וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המגפה: האטרקציות הכי שוות שיפתחו בעולם בשנת 2021

יש למה לחכות: קליידוסקופים מהפנטים ביפן, עיירת יין באיטליה, חגיגות תרבות ברומניה, מוזיאון מצרי מדהים ואפילו קרוז חובק עולם שעושה כבוד לחיפה

תערוכת ואן גוך/יוטיוב

בואה של שנה חדשה מלווה תמיד בציפייה ושמחה, אבל נדמה כי לשנת 2021, כולנו ממתינים בהתרגשות הרבה יותר גדולה. זו תהיה השנה שבה כולנו מקווים להיפרד לשלום מנגיף הקורונה. רבות דובר על האופן שבו כולנו נשנה את אופן הטיול שלנו בעולם בשנה שאחרי הקורונה, אבל מעבר לכך, יש גם לא מעט אטרקציות חדשות וחוויות מיוחדות שצפויות להיפתח ב-2021. הנה עשר מהמעניינות שבהן.

ארה"ב: וינסנט ואן גוך על כל החושים

התערוכה הרב-חושית שבמרכזה ניצבות יצירותיו של האמן הידוע וינסנט ואן-גוך, תגיע ב-2021 לארצות הברית, והיא תוצג בפלורידה, ולאחר מכן גם בשיקגו. באמצעות טכנולוגיית הקרנה ייחודית, תוכלו לצפות באלפי יצירות ומיצגים המוקרנים על הקירות והתקרה, בליווי מוזיקלי שמוסיף נופך חלומי לחוויה כולה. אפילו ריחות ילוו את מסלול הביקור - כמו למשל ניחוחות של שדות חמניות.

איטליה: העיירה שהפך ל"מלכת היין"

באיטליה, לוקחים את היין ברצינות רבה. אם אתם בעניין, סעו אל העיירה ברולו (Barolo) שבמחוז פיימונטה (Piemonte) בצפון-מערב המדינה. העיירה זכתה בתואר היוקרתי "עיר היין" (Città del Vino) לשנת 2021. למרות שהעיירה מונה כ-700 תושבים בלבד, זהו מקום לידתו של יין הברולו. להשלמת הסצנה, העיירה מוקפת בנופי גבעות שהוכרזו אתר מורשת עולימת של אונסק"ו.

מהודו לאנגליה באוטובוס: 18 מדינות ב-70 ימים

חברת יזמות בשם Adventures Overland מציעה לכם לעלות על אוטובוס בניו דלהי שבהודו, ולאחר 70 ימים להגיע, גדושי חוויות, ללונדון. בסך הכל, האוטובוס יחצה 18 מדינות ויעבור כ-20,000 ק"מ. זאת כמובן עם עצירות הכרחיות באטרקציות פופולריות - מהפגודות של מיאנמר, דרך החומה הסינית ועד רחובותיה היוקרתיים של מוסקבה. וכן, באוטובוס יש וויי-פיי.

איטליה: רוכבים סביב אגם גארדה

הנה דרך מדליקה במיוחד לחקור את אחד האגמים המפורסמים של צפון איטליה: גארדה (Garda): זאת באמצעות שביל אופניים חדש שייפתח בשנת 2021 ויציע לכם להקיף את האגם - עניין של כ-140 ק"מ. המיזם, הקרוי Garda by Bike, מתבסס על שבילים קיימים לצד שבילים חדשים שחוברו יחדיו.

יפן: קליידוסקופים מהפנטים

תערוכת אמנות מהפנטת ופסיכדלית במיוחד תיפתח ב-2021 בעיר מיטו (Mito) שבצפון יפן. התערוכה תתקיים באוויר הפתוח, בגן קאירקואן (Kairakuen) הענקי, הנחשב לאחד היפים מסוגו במדינה. התצוגה האינטראקטיבית תעשה שימוש באלפי עצי שזיף פורחים, שהופכים ליצירת אמנות "חיות", באמצעות טכנולוגיית הקרנה מתקדמת, שאף מגיבה לנוכחות של המבקרים במרחב. התצוגה תיערך מה-13 בפברואר ועד 21 במרץ.

רומניה: טימישוארה חוגגת

העיר טימישוארה שבמערב רומניה נבחרה על ידי האיחוד האירופי כ"בירת התרבות של אירופה" לשנת 2021. כחלק מההכרזה, תציע העיר במהלך השנה שפע של אירועים, מופעים ואטרקציות מתחום האמנות והתרבות.

קרוז עולמי: 136 ימים של פינוק

בחודש דצמבר 2021, תצא לדרכה ספינת התענוגות Viking Star למסע של 136 ימים מפורט לודרדייל (Fort Lauderdale) שבפלורידה. הקרוז יפגיש אתכם עם 27 מדינות, 56 נמלים ואפילו לינות ב-11 ערים בעולם. המסלול כולל את מרכז אמריקה, צפון אמריקה, רחבי האוקיינוס האטלנטי, ניו זילנד, אוסטרליה, אסיה והמזרח התיכון. נמל היעד הוא לונדון. המחיר מתחיל ב-53,000 דולר לאדם. הקרוז יכלול גם יומיים בחיפה, כולל ביקור מודרך בגנים הבאהיים.

מצרים: המוזיאון המצרי הגדול נפתח לקהל

המוזיאון המצרי הגדול (Grand Eyptian Museum), המכונה גם "מוזיאון גיזה", היה אמור להיפתח בשנת 2020, אך פתיחתו נדחתה לאמצע 2021. עם זאת, אין ספק כי מדובר במוזיאון ברמה עולמית כך שהיה שווה להמתין. המוזיאון מוקם במבנה עצום בגודלו ויאפשר למבקרים לצפות בעשרות אלפי פריטים קדומים ממצרים הקדומה, שמעולם לא הוצגו לקהל. לדגש מיוחד זוכה אגף תות ענח' אמון, שבו שרידים בעלי חשיבות בינלאומית. המבנה צופה לעבר הפירמידות, והוא יוקף גנים פורחים.

ארה"ב: המוזיאון החדש למוזיקה אפרו-אמריקנית

בעיר נשוויל צפוי להיפתח המוזיאון הלאומי למוזיקה אפרו-אמריקנית (National Museum of African American Music ), מוזיקה של יהיה מוגזם לקבוע כי שינתה את העולם. המוזיאון מוקדש לסגנונות כגון ג'אז, גוספל, R&B, היפ-הופ, סול ועוד, תוך התייחסות להשפעה העולמית שהביאה עמה מוזיקה זו. למקום של כבוד זוכים לא רק הסגנונות המוזיקליים אלא גם יוצרים רבים מתקופות שונות.

אקו-שיט: הפלגה באוניית המפרש הגדולה בעולם

אם אתם חובבי קרוזים, אבל גם מקפידים על תיירות שאינה פוגעת בסביבה - זו החוויה עבורכם: שתי הפלגות יצאו בשנת 2021, על אוניית המפרש הגדולה מסוגה בעולם, Golden Horizon. ההפלגות יכללו ידוענים מוכרים, ובחברה מבטיחים שפע של פינוקים ותענוגות, מבלי לוותר על העובדה שמדובר במסע בר-קיימא. ההפלגה הראשונה תצא בחודש מאי מסקוטלנד ותגיע לאיסלנד, שם יחקרו הנוסעים את תופעת הרי הגעש המקומיים בסיועה של מגישת תוכניות טבע. ההפלגה השנייה חוללפת ביעדים כגון בלפסט, דבלין, חופי אנטרים (Antrim) באירלנד, האי מאן ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully