנה, הודיעה כי הקמת חניון הלילה באגם ירוחם תיכנס להילוך גבוה לאחר שבאחרונה הושלם שלב גיוס המשאבים לפרויקט. "זוהי אבן דרך נוספת וחשובה בהפיכתה של ירוחם לעוגן תיירותי מדברי בינלאומי, לצד שותפינו במרחב. זה הזמן לחזק את התיירות בארץ".

הדמיה קמפינג באגם ירוחם. ארז לוטן,
16 מיליון שקלים ללינת שטח בירוחם. מתחם הקמפינג באגם ירוחם/ארז לוטן
אפיק הנחל החדש באגם ירוחם. ארז לוטן,
מתחם הקמפינג יוקם בסמוך לאגם המלאכותי. אפיק הנחל החדש באגם ירוחם/ארז לוטן

השער הפיזי לארץ המכתשים

ירוחם נמצאת על ציר המכתשים וממוקמת בין מכתש לאגם. היא מהווה את השער הפיזי לארץ המכתשים ולמוצר התיירות המדברית המשווק בימים אלה בעדיפות רבה על ידי משרד התיירות. באזור נכסי טבע רבים ואטרקטיביים ביניהם הר אבנון, שממנו יש תצפית מדהימה על מכתש ירוחם, החולות הצבעוניים, עין ירקעם, נחל חתירה, מיצד ירוחם, נחל שועלים, שמורת אירוס ירוחם, שמורת החלמוניות ועוד.

כמות התיירים שפקדה את ירוחם עד משבר הקורונה הייתה בגידול משמעותי. זאת, בין היתר, לאור התנופה בשיווק מוצר התיירות המדברית. השינוי החיובי בהגעת תיירים, שבירוחם מצפים שימשיך ויעלה לאחר שהמגיפה העולמית תיעלם, הוביל לצורך בהקמת חדרי אירוח נוספים והגדלת מספר המיטות שהעיר המדברית יכולה להציע, שעומד היום על כ-200 חדרי אירוח וכ-700 מיטות. המתחם החדש יספק 400 מיטות נוספות.

בשנים האחרונות התיירות בירוחם תופסת תאוצה ומיצבת את עצמה כעוגן כלכלי משמעותי עבור תושבי המועצה והאזור. לצד השקעות אדירות של המועצה, קמו בחמש השנים האחרונות גם יוזמות פרטיות רבות בישוב והיום יש בה מעל 50 תיירנים וכמעט 200 חדרי אירוח שנותנים שירות ליותר מ-300,000 תיירים הפוקדים אותה מדי שנה.

הציפייה של המועצה היא, כי במעגל המדי יכניס הפרויקט לקופת המועצה כחצי מיליון שקלים בשנה ובמעגלים המשניים ייהנו כל עסקי התיירות, הבילוי והפנאי של ירוחם מכמות התיירים הרבה שצפויה להגיע ללינה במתחם.

"מעבודת שטח של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מול הרשויות המקומיות בנגב, בגליל ובפריפריה החברתית עלה כי קיימים חסמים כלכלים לקידום פרויקטים למען התושבים על כן, יזמנו מהלך להתרת אותם 'חסמים כלכליים' וזאת, במטרה לחזק כלכלית את הרשויות המקומיות", אמר אריאל משעל, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל.

הדמיה גלמפינג באגם ירוחם. ארז לוטן,
מבקתות אירוח, דרך חניון לקרוואנים ועד גלאמפינג. כך ייראה מתחם הקמפינג בירוחם/ארז לוטן

קמפינג עתידי גם בקריית שמונה

ובתוך כך, בקריית שמונה מתוכנן לקום מתחם קמפינג בפארק המטוס בעיר. הכניסה לפארק תהיה חופשית אולם שימוש במתקני הלינה בקמפינג יהיה בתשלום. עלויות פיתוח הפארק הינן כ-7 מיליון שקלים ומספר המבקרים הצפוי מעל 100,000 מבקרים בשנה. אחזקת הפארק הכוללים: ניקיונות, תיקונים, ריסוסים וכד', מוטלות על הרשות המקומית.

תוכנית האב לפיתוח אזורי הנחלים באצבע הגליל שהוכנה בשנת 2009 (פרויקט "חיים לירדן - אדם וטבע" בחסות קרן LIFE של האיחוד האירופי), מצביעה על מחסור הולך וגדל בחניוני לילה באזור אצבע הגליל. התוכנית ממליצה על פיתוח של לפחות חמישה אתרים נוספים.

הפארק מתוכנן כפארק תיירות אקולוגי לאורך אפיק נחל עיון ההיסטורי ובסמוך לשטחי המסחר והתיירות של שכונת יובלים החדשה. הפרויקט הינו חלק מתוכנית האב המשותפת לקריית שמונה ולמועצות האזוריות בסביבה, להסדרה ושיקום הנחלים העוברים בשטח העיר וחיבורם לעמק החולה.

במסגרת הפרויקט יוסדר אפיק הנחל והצמחייה באתר, יפותחו בריכות שכשוך, מתחמי פיקניק ובילוי, תצפיות לעמק החולה ולהרי נפתלי, פינות ישיבה, תאורה, שבילים וחניות לרווחת המטיילים באזור, לעידוד ופיתוח התיירות בעיר, לטייב את איכות החיים בעיר ולחזק את מעמדה התיירותי.

פארק המטוס בקריית שמונה שבו יוקם מתחם קמפינג. יורם אבן צור,
פארק המטוס בקריית שמונה שבו יוקם מתחם הקמפינג/יורם אבן צור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully