וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנזקי הסערה: לוחמים מחיל הים זיהו צבת ים פצועה, וחשו לחלץ אותה

17.2.2021 / 13:10

כשהחורף מגיע - צבי הים בסכנה - הם נחלשים ונסחפים לחוף. לוחמי יחידת סנפיר אשדוד בזרוע הים, זיהו היום צבת ים חומה שאינה צוללת כשספינתם התקרבה אליה, והבינו שהיא פצועה. הם חילצו אותה באלונקה לקבלת טיפול

צבת ים פגועה חולצה מהים ע"י חיילים בזמן הסערה/צילום: חיל הים

נקבת צב ים חומה בוגרת בשם "להב", במשקל כ-30 ק"ג, נמצאה היום (רביעי) כשהיא צפה בים בדרום הארץ על ידי לוחמי יחידת סנפיר אשדוד בזרוע הים. החיילים והחיילות שמו לב שהצבה צפה ולא צוללת כשהספינה התקרבה, והבינו שהיא פגועה ודיווחו מיד למרכז ההצלה לצבי ים.

שגיא נווה-מרום, מתנדבת של חיבולנס להסעת חיות בר פצועות, אספה את להב והסיעה אותה לקבלת טיפול במרכז ההצלה, שם היא נבדקה, קיבלה נוזלים וטיפולים וצפויה לעבור בדיקת CT אצל ד"ר צחי אייזנברג במרפאה הווטרינרית "כל חי" לבדיקה מעמיקה יותר.

צבת ים פגועה חולצה מהים ע"י חיילים בזמן הסערה. יניב לוי, רשות הטבע והגנים
החיילים מובילים את הצבה באלונקה לקבלת טיפול/רשות הטבע והגנים, יניב לוי
צבת ים פגועה חולצה מהים ע"י חיילים בזמן הסערה. חיל הים, רשות הטבע והגנים
החיילים שמו לב שהצבה צפה ולא צוללת כשהספינה התקרבה/רשות הטבע והגנים, חיל הים

החורף - שעתם הקשה של צבי הים

כרגע החשד הוא שהצבה סובלת מפגיעת הדף, פציעה כזאת מתבטאת בקרעים ודימומים בריאות ובאוזן התיכונה. פגיעות הדף הן פגיעות ברקמות הרכות שנגרמות מפיצוצים ימיים, שמקורם עדיין לא ידוע (על אף מחקר שנעשה בנושא). מרשות הטבע והגנים נמסר, "אנו מודים מקרב לב לחיל הים על תשומת הלב למצוקת הצבה, ועל הדיווח המידי לרשות הטבע והגנים והעברת הצבה לטיפול רפואי במרכז ההצלה לצבי ים".

בימים אלה נכנסה מערכת חורפית ואיתה - צבי ים שנסחפים לחוף. בכל שנה כשמגיע החורף והסופות העזות שלו, צבי הים בסכנה - טמפרטורת הים יורדת ומחלישה את הצבים, וזרמים ורוחות חזקים סוחפים צבים חלשים ופגועים לחוף באפיסת כוחות. בתום הסערה, אנא חפשו צבי ים שנסחפו והביאו אותם לטיפול רפואי.

מצאתם צב ים חי או מת בחוף? צלמו את הצב, שימרו מיקום מדויק ודווחו מיד למוקד רשות הטבע והגנים 3639*. אל תעזבו את הצב והמתינו להגעת הפקח או הביאו את הצב ישירות למרכז ההצלה לאחר הדיווח.
בשום אופן אל תנסו להחזיר את הצב לים! צב ים שנפלט לחוף הוא חלש וצריך טיפול רפואי. גם אם כלפי חוץ הוא נראה שלם, רוב הסיכויים שהוא סובל מפגיעות פנימיות, למשל דלקת ריאות, היפותרמיה או פגיעות הדף.

צבת ים פגועה חולצה מהים ע"י חיילים בזמן הסערה. יניב לוי, רשות הטבע והגנים
בכל שנה כשמגיע החורף והסופות העזות שלו, צבי הים בסכנה/רשות הטבע והגנים, יניב לוי
צבת ים פגועה חולצה מהים ע"י חיילים בזמן הסערה. יניב לוי, רשות הטבע והגנים
צבת הים מקבלת טיפול ראשוני במרכז להצלת צבי ים/רשות הטבע והגנים, יניב לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully