וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך: הדרכון הניו זילנדי הוא החזק בעולם; הישראלי במגמת ירידה

מגפת הקורונה השפיעה באופן משמעותי על דירוג הדרכונים העולמי, הנערך מדי שנה, והביאה עמה מספר הפתעות. וגם: אל כמה מדינות תוכלו להיכנס עם הדרכון הישראלי ומי המדינה עם הדרכון הכי "חלש"?

הדרכון החזק בעולם, 2016/וואלה! תיירות

(בווידאו: ב-2016 זה היה הדרכון הכי חזק)

אם התמזל מזלכם ואתם אוחזים בדרכון ניו זילנדי, הרווחתם בגדול. בדירוג Passport Index החדש לשנת 2020, שבוצע על-ידי חברת הייעוץ הקנדית Arton Capital, זכתה ניו זילנד למקום הראשון.
דירוג זה בודק באופן מספרי אל כמה מדינות ניתן להיכנס עם כל דרכון, וכן באילו מדינות אפשר לבקר ללא צורך באשרת כניסה (ויזה), מתוך 193 המדינות החברות באו"ם.

הדרכון הניו זילנדי מספק את האפשרות להיכנס אל 128 מדינות ברחבי העולם ללא כל צורך בוויזה (או עם הנפקת ויזה בעת ההגעה). מעניין לגלות כי בדירוג של השנה שעברה, דרכון זה ניצב במקום העשירי, כך שמדובר בעלייה מהירה ומרשימה במיוחד.

לפיכך, יש לשים לב כי המספרים השנה, עבור כל דרכון ודרכון, נמוכים משמעותית מדירוגים משנים עברו, וזאת בשל מגפת הקורונה העולמית, שהביאה מדינות רבות להטיל מגבלות על הכניסה אליהן, כולל בקשות לוויזה מאזרחי מדינות שלא התבקשו לעשות זאת לפני המגפה.

כך למשל, אם השנה הדרכון הניו זילנדי מאפשר כניסה אל 129 מדינות, הרי שבשנת 2019, מדובר היה ב-169 מדינות. הדירוג האינטראקטיבי, המופיע באתר ייעודי, מתעדכן כל העת בזמן אמת ובתדירות גבוהה, כאשר ישנם מספר גורמים המשפיעים על הדירוג: אפשרות הניידות של בעל הדרכון בין מדינות העולם, דרישות אשרת כניסה (מקדימות או עם ההגעה ליעד) ועוד.

דרכון ניו זילנדי. Shutterstock, ShutterStock
הכי חזק בעולם. הדרכון הניו זילנדי/ShutterStock, Shutterstock

אירופה מככבת וישראל יורדת

את המקום השני חולקות גרמניה, אוסטריה, לוקסמבורג, שוויץ, אירלנד, יפן, דרום קוריאה ואוסטרליה. במקום השלישי - שבדיה, בלגיה, צרפת, פינלנד, איטליה, ספרד (ראו טבלה בהמשך).

מדינות רבות באירופה נדחסו אל העשיירה הפותחת של הדירוג, בשל העובדה כי רבות מהן יישמו את גישת התנועה החופשית במהלך המגפה, עם מגבלות תנועה נמוכות יחסית. לעומתן, ארצות הברית מדורגת במקום ה-21.

מעיון בדירוגים משנים עברו עולה כי בשנת 2018 קטף את המקום הראשון איחוד האמירויות, בעוד שבשנת 2019, ניצבו בראש הדירוג יפן וסינגפור.

ישראל ניצבת השנה במקום 31. מדובר בירידה של ממש לעומת שנת 2019 (מקום 22). על פי הדירוג, עם הדרכון הישראלי תוכלו להיכנס אל 43 מדינות בעולם ללא צורך בוויזה, אל 33 נוספות עם קבלת ויזה עם ההגעה לנמל התעופה ואל 119 מדינות עם בקשת ויזה מראש.

ומה באשר לשכנים שלנו? הדרכון הפלסטיני חולק את המקום ה-71 (מתוך 75 מקומות) עם הדרכון האיראני.

הדרכונים ה"חלשים" בעולם הם הדרכון העיראקי והאפגאני. עם הדרכון העירקי למשל, ניתן להיכנס ללא ויזה אל שלוש מדינות בלבד (או 27 מדינות, עם קבלת אשרת כניסה בהגעה).

דרכון ישראלי. ShutterStock
מכניס לפחות מדינות מבעבר. הדרכון הישראלי/ShutterStock

דירוג הדרכונים החזקים בעולם

1. ניו זילנד
2. גרמניה, אוסטריה, לוקסמבורג, שוויץ, אירלנד, יפן, דרום קוריאה, אוסטרליה
3. שבדיה, בלגיה, צרפת, פינלנד, איטליה, ספרד
4. הולנד, דנמרק, פורטוגל, ליטא, נורבגיה, איסלנד, בריטניה, קנדה
5. מלטה, סלובניה, לטביה
6. צ'כיה, אסטוניה, יוון, פולין, הונגריה, ליכטנשטיין
7. סלובקיה
8. קפריסין, קרואטיה, מונקו
9. רומניה, בולגריה
10. סן מרינו, אנדורה, אורוגואי

לדירוג המלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully