וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקר הטבע דייוויד אטנבורו מציג צילומים קורעי לב של פיל יתום בוכה: "האדם הורס את העולם. חצי מבעלי החיים ייכחדו"

9.1.2021 / 0:01

חוקר הטבע סר דייוויד אטנבורו מתעמת עם הצופים בסדרה חדשה - בה הוא מציג קטעים מטרידים של סבל בעלי חיים כדי להבהיר שיש לנקוט בפעולות מיידיות אחרת חצי מהמינים ייכחדו מן העולם

A Perfect Planet_ Extended Trailer _ New David Attenborough Series/BBC Earth

חוקר הטבע ואחד משדרני הטלוויזיה המפורסמים בבריטניה, סר דייוויד אטנבורו, עולה ב-BBC עם סדרה חדשה בת חמישה חלקים בשם "כוכב מושלם" (A Perfect Planet) שמציגה כיצד 4 האלמנטים החזקים של הטבע עובדים יחד כדי לפסל ולעודד חיים על הנקודה הכחולה-בהירה השברירית שלנו, בעוד האלמנט החמישי - בני האדם - הורס את השלמות הזו במהירות מסחררת. לדבריו, אנו נמצאים ב"נקודה מכריעה" ולקראת שלל אסונות - אותם ניתן למנוע אם נבין מהם הכוחות המניעים אותם וכיצד ניתן לעצור אותם.

הסדרה, שהמחקר והצילום שלה נמשכו כחמש שנים, מביאה את הצופים למקומות שונים ברחבי העולם כדי לספר את סיפורים של המינים הנמצאים בסכנת הכחדה ממשית. סר אטנבורו מתעמת עם הצופים ומציג סצנות מטרידות של סבל בעלי חיים, כגון מראות קשים של פיל תינוק מיובש ויתום לאחר שקרוביו הבוגרים נהרגו בבצורת הקיצונית - זועק בבכי בזמן שמצילים משפריצים מים לפיו. הוא מציג גם סצינות של קואלה, שפרוותה וכפותיה צרובות, זוחלת בסבך בוער במהלך השריפות הגדולות שפרצו בשנה שעברה באוסטרליה, צאצאי צבים שטבעו באמזונס כאשר הקינים שלהם הוצפו בסערות שנגרמו כתוצאה ממזג האוויר ההפכפך, עצלן שניצל לאחר שבית יערות הגשם שלו נהרס וציידים גוררים כרישים מדממים ממימי אפריקה.

מתוך הסדרה "כוכב מושלם". BBC, אתר רשמי
פיל תינוק מיובש ויתום לאחר שקרוביו הבוגרים נהרגו בבצורת הקיצונית - זועק בבכי בזמן שמצילים משפריצים מים לפיו/אתר רשמי, BBC
מתוך הסדרה "כוכב מושלם". BBC, אתר רשמי
קואלה, שפרוותה וכפותיה צרובות, זוחלת בסבך בוער/אתר רשמי, BBC

סר אטנבורו בן ה-94 אמר לצופים כי כוכב הלכת שראה בצעירותו "השתנה מעבר לכל הכרה". הוא מזהיר שמחצית מכל המינים עלולים להיעלם מן העולם במאה הזו - ההכחדה ההמונית הגדולה ביותר מזה 65 מיליון שנה. הפיל הקטן, הוא אומר, הוא קורבן להשפעה אנושית "כל כך חזקה שהיא מאיימת על עתיד החיים על כדור הארץ". הוא מתעקש שלא מאוחר להציל את המצב אם נפעל במהירות להגן על הטבע. הוא מוסיף: "יש לנו את היכולת והידע לעצור את הנזק שאנו גורמים. מה שאין לנו - זה זמן".

הצופים בסדרה יזכו לראות את המאמצים שנעשים כדי להגן על בעלי חיים. צילומים מבית יתומים לפילים בפארק הלאומי צ'אבו בקניה מראים שומרים משחקים עם היצורים ומנסים להרגיע אותם. אנג'לה שלדריק, שהקרן שלה מטפלת ב-262 פילים צעירים, אומרת: "הם במצב מצער. הם לא נפגעו רק פיזית אלא גם פסיכולוגית. הם סבלו מאובדן כזה נורא... משפחת הפילים שלהם, האימהות שלהם. השומרים נותנים את הטיפול האוהב והרך שכל כך חשוב לריפוי שלהם". בהתייחסותו לקואלה, הביולוג ד"ר ניאל מקאן (38) אומר שיש היום יותר שריפות, בצורות ושיטפונות מאי פעם. הוא מוסיף: "התנאים הקיצוניים הללו מקשים יותר ויותר על בעלי חיים לשרוד".ד"ר מקאן שואל: "האם אתם רוצים להיות הדור שעד למותו של הפיל האחרון? אתם רוצים להיות הדור שרואה את הדגים האחרונים שנמשים מהים? או שאתם רוצים להיות הדור שמשנה הכל?".

מתוך הסדרה "כוכב מושלם". BBC, אתר רשמי
מתוך הסדרה "כוכב מושלם"/אתר רשמי, BBC
מתוך הסדרה "כוכב מושלם". BBC, אתר רשמי
מתוך הסדרה "כוכב מושלם"/אתר רשמי, BBC

הכלכלן והאקטיביסט ג'רמי ריפקין, בן 75, מוסיף: "זו התקופה החמורה ביותר מזה 200,000 השנים שהמין שלנו נמצא על כדור הארץ הזה. אנו נתמודד עם מפולת של אירועים סביבתיים הניזונים זה מזה, שייקחו אותנו לתהום לא ידועה שעלולה להוביל להכחדה המונית מהירה של חלק ניכר מבעלי החיים בתקופה קצרה מאוד".

מתוך הסדרה "כוכב מושלם". BBC, אתר רשמי
מתוך הסדרה "כוכב מושלם"/אתר רשמי, BBC
מתוך הסדרה "כוכב מושלם". BBC, אתר רשמי
מתוך הסדרה "כוכב מושלם"/אתר רשמי, BBC

סר אטנבורו מציע תקווה על ידי הצגת יוזמות למאבק בשינויי אקלים, כמו נטיעה של מיליארד עצים עמידים לבצורת ברחבי אפריקה בשטח של 8 אלף קילומטרים. הוא מבקר ב"גן החיות הקפוא "בו מאוחסן ה-DNA של 10,000 בעלי חיים בסכנת הכחדה למטרת שיבוט בעתיד. הוא מוסיף: "ההשראה והתקווה שלי לעתיד נמצאים בדור הבא - אבל על כולנו מוטלת האחריות להפחית את תוצר הפחמן שלנו, לרתום את כוחות הטבע למען האנרגיה שלנו ולהגן על עולם הטבע. ההישרדות של האנושות ושל בני בריתנו בכדור הארץ תלויה בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully