וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, זה ממכר: המדינה שמציעה "לגלול בטבע" במקום באתרי חדשות

נמאס לכם לגלול באתרי חדשות או בפיד של הפייסבוק? משרד התיירות של איסלנד מציע לכם "גלילת כיף" בטבע, בין מפלים וגייזרים, באמצעות המחשב או הנייד שלכם. לא תוכלו להפסיק

מערת קרח, ונטג'וקול, איסלנד/צילום ועריכה: אולפן וואלה! NEWS

(בווידאו: מערת קרח, ונטג'וקול, איסלנד)

במשרד התיירות האיסלנדי אימצו פועל חדש: Joyscrolling ("גלילת כיף", בתרגום חופשי). וכפי שמרמז השם, מדובר בפעולה שונה לחלוטין מגלילה שנעשית באופן כפייתי, במשך שעות רבות ביום, באתרי חדשות או ברשתות החברתיות, שבהן הפיד האינסופי עלול לעתים להיות די מדכא.

באתר חדש שהושק לטובת העניין, מציעים לגולשים מכל העולם להחליף את החדשות הרעות במראות ובצלילים של הטבע האיסלנדי - מפלים שוצפים, גייזרים לוהטים וגם "מפגש" עם עופות מרהיבים כגון תוכי ים אטלנטי, בז ארקטי ואחרים. כל אלו, לצד מראות של הזוהר הצפוני, בקתות ציוריות, מאכלים מקומיים מיוחדים, חוויות אתגריות בטבע, לגונות מרהיבות ועוד. כאמור, נוסף על המראות, הגלילה מלווה בסאונד ייעודי שהולחן בידי יוצרים מאיסלנד.

קרחון ואטנאיוקול, איסלנד. ShutterStock
קרחון ואטנאיוקול, איסלנד/ShutterStock

כמה קילומטרים בשנה אנחנו "גוללים" בטלפון?

באתר Travel and Leisure מציינים כי האתר מתבסס על מחקר בריטי שמצא כי מדי שנה, הבריטים גוללים בסמארטפון שלהם "מרחק" של כשמונה ק"מ, כלומר, כ-22 מטרים ביום. באופן זה, האתר מספק לגולשים "מרחק" גלילה זהה, רק שבמקרה זה - הוא גדוש במראות טבע המשתנים ככל שגוללים מטה. בראש האתר אף ישנו מד גלילה שמראה לכם בזמן אמת בדיוק כמה גללתם.

הרעיון העומד בבסיס המיזם הוא העובדה שגלילה אינסופית באתרי חדשות מביאה לעתים לתחושות של דכדוך וחרדה. "אם נקדיש את הזמן הזה לצריכה של תוכן חיובי, ההשפעה על הרגשות שלנו תהיה כמעט מידית", מסבירה אמה קני, פסיכולוגית שהיתה מעורבת בפרויקט.

עוד צוין כי איסלנד, שחוותה ירידה דרמטית בתיירות השנה, ניצלה את הזמן הזה לשפר את התשתיות במדינה, בהן כבישים, שמורות טבע ואתרי ביקור רבים.

לאתר JoyScroll

  • עוד באותו נושא:
  • איסלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully