וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולך להיות שמשי: 5 מקומות וטיולים מדהימים לסופ"ש

24.12.2020 / 0:16

נרקיסים בגולן, מים במדבר, חג מולד בנצרת, אתר חדש בגוש עציון וגם הפתעה ירושלמית מרגשת. רק תבחרו את הסופ"ש שלכם

הכל על פריחת הנרקיסים/צילום: אבי בן דוד, גילה יעקבי גורביץ

(בווידאו: איפה תראו עתה פריחת נרקיסים?)


אחרי ימים חורפיים ארוכים, סוף השבוע הזה מסתמן כזמן קלאסי לטיול קליל בטבע או בעיר. קבלו חמש הצעות לטיולים מיוחדים, שרובם קלילים להפליא. חלק מההצעות אף טומנות בחובן חוויות חדשות-חדשות. מה שנקרא "טיול מהניילונים". תקראו - תבינו.

מרבדים של נרקיסים באחו נוב

הרעיון: לעלות צפונה, אל דרום הגולן, כדי לטייל באחו נוב היפה, בין אינספור נרקיסים שנותנים עכשיו יופי של שואו.
יוצאים לשטח: "אחו נוב" הוא השם המקוצר למרחב הקרוי "שמורת אירוס הביצות נוב". מדי שנה, בחודשים דצמבר וינואר, זוכה האתר לפופולריות גבוהה בזכות פריחת הנרקיס המצוי, פרח שאגדות רבות שזורות בו. יש מי שסבורים כי הפרח "שושנת העמקים" שהוזכר בשיר השירים, הוא הנרקיס. כיום זה כמובן צמח מוגן ואסור לקטוף אותו. כך או אחרת, כאן גם תבינו מדוע הוא מכונה "מלך הביצה". ואם עדיין לא הבנתם את הרמז, אנחנו יותר ממליצים לכם להגיע לכאן עם מגפיים...
לאחר שמחנים מגיעים לכניסה לשמורה והולכים בעקבות השביל הברור. בתוך פחות מחצי קילומטר, תפגשו את הנרקיסים בהמוניהם. אל תסתפקו בכך והמשיכו לטייל באזור אבני הבזלת, לכיוון מערב. לטובת חובבי הטריוויה, במקום יש שילוט המספר על השמורה והצומח שבה - מסתבר שזהו ביתם של מאות מיני צמחים. אורך המסלול: 1.5 ק"מ.
להגיע: בווייז "שמורת אירוס הביצות נוב". השמורה נמצאת ליד חיספין.
עוד משהו: דלגו לתצפית נוף וסיפורי מורשת קרב בתל א-סאקי הסמוך.

נרקיס מצוי באחו נוב. אבי בן דוד,
נרקיסים באחו נוב/אבי בן דוד

כמעט אירופה: חג מולד בנצרת

הרעיון: חג המולד כבר כאן, אבל בשעה שהכנסיות הארץ סגורות בשל המצב, הרי שמפתיע לגלות כי כנסיית הבשורה בנצרת - פתוחה ומזמינה. זאת ועוד: למרות מגבלות הקורונה, הצליחה החברה הממשלתית לתיירות, בתיאום עם עיריית נצרת, לשלב תאורה חגיגית במרכז ההיסטורי של העיר, והתוצאה היא רחובות זוהרים, קישוטי חג ושאר הפתעות. בקיצור, צאו לעיר שאותה פוקדים עולי רגל נוצרים כבר מזה מאות רבות.
יוצאים לשטח: אפשר לשוטט ללא מטרה ברורה במרכז ההיסטורי של העיר, אבל מומלץ יותר לבצע מסלול חוויתי ויפה, שרובו בירידה - ממרומי הכנסייה הסלזיאנית ("כנסיית ישוע הנער") ועד לכנסיית הבשורה המפורסמת. כך, תחילת הטיול בתצפית פנורמית יפהפייה על נצרת, ומשם יורדים בסמטאות וברחובות צרים, פוקדים את השוק הפופולרי של נצרת ומגיעים עד לכנסיית הבשורה.
הכנסייה, הנחשבת לאחת החשובות בעולם הנוצרי, בנויה מעל המערה בה התבשרה מרים על הולדת ישוע. היא תוכננה על-ידי האדריכל האיטלקי ג'באני מוציו והוקמה בשנות השישים על-ידי חברת סולל בונה. כמקום הנחשב לערש לידת הנצרות, היא מתהדרת באדריכלות מרשימה ובכיפה המתנשאת לגובה של כ-60 מטרים. במסלול זה מומלץ גם לשלב את כיכר מעיין מרים, שתמיד נראה במיטבו, גם כאשר אינו מואר במיוחד לחג.
להגיע: למבצעים את המסלול המוצע - מתחיילים בכנסייה הסלזיאנית ("כנסיית ישוע הנער") שברחוב סלזיאן. לכל השאר - "כנסיית הבשורה" בווייז.
עוד משהו: מומלץ לבקר בהר הקפיצה, ולקבל תצפית נוף פנורמית אל מרחבי הגליל התחתון.

עץ חג המולד בכיכר המעיין בנצרת. החברה הממשלתית לתיירות,
עץ חג המולד בכיכר המעיין בנצרת/החברה הממשלתית לתיירות

"האלון הבודד" בגוש עציון

הרעיון: מזה קרוב ל-700 שנים, ניצב זקוף "האלון הבודד", עץ מרשים ומפואר שהפך לסמל המיתולגי של גו שעציון. המתחם ההיסטורי שבו הוא נטוע, זכה בשנתיים האחרונות לעבודות שיפוץ ופיתוח מקיפות, בהובלת המועצה האזורית גוש עציון ועמותת התיירות גוש עציון, ובסיוע משרד החקלאות ופיתוח הכפר ומשרד התיירות. בואו להיות בין הראשונים שפוקדים את האתר המיוחד הזה במתכונתו המחודשת.
יוצאים לשטח: לאתר האלון הבודד, הנטוע ליד היישובים ראש צורים ואלון שבות, נוספו כאמור חידושים, בהם דגם תלת-ממדי מרשים וגדול של מפת גוש עציון כולה, כולל שלטי הסבר מאירי עיניים. זאת לצד עמדות הסברה קולית, מתקנים משחקים לילדים ועוד.

האלון הבודד נהפך לסמל לאחר כיבוש גוש עציון בידי חיילי הלגיון הירדני. לאחר המלחמה, ניתן היה לצפות בו בבירור מנקודות מסוימות בהרי ירושלים, וכך הוא הפך למושא לכמיהה לשוב אל חבל ארץ זה. עם סיום מלחמת ששת הימים, מומשה כמיהה זו. מעניין לגלות כי היישוב "אלון שבות" קרוי על שם אותו אלון קשיש ומרשים.
להגיע: דרך הכניסה הישנה לאלון שבות.
עוד משהו: פיקניק מול הנוף ולצד המים, במתחם מעיין עין יצחק (עין סג'מה), ליד בת עין.

שיפוץ מתחם האלון הבודד בגוש עציון. משה ברוס,
שיפוץ מתחם האלון הבודד בגוש עציון/משה ברוס

מיצג מטריות חדש בירושלים העתיקה

הרעיון: ברובע הנוצרי בירושלים הוקם לאחרונה מיצג מטריות ססגוני וגדוש בהשראה. זה הזמן לצאת ולגלות את החידוש האחרון העיר, כמו גם הפתעות נוספות שצצו על הדרך.
יוצאים לשטח: המיצג כולל מאות מטריות שנתלו ברחוב הנוצרים שבעיר העתיקה, מה שיגרום כנראה לפופולריות גבוהה בקרב חובבי צילום רבים. זה כמובן לא רעיון חדש, ומיצגי מטריות מופיעים ברחבי העולם, וגם בירושלים, ברחוב יואל סלומון שבנחלת שבעה. כך או אחרת, המיצג הנוכחי יעשיר את חוויית הטיול ברחבי העיר העתיקה, והוא מהווה חלק מפרויקט תשתיות והנגשה רחב היקף של משרד ירושלים ומורשת ועיריית ירושלים באמצעות פמ"י (פיתוח מזרח ירושלים).
להגיע: הרובע הנוצרי ביר העתיקה ירושלים. המיצג פתוח 24 שעות ביממה, ללא תשלום.
עוד משהו: טיילת החומות פתוחה בימים אלו לקהל הרחב, במקטע הטיילת הדרומית - משער יפו ועד הכותל. מומלץ ביותר לצעוד בה, ולקבל פרספקטיבות חדשות ומרעננות על העיר העתיקה. פתוח בחורף בימים א'-ה' ושבת בשעות 16:00-9:00, ו' וערבי חג 14:00-9:00. אורך המסלול: כקילומטר. הכניסה בתשלום (20 שקלים למבוגר, 10 שקלים לילד).

רחוב הנוצרים בירושלים עם מיצג המטריות. שולה סלוני,
רחוב הנוצרים בירושלים עם מיצג המטריות/שולה סלוני

גבי המים בנחל פרס

הרעיון: אין ספק כי החורף הוא הזמן הטוב ביותר לטייל במדבר. ואם כבר טיול במדבר - מומלץ לעשות זאת בין גבי מים. נכון, עכשיו אולי קצת קריר לטבילת גוף מלאה, אבל ערכת קפה וטבילת רגליים היא חובה נעימה. במיוחד כעת, לאחר השיטפונות האחרונים, שמילאו את הגבים של נחל פרס.
יוצאים לשטח: נחל פרס, באזור דרום ים המלח שבמדבר יהודה, קיבל את שמו בזכות העופות הדורסים המצויים במרחב זה. הוא מציע מסלול פופולרי עבור מטיילי החורף שאוהבים לשלב בטיול שלהם גבי מים. פשוט כי אין כמו השילוב של מים ומדבר. נסו ותיהנו. רק זכרו לשים עין על הילדים: רוב הגבים רדודים, אך עדיין מסוכנים לטבילה עבור הקטנים, ללא השגחה וליווי צמוד שלכם.
להגיע: בווייז "גבי פרס". מחנים לצד כביש 25 (ליד אבן הק"מ ה-111) וצועדים עם השביל האדום, ובהמשך - חוברים לשביל הירוק. שימו לב: נחל פרס מציע כמה אופציות טיול, כאשר המסלול המלא הוא ארוך ודורש שני כלי רכב. לכן, נסו את הגרסה המקוצרת, ברמת ה"טעימה". המסלול מיועד למשפחות מיטיבות לכת, ואורכו כארבעה ק"מ (כשני ק"מ לכל כיוון). חובה להצטייד במפת המסלול ובתיאור מפורט שלו. בשום אופן אין לטייל באזור בעת סכנת שיטפונות.
עוד משהו: קינוח מיוחד לטיול תמצאו בעין פלוטית, מעין קטן ואינטימי בדרך לנאות הכיכר שבדרום ים המלח. המים נעימים לטבילה גם בימי חורף שמשיים.

גבי פרס נחל פרס. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
גבי פרס/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully