וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצפון ועד דרום: יומן אירועי חנוכה ברחבי הארץ

סיורים מיוחדים וסדנאות יצירה ברוח החג, חוויות בטבע לכל המשפחה, תערוכות מדליקות, שפע של אירועים בחינם, וגם לא מעט אירועים און ליין. כל מה שקורה בארץ לחג האורות 2020

הצגות בתיאטרון אלמינא/תיאטרון אלמינא

השנה, חוגגים חנוכה קצת אחרת: חלק מהפעילויות יוצעו און ליין, אך רבות מהן עדיין יוצעו באתרים השונים. אלו מתקיימות בהתאם לתו הסגול ולהנחיות השונות. שימו לב: יתכנו שינויים בהתאם להנחיות הקורונה. מומלץ להתעדכן לפני ההגעה או ההרשמה לכל פעילות.

כל הארץ

שבוע המורשת 2020 - בשטח וברשת
מגוון רחב של פעילויות לשבוע המורשת בישראל, מצפון לדרום: מופעים מוזיקליים, הדלקת נרות בליווי מופעי אמנים, סדנאות שימור, חפירות ארכיאולוגיות, מופעים והצגות לכל המשפחה, מרחבי בריחה אל העבר, סדנאות תיפוף, סדנאות יצירה, סיורים מודרכים בעקבות דמויות היסטוריות ועוד. בנוסף, לפעילויות באתרים עצמם, יוצעו פעילויות שיתקיימו גם ברשת.
מתי: 18-10 בדצמבר בשעות
כמה: משתנה בהתאם לאתר
איפה: אתרי מורשת ברחבי הארץ, וגם פעילויות ברשת
לפרטים: moreshet2020.co.il

מאירים את היערות: חנוכה באוויר הפתוח
ארגון אשכולות, בשיתוף קק"ל, ממשיך במסורת הטיולים בחגים, ומזמינים לחגוג באוויר הפתוח. מדריכי הטיולים של אשכולות יפעילו מוקדי טיולים ופעילויות חווייתיות ביערות קק"ל ברחבי הארץ, סיורי מורשת, משחקים משפחתיים ביערות ועוד.
מתי: 15-14 בדצמבר בשעות 9:30, 12:00, 14:00
כמה: חינם
איפה: רחבי הארץ
לפרטים: הרשמה מראש, www.eshkolot.org

חנוכה בגנים הלאומיים
ברשות הטבע והגנים מציעים שלל פעילויות לחנוכה, כמו גם לשבוע המורשת המתקיים בחג. בין הפעילויות: הצגה בגן לאומי ציפורי, חוויות מוזיקליות בבית גוברין, סיורים במוקדי ביקור חדשים בהרודיון, סדנת קצב בתל ערד, משחקי בריחה לכל המשפחה באתרים שונים ועוד.
מתי: מועדים שונים בחג
כמה: רוב הפעילויות ללא תשלום נוסף על דמי הכנסה לאתר
איפה: גנים לאומיים ברחבי הארץ
לפרטים: 3639* ואתר רשות הטבע והגנים

מחפשים את המטמון בגן לאומי ממשית. מנו גרינשפן,
מחפשים את המטמון בגן לאומי ממשית/מנו גרינשפן

אירועי און ליין

פסטיבל עכו לתיאטרון אחר ה-41 Online
פסטיבל עכו לתיאטרון אחר ה-41 ניצב לצד אנשי התרבות, האמנים ואנשי הבמה. לאחר שקיומו נדחה עקב הטלת הסגר הכללי, יתקיים הפסטיבל במהלך חנוכה און ליין ובעלות סמלית לצפייה בכל הצגה. הפסטיבל ממשיך לחדש ולהציג יצירות ישראליות מקוריות ולתת במה לאמנים ויוצרים צעירים שהיו אמורים להשתתף בסוכות.
מתי: 15-13 בדצמבר
כמה: בהתאם להצגות (עלות סמלית)
איפה: און ליין
לפרטים: www.accofestival.co.il

פסטיווקאלי - פסטיבל הזמר העברי
עיריית נתניה והיכל התרבות מציגים: ה"פסטיווקאלי" - פסטיבל הזמר העברי המתקיים זו השעה הרביעית והפעם פתוח לכולם בשידור "לייב" בפייסבוק עיריית נתניה. בתכנית: הפקות מקור וחיבורים מיוחדים בין האמנים המובילים: יובל דיין מארחת את שמעון בוסקילה, אמיר דדון עם נרקיס, עיבודים חדשים לטרמולו עם דנה ברגר ועידן אלתרמן, אוהד חיטמן מארח את משי קליינשטיין, סימפוזיון מוזיקלי בהשתתפות חנן יובל, יוסי גיספן, ארקדי דוכין ועוד. וגם הופעות לילדים ולכל המשפחה בצהרי היום עם כוכבת הילדים מיקי, חני נחמיאס, טל מוסרי, ו"גילי בא לבקר".
מתי: 15-17 בדצמבר
כמה: ללא תשלום
איפה: און ליין
לפרטים: לצפייה בעמוד הפייסבוק העירוני

סרטים בעקבות ספרים
פסטיבל סרטי הילדים של סינמטק תל אביב חוזר בפעם ה 16 בגרסת אונליין, עם תכניה מפוארת של סרטים משובחים מכל העולם ובשיתוף פעולה עם כאן חינוכית, הכולל הקרנות טרום בכורה חגיגיות של סדרות ישראליות שהילדים הכי אוהבים. הפסטיבל יעמוד בסימן "סרטים בעקבות ספרים".
מתי: 19-10 בדצמבר
כמה: בהתאם לפעילות. מנוי חופשי לכל ההקרנות והפעילויות ב-149 שקלים
איפה: און ליין
לפרטים: www.cinema.co.il

פסטיבל הצגות ילדים ONLINE
חנוכה בהיכל התרבות תל אביב בשידור ישיר בפלטפורמת סקרינז לייב עם מגוון הצגות ילדים, בהן 'עכבר העיר ועכבר הכפר', 'הביצה שהתחפשה', 'הרפתקאות ינץ לוי', 'פלא - עלמה זהר', 'תנינים על הראש' ועוד. ההצגות יתקיימו על בימת היכל התרבות באולם צוקר וישודרו אונליין, מדי יום בפלטפורמת סקרינז לייב בשידור אינטראקטיבי.
מתי: 15-14 בדצמבר
כמה: בהתאם להצגות
איפה: און ליין
לפרטים: רכישת כרטיסים דרך אתר סקרינז לייב ו-Eventer

שי חנוכה במוזאוני חיפה
לכבוד חנוכה יעניקו מוזאוני חיפה שי לחג: ערכת פעילות ויצירה לילדים. בערכת הפעילות שתחולק לילדים ימצאו הילדים חומרים לשלוש סדנאות יצירה , קוד קישור לסרטונים עם אמנים המספרים על מקורות ההשראה שלהם ואת המגזין "אדם צעיר". בנוסף, תערך סדנת לייב בהנחיית של שלוש סדנאות יצירה שונות.
מתי: 16 בדצמבר בשעה 17:00
כמה: חינם
איפה: און ליין
לפרטים: www.hma.org.il

פסטיבל עין כרם בחנוכה
פסטיבל עין כרם הוא פסטיבל בינלאומי של מוזיקה, תרבות, אומנות ואוכל. בפסטיבל יועלו מופעים מוזיקליים מגוונים ומקוריים, מופעי מחול ותערוכות אומנותיות, כולם צולמו בפינות הקסומות והמיוחדות של עין כרם. מופעי הפסטיבל יועברו בשידור חי במדיות הדיגיטליות השונות.
מתי: 18-17 בדצמבר
כמה: חינם
איפה: און ליין - EinkeremFestival בפייסבוק

דו רה מווו: בכורה בפסטיבל היהודי לתרבות עכשווית
במסגרת הפסטיבל היהודי לתרבות עכשווית של קבוצת התיאטרון הירושלמי, תעלה בבכורה ההצגה "דו רה מווו" באופן מקוון ותהיה זמינה לצפייה בכל ימי החנוכה. זהו מחזמר המספר על הרצון להשתייך לעדר, ויחד עם זאת לשמור על המו הפרטי והמיוחד. לגילי 11-3. בנוסף, ההצגה "עלילות פרדיננד פדהצור בקיצור" (10.12 בלבד, בשעה 17:00).
מתי: 17-10 בדצמבר
כמה: 40 שקלים לילד
איפה: און ליין
לפרטים: 02-6244585-6

במה פוגשת מסך בתיאטרון ירושלים
במסגרת הפסטיבל "במה פוגשת מסך" תוכלו ליהנות משני מופעים והצגת ילדים. תזמורת ירושלים מזרח ומערב בניצוחו ובניהולו המוזיקלי של תום כהן תעלה עם קונצרט שמוקדש לכרם התימנים. התזמורת הסימפונית ירושלים, אלי גורנשטיין וקרן הדר יופיעו בקונצרט מחווה ליוצר והזמר יוסי בנאי.
מתי: 14-10 בדצמבר
כמה: 25 שקלים למופע מוזיקה, 15 שקלים להצגת ילדים
איפה: און ליין
לפרטים: www.jerusalem-theatre.co.il

פסטיבל ניגונים בצדק ה-2 Online ובצפייה חופשית
בשנתו השנייה מציג פסטיבל ניגונים בצדק, פסטיבל יהודי אלטרנטיבי, תכנית עשירה שמשלבת מוזיקה, שיעורי לימוד, סיורים ועוד בהשתתפות: אביתר בנאי, ברי סחרוף, ריטה, קרולינה, שולי רנד, רביד כחלני ואנסמבל פיוטי יהדות תימן, הרבנית ימימה מזרחי, עמיר בניון, טל גורדון, עובדיה חממה, ארז לב ארי, אילן דמרי ועוד. הכל בצפייה חופשית אונליין שמתכתבת עם עקרון קירוב הלבבות היהודי שהפסטיבל חרת על דגלו.
מתי: 15-17 בדצמבר
כמה: ללא תשלום
איפה: און ליין
לפרטים: https://www.facebook.com/NigunimBetzedek

פסטיבל חנוכה בנוקטורנו LIVE
פסטיבל 'מוזיקה ושקט' עם עומרי מור, פרץ אליהו ואייל תלמודי, ולהקת 'פולקעס' עם הופעת חנוכה חגיגית ומקפיצה. כיתות אמן של אפרת בן צור, קרני פוסטל ומארינה מקסימיליאן.
איפה: און ליין
מתי: 15-17.12.20, החל מהשעה 19:30
כמה: ללא תשלום
לפרטים: פייסבוק לייב https://www.facebook.com/NocturnoLive

"תו השעה" - הופעות אקוסטיות חינמיות
מוזיאון מגדל דוד חוגג את חג החנוכה עם מיזם "תו השעה" - הופעות אקוסטיות חינמיות של אמנים מובילים מטרקלין המוזיאון יחד עם מארזים ירושלמים עד הבית. בין האמנים: האלתרמנס', מארינה מקסימיליאן, שי צברי, שלומי שבן והפסנתר, עדן דרסו במופע פסנתר, מארק אליהו ואביתר בנאי
מתי: 17-10 בדצמבר בשעה 20:00
כמה: ללא תשלום
לפרטים: באתר המוזיאון ובטלפון 2884*

מפגש ראשון: התזמורת הסימפונית ירושלים
מפגש ראשון בסדרה חדשה בניצוחו של גיא פדר, בה יפגשו הילדים דמויות דומיננטיות בתזמורת, יכירו וילמדו את שפת הצלילים הייחודית של התזמורת, ויכירו את מגוון כלי הנגינה. המפגש מוגש עם הומור ומשחק ומשלב טקסטים של נתן אלתרמן וקטעי נגינה שנוצרו במיוחד לסדרה. בנוסף, קונצרט חנוכה חגיגי "נס גדול היה פה" (15.12 בשעה 20:00)
מתי: 17 בדצמבר בשעה 17:00
כמה: חינם
איפה: און ליין - בדף הפייסבוק וביוטיוב של התזמורת הסימפונית ירושלים
לפרטים: www.jso.co.il

מסתובבים במוזיאון המדע בירושלים
מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים מזמין את הילדים וההורים לאירוע LIVE עם חגיגה מדעית מסקרנת ועשירה: ניסויים מיוחדים עם סופגניות, בנייה משותפת בהשתתפות כל המשפחה בבית, מפגש עם אמנים, יוצרים ומומחים אשר סיבוב הוא חלק מחיי היומיום שלהם, שעשועון נושא פרסים ועוד.
מתי: 16 בדצמבר משעה 17:00
כמה: חינם
איפה: אן ליין, בדף הפייסבוק של המוזיאון
לפרטים: 02-6544888

זרקור - מאירים את היצירה במרכז נווה שכטר
סדרת מפגשים חדשה לכבוד חג החנוכה במרכז נווה שכטר בתל אביב, תפגיש בין אמנות, ספרות, מחול, תיאטרון, פילוסופיה ויהדות. בהשתתפות: נטע וינר, רננה רז, פסטיבל "הרמת מסך", יסמין מועלם, פרופ' עתי ציטרון ועוד.
מתי: 15-10 בדצמבר בשעות שונות
כמה: חינם.
איפה: און ליין באתר neve-schechter.org.il

תיאטרון הילדים הישראלי מציג: סטרימינג לחנוכה
תיאטרון הילדים הישראלי מציע בחנוכה 8 הצגות, מהאיכותיות והמשובחות המותאמות לכל המשפחה, לצפייה ישירה ללא הגבלה במהלך כל ימי החג. כל רוכש יקבל לינק אישי, שאינו ניתן להעברה, בעזרתו יוכל להתחבר מהטלוויזיה, המחשב או הסמארטפון. 10% מההכנסות - תרומה לאנשי התעשייה של עולם התרבות.
מתי: בימי החג
כמה: 8 הצגות ב-69 שקלים. הצגה בודדת: 19 שקלים
איפה: און ליין
לפרטים: www.eventer.co.il/kidshanukka

פסטיבל אלמינא ה-5 לילדים און ליין
שלושה ימים של חגיגה רב-תרבותית בחג של החגים: חנוכה וכריסמס. בתוכנית: הצגות מבית היוצר של תיאטרון אלמינא והצגות אורחות, מופעי לייב אינטראקטיביים עם חידונים ופרסים וגם: סנטה קלאוס יבקר צופים ומשתתפים עם הקרוואן של תיאטרון אלמינא ויחלק שוקולדים ברחבי העיר. בנוסף, סדנאות יצירה.
מתי: 16-14 בדצמבר
כמה: חינם
איפה: און ליין, באתר www.elminajaffa.com
לפרטים: 03-5335444

חג החגים בחיפה online& outside
היוזמה החיפאית של בית הגפן ועיריית חיפה נוסדה לפני 27 שנים מתוך כוונה ליצור מפגשים בין תרבותיים ולקדם סובלנות, חוזרת השנה בהגשה קצת אחרת. בין 10-20 בדצמבר בהתאם להנחיות ולמגבלות, יתקיימו אירועים ברובם במהדורה דיגטלית ובמרחבים הפתוחים הציבוריים, בגלריות ובחללי הסטודיו. מספר המשתתפים מוגבל ובהזמנה מראש. בין האירועים: סיורי כריסטמס בעיר, סיור אדריכלות, מפגש מיוחד 30 שנה לג'יש - עם אהוד בנאי, ג'ורג' סמעאן וסלאם דרוויש, משדרים חגיגיים של רדיו אל ג'באל, תערוכת חוצות של אמנים חיפאים, אנסמבל תיג'וואל במופע לייב, סדנאות בישול חיפאיות, קונצרט קלאסי בכנסייה, מופע מחווה לאום כולתום ועוד.
מתי: 10-20.20 
איפה: בית הגפן, רחבי חיפה והמרחב הוירטואלי
לפרטים: haifahag.com

הצגות במדיטק חולון
מדיטק חולון מתאים עצמו לרוח התקופה ומציע בחופשת חנוכה צפייה מקוונת בהצגות הילדים הטובות בארץ, כמו ד"ר דוליטל, בוא אלי פרפר נחמד, הלב - סיפורו של מרקו, ילדי בית העץ ועוד.
מתי: 10-18/12
כמה: עלות כניסה לצפייה: מחיר מלא 49 שקלים, החל מ-9 שקלים דרך מועדי לקוחות וועדי עובדים. רכישה באמצעות אתר מדיטק. לינק לצפייה שיהיה תקף למכשיר אחד: https://mediatheque.activetrail.biz/hanukkah-2020

חנוכה בספריות העירוניות של תל אביב יפו
הספריות העירוניות של תל אביב-יפו יציעו עשרות אירועים מיוחדים לילדים ונוער לרגל החג לרבות סדנאות לכל המשפחה, מפגשי אמן, שעות סיפור הדלקת נרות חגיגיות ועוד. בין האירועים הבולטים: "סופרים מדליקים" - 14 סופרים וסופרות שכותבים לילדים מדליקים נר חנוכה, "זומשימה" - הרפתקה חווייתית אינטראקטיבית בהנחיית שחקנית, סדנת אוריגמי בה ייצרו סביבונים, נרות ועוד. בנוסף, ייערך טקס מיוחד להכרזת שיאני הקריאה הצעירים של תל אביב לתקופת הקורונה. האירועים החל מגיל 3 ולכל המשפחה בהתאם לאירוע הנבחר.
מתי: 13-17.12
איפה: און ליין
כמה: חינם
פרטים נוספים: באתר העירוני: https://tinyurl.com/hannukatlv

חצי-חינם ותיאטרון הילדים הישראלי
תיאטרון הילדים הישראלי ביוזמה מרגשת הפיק, צילם וערך, את מיטב הצגות הילדים האהובות והאיכותיות ורשת חצי-חינם כמיטב המסורת ממשיכה להעניק הטבות ייחודיות לקהל לקוחותיה והחנוכה הזה, תוכלו ליהנות מ-8 הצגות ילדים, אחת לכל יום מימי החנוכה.
מתי: במהלך החג
איפה: און ליין
כמה: הצגה אחת: מחיר רגיל 49 שקלים, מחיר "חצי-חינם" 9.90 שקלים. חבילה משפחתית (8 הצגות): מחיר רגיל 89 שקלים, מחיר "חצי-חינם" 29.90 שקלים
לפרטים: https://hanukkah-kids.co.il

חנוכה שמח במהותי
הצגה חינמית אונליין לקטנטנים ושעות סיפור עם הסופרת מיריק שניר. "מעבר להר", מופע יחיד ייחודי ומרהיב בכיכובה של השחקנית הילה צור ובבימויה של דנה דבורין, המספר את סיפורן של שי לי וחברתה הטובה הבובה תותי היוצאת למסע בעקבות הצעצועים. יחד הן מגלות את כוחה של אמונה עצמית, חברות ושיתוף פעולה. בנוסף, בדף הפייסבוק של מהותי יעלו שעות סיפור שאותם תקריא הסופרת האהובה מיריק שניר בעצמה: "ביצה לשבת" והסיפור "כותנת פסים".
מתי: 10-20.12. שעות הסיפור ביום שלישי 15/12 וביום חמישי 17/12, בשעה 17:00
כמה: חינם
איפה: ההצגה באתר מהותי שעות הסיפור בדף הפייסבוק של מהותי
לפרטים: חפשו מהותי בגוגל

חנוכה במוזיאון המדע בירושלים. באדיבות מוזיאון המדע ירושלים,
חנוכה במוזיאון המדע בירושלים/באדיבות מוזיאון המדע ירושלים

צפון

פסטיבל חורף זמן גליל מערבי 2020
סוף שבוע אחד ועשרות אירועים מיוחדים ברחבי הגליל המערבי: ארוחות עם בשלני הגליל, סיורים לקראת כריסטמס בערים הנוצריות ועוד המון הפתעות, בהן סדנאות אומנות ויצירה, ארוחות מיוחדות, סיורים מודרכים, טעימות יין, תערוכות, סיורים קולינריים ועוד.
מתי: 19-17 בדצמבר
כמה: בהתאם לפעילות
איפה: מוקדים שונים בגליל המערבי
לפרטים: הרשמה מראש, winterfestival.westgalil.org.il או 04-6015533

בעקבות המנורות העתיקות בעין קשתות
עין קשתות הוא אתר מורשת לאומי ובו עתיקות כפר יהודי, בית כנסת מהמפוארים בארץ ומעיין קשתות בני 1,500 שנה. בחג ייערכו במקום סיורים מודרכים, סדנת יצירה, חפירה ארכיאולוגית ומשחק משימות, כמו גם סיור שקיעה מיוחד.
מתי: 15 ו-16 בדצמבר בשעות שונות
כמה: 35 שקלים למבוגר ו-25 שקלים לילד לכל הפעילויות
איפה: עין קשתות, רמת הגולן (ליד מושב נטור)
לפרטים: 04-6851002. כרטיסים: www.einkeshatot.org.il

סיור זריחה לחנוכה בפארק המעיינות
לכבוד החג, פארק המעיינות יקיים סיורים מודרכים "מחושך לאור" לכל המשפחה. רגע לפני עלות השחר, נצא לסיור מרהיב בלב טבע ישראלי. רכובים על רכבי גולף בנהיגה עצמית ומלווים במדריך, נשיר שירי חג חנוכה ונעלה לתצפית מרהיבה בתל שוכה בעת זריחה, שם נתכבד בתה צמחים חם. מתי: 11 ו-18 בדצמבר בשעה 05:45
כמה: 55 שקלים למשתתף (מגיל שנתיים)
איפה: מפגש במבואת פארק המעיינות
לפרטים: www.nirtours.co.il/1812

חנוכה בסטודיו לול ארט
פעילות מיוחדת לחג: ערכות DIY ("עשה זאת בעצמך") להכנת חנוכיות מקסימות וסביבונים מיוחדים. מתאים לילדים ולמבוגרים. יש גם אפשר לרכוש את הערכות וליצור בטבע.
מתי? בכל ימות השבוע, בתיאום מראש בלבד.
מתי: מדי יום בחג, בתיאום מראש
כמה: בהתאם לערכה הנרכשת
איפה: לול ארט, מושב רמות בגולן
לפרטים: 052-3301222 בתיאום מראש בלבד

דצמבר קסום בכפרים הדרוזים והצ'רקסים בגליל
משרד התיירות מחזיר את המטיילים אל הכפרים הדרוזים והצ'רקסים, בהובלת עשרות מורי דרך מוסמכים תושבי האזור, במסגרת אירועי "כפר ביקרתם". האירועים, שיתקיימו לאורך ארבעה סופי שבוע (שישי-שבת), יציעו סיורים וסדנאות. בכל כפר יתמקד הסיור בסמלי התרבות ובאתרים הייחודיים לו. המטיילים יכירו את לב הכפרים העתיקים, יבקרו בבתי בד עתיקים, במעיינות היסטוריים, בכנסיות מרשימות, בתצפיות ובאתרי טבע. כמו כן, יוזמנו המטיילים לבקר בבתי תושבים.
מתי: 21-11 ו-19-18 בדצמבר
כמה: חינם
איפה: מוקדים שונים בגליל
לפרטים: בפייסבוק: "כפר ביקרתם - החוויה הדרוזית והצ'רקסית"

מטיילים בחנוכה בשביל סובב כינרת
באיגוד ערים כינרת מציעים בחנוכה סיורים מודרכים ללא תשלום, בשביל סובב כינרת. הסיורים ילוו בהפעלות חקר. הסיורים: מחלוקים לגופרה (11.12), מגשר אריק לחוף אמנון (14.12). דרגת קושי קלה, תיתכן הליכה בבוץ.
מתי: 11 ו-14 בדצמבר
כמה: חינם
איפה: מוקדים שונים בכנרת
לפרטים: הרשמה מראש באתר kineret.org.il

כריסמס במעיליא. עומרי אבידר,
לא רק חנוכה. סיורים לקראת כריסמס בערים הנוצריות. מעיליא/עומרי אבידר

מבוך בעמק - שדה יעקב
מבוך חוויתי ענק בשדות, המשתרע על 8,000 מ"ר, עם 2,000 מטרים שבילים מפותלים ומסובכים לחוויה מקורית ומיוחדת. בחנוכה יתקיימו במבוך פעילויות יום (מגיל 4) ופעילויות לילה (מגיל 10), חלקן קשורות לשירי חנוכה.
מתי: במהלך חופשת החג
כמה: 35-30 שקלים למשתתף
איפה: מושבה שדה יעקב, עמק יזרעאל
לפרטים: הרשמה מראש, 050-5404473

סיור עששיות במשטרת נהלל
במרחב השדות הסמוך למשטרת נהלל ההיסטורית, יתקיים סיור עששיות מודרך בליווי דמויות היסטוריות מחופשות שילוו את הסיור (יהודה המכבי ונוטר) ויספרו למשתתפים את סיפור ההגנה של מצודת נהלל ההיסטורית. עוד בסיור: תצפית כוכבים. מגיל 4.
מתי: 14 בדצמבר בשעות 18:30-17:00
כמה: 20 שקלים למשתתף
איפה: משטרת נהלל ההיסטורית, כביש 75 ליד נהלל
לפרטים: הרשמה, 04-6415073

חנוכה באתר רכבת העמק - כפר יהושע
במרכז המבקרים הייחודי של רכבת העמק המיתולוגית בכפר יהושע, בו ניתן לצפות בתצוגה מרהיבה המשחזרת את סיפורה של רכבת העמק ותחנותיה העיקריות באמצעות רכבת מיניאטורית נוסעת ומיצגים נוספים, יתקיימו פעילויות בחג החנוכה. ברחבת האתר ייערכו הצגות ילדים (לגילי 8-3).
מתי: 16-14 בדצמבר
כמה: 25 שקלים למבוגר, 30 שקלים לילד
איפה: אתר רכבת העמק בכפר יהושע, עמק יזרעאל
לפרטים: הרשמה, 04-9014230 או tic.li/9O8VAYg‏

הכנת חנוכייה מזכוכית בסטודיו מנדרינה
סדנה משפחתית להכנת חנוכייה בקופסת פח: קלה, קומפקטית, ונכנסת לכל תיק יד. הסדנה כוללת הדגמה של ניפוח ופיסול זכוכית והכנת חנוכייה משפחתית.
מתי: פתוח כל השבוע בתאום מראש (סגור בשבת)
כמה: 350 שקלים לסנדה משפחתית (כולל החנוכייה שהכנתם)
איפה: סטודיו מנדרינה, מושב נטור בגולן
לפרטים: 04-6763619

עששיות ונרות חנוכה בפארק הירדן
טיול עששיות בפארק הירדן, עם הדלקת נרות בבית ציידה וסיפורי מכבים בגולן. בתוכנית: סיור בשרידי ציידה העתיקה, ביקור במעיין לאור עששיות, הקשבה לקולות הלילה, חיפוש עקבות בעלי חיים ועוד. מתאים לגילי 70-7.
מתי: מדי ערב בחג בשעה 17:30. ניתן לתאם שעה נוספת
כמה: 250 שקלים למשפחה (עד 5 נפשות)
איפה: פארק הירדן
לפרטים: 050-4040535, 050-4000779

חנוכה של עששיות בראש הנקרה
מלבד פעילות היום באתר התיירות ראש הנקרה, הכוללת ירידה ועלייה ברכבל התלול וביקור בנקרות, לאחר שעות סגירת האתר בחג החנוכה יתקיימו גם סיורי עששיות ליליים. בסיום הסיור - הדלקת נרות חנוכה בין הנקרות עם שירי החג.
מתי: 17-13 בדצמבר בשעה 17:15
כמה: 54 שקלים למבוגר, 48 שקלים לילד (מגיל 3)
איפה: אתר ראש הנקרה
לפרטים: הרשמה מראש, www.rosh-hanikra.com

אתגר בריחה משפחתי מבית רונדוGO
פעילות יוצרת לכל המשפחה של סדנת משימות שבה מפענחים חידות הקשורות בחנוכה וזוכים במתכון הסודי של הסופגנייה. ניתן גם להזמין פעילות אתגר בריחה בטבע.
מתי: מדי יום בחג בשעות 15:00-10:00
כמה: 75-70 שקלים למשתתף
איפה: מרום גולן. ניתן להזמין את הפעילות למקומות נוספים
לפרטים: 050-4066800. בתיאום מראש

חנוכה בסטודיו מנדרינה בגולן. רינה אפלבוים,
הכנת חנוכייה בסטודיו מנדרינה בגולן/רינה אפלבוים

תל אביב והמרכז

מאירים את יפו 2020
בכל שנה חוגגים ביפו את חג החנוכה ואת חג המולד במהלך חודש דצמבר ונותנים ביטוי לרב תרבותיות האופיינית לעיר. במרחב כיכר השעון תוכלו ליהנות ממיצבי אמנות מוארים לצד עץ האשוח המסורתי, חנוכיית ענק וסהר. בנוסף, סיורים, הופעות לייב, הדלקת נרות ועוד.
מתי: בכל חודש דצמבר. שיא הפעילות ב-11 בדצמבר
כמה: חינם
איפה: מרחב כיכר השעון ומוקדים נוספים ביפו
לפרטים: אתר עיריית תל אביב-יפו

הדלקת נרות בתל אביב
בתל אביב ייערכו מדי ערב הדלקת נרות חנוכה מרכזית - בכיכר רבין ובכיכר הבימה, בשיתוף חב"ד. האירוע כולל חנוכיות ענק והדלקת נרות בשיתוף הקהל בכל ימי החנוכה.
מתי: 18-10 בדצמבר בשעות שונות (ראו באתר)
כמה: חינם
איפה: כיכר רבין וכיכר הבימה, תל אביב
לפרטים: אתר עיריית תל אביב

חג האורות בשרונה
חנוכה במתחם שרונה, עם חנוכיית אורות ענקית, עץ מנצנץ ושביל אורות המוביל לקיר משאלות ענק, וכן נגני רחוב. בנוסף, פעילות "גורו זוזו" - חווית קצב אורבנית.
מתי: 17-10 בדצמבר בשעות 20:00-17:00. גורו זוזו: 10, 12, 13 15 בדצמבר בשעות 19:00-17:00.
כמה: חינם. בהרשמה מראש למחזיקי כרטיס דיגיתל
איפה: מתחם שרונה, תל אביב
לפרטים: אתר עיריית תל אביב

"סיור במגפיים" - פסטיבל סיורי חורף בתל אביב-יפו
60 סיורי חורף עירוניים שיתקיימו למשך שלושה שבועות, בדגש על סיורי חנוכיות ואור, וכן סיורי כריסטמס. לצד סיורי החגים, יתקיימו גם סיורים ותיקים ואהובים - סיורי משפחות, סיורי אמנות, סיורי טעימות ועוד.
מתי: 31-9 בדצמבר בשעות שונות
כמה: החל מ-60 שקלים למשתתף. הנחה למשפחות ולמחזיקי כרטיס דיגיתל
איפה: רחבי תל אביב-יפו
לפרטים: 03-5166188 ואתר visit-tlv.co.il

חנוכה בפארק אריאל שרון
פארק אריאל שרון מציע מגוון פעילויות במרחבים הפתוחים והפנינג חנוכה לכל המשפחה: סיורים מודרכים במגוון נושאים (כולל צפרות), סיורי עששיות, סדנה להכנת נרות חרס, חלוקת סופגניות, וגם "אקומיוזיק" - ליווי מוזיקלי בכלי נגינה העשויים חומרים ממוחזרים המפגיש בין מוזיקה לשמירה על סביבה ירוקה.
מתי: מועדים שונים במהלך החג
כמה: 35 שקלים למשתתף לסיור הכולל סדנאות
איפה: פארק אריאל שרון
לפרטים: www.parksharon.co.il

מדליקים את אורות הבמה בתיאטרון הארצי לילדים ונוער
התיאטרון הארצי לילדים ונוער יקיים הצגות ילדים בפני קהל חי. בין ההצגות: "האופרה של בת היהם הקטנה", "גומות החן של זהר", "תיאטרון הבובות של הגברת שין שין" ועוד. בסיום כל הצגה תתקיים הדלקת נרות וחלוקת סופגניות. לגילי 7-3.
מתי: 14-13 ו-18-16 בדצמבר בשעות שונות
כמה: 49 שקלים לכרטיס
איפה: התיאטרון הארצי לילדים ונוער, רח' ארלוזורוב 145, תל אביב
לפרטים: 03-6497760 שלוחה 111

פעילות פופ אפ לילדים במ.א.י factory
פעילות חווייתית לכל המשפחה, במסגרתה הילדים ייכנסו ל"מפעל" של תאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית. המפעל הוא מרכז מבקרים נייד המדמה מפעל מיחזור פסולת אלקטרונית אמיתי. הילדים וההורים מביאים את הפסולת האלקטרונית שלהם מהבית (סוללות, פלאפונים ישנים ועוד), מניחים אותה על מסוע ונכנסים למכולה לצפות בשלבי המיחזור השונים.
מתי: 16-15 בדצמבר
כמה: חינם
איפה: מרכז קיפוד, כפר סבא
לפרטים: הרשמה מראש, אתר עיריית כפר סבא, kfar-saba.muni.il

חם בחנוכה בחבל מודיעין
בחנוכה מטיילים בחבל המכבים, עם סיורים מודרכים, בטיול עצמאי, ניווט ספורטיבי או עם משחק ניווט בנייד. על הדרך גם מגלים סלסלות פיקניק, תוצרת מקומית, גלריות אמנות, חשיפות היסטוריות ועוד. בנוסף, בקברות המכבים יתקיימו סיורים מודרכים מומחזים בשילוב שחקני תיאטרון "אספלט".
מתי: 18-10 בדצמבר
כמה: בהתאם לפעילות
איפה: מוקדים שונים בחבל מודיעין
לפרטים: הרשמה, www.thm.org.il

חנוכה סביבונים של האמנים ענת ואילן ברמן. טל ניסים,
מאירים את תל אביב. סביבונים אומנותיים של האמנים ענת ואילן ברמן/טל ניסים

ירושלים והסביבה

בעקבות האמנות שבטבע בגן הבוטני בירושלים
מסע של חקר, גילוי ויצירה בעקבות האמנות המסתתרת במרחבי הטבע הקסומים. בכניסה לגן יקבל כל ילד ערכת יצירה ויצא למסע עצמאי בו ילמד להתבונן בעיניים חדשות ובפליאה על האמנות המסתתרת בטבע. במסע, הכולל שלוש תחנות, יגלו המשתתפים חומרים, צורות וצבעים. בנוסף, יצירה אישית. לגילי 15-3.
מתי: 19-11 בדצמבר בשעות 16:00-9:00
כמה: 35 שקלים למשתתף. ילד ירושלמי ללא תשלום (בהצגת ת.ז וליווי הורים)
איפה: הגן הבוטני בגבעת רם בירושלים
לפרטים: 02-6794012

פסטיבל הקרון ה-29
הפסטיבל הירושלמי יציע מגוון הצגות (בזום), סדנאות, מפגשי יצירה, פעילויות והדלקת נרות וירטואלית. בנוסף, שני סיורים תיאטרליים במרחב הפתוח: "הרפתקת הפעמון שנדם" - סיור המשלב סאונד ואפקטים ויזואליים ו"איפה גברת גבאי" - מסע בסמטאות ימין משה. במבנה התיאטרון, מוזמנים הילדים למשחקייה ייחודית. לגילי 13-3.
מתי: 17-13 בדצמבר
כמה: הצגה ומפגש ויצירה בזום - 20 שקלים למשפחה. סיור תיאטרלי בגן הפעמון 10 שקלים, תיאטרון סמטאות בימין משה, 30 שקלים למשתתף
איפה: ההצגות והיצירה בזום. הסיור בגן הפעמון, פעילות בתיאטרון - בימין משה, ירושלים
לפרטים: 050-3352525

"צופן טדי": תעלומה מסתורית במוזיאון ישראל
המבקרים במוזיאון ישראל שירכשו ערכת משחק ימצאו בה מכתב מטדי קולק, שהיה ראש העיר ירושלים וממייסדי המוזיאון. במכתב טדי מביע דאגה רבה לגורל המוזיאון ומבקש עזרה: הוא עומד לגזור את הסרט ולפתוח את המוזיאון הגדול בישראל, אבל רגע לפני הוא מגלה כי חסר לו דבר מה חשוב ביותר, ובלעדיו לא יוכל להשלים את טקס הפתיחה. הערכה מסייעת בפתרון התעלומה: באמצעות משימות חיפוש, פעילויות יצירה ורמזים המפוזרים ברחבי האולמות, בפינות בגן האמנות ובהיכל הספר, יוכלו המבקרים לעזור לטדי לפענח את הצופן ולזכות בפרס.
מתי: במהלך החג
כמה: 54 שקלים למבוגר; בחנוכה הכניסה לילדים חינם
מחיר ערכה לקפסולה 80 שקלים, 72 שקלים למנויים. הערכה נרכשת בנפרד מרכישת כרטיסי הכניסה
איפה: מוזיאון ישראל בירושלים.
לפרטים: המקום פועל בהתאם להנחיות התו הסגול, רכישת כרטיסים דרך אתר המוזיאון

אורות בגן הבוטני בירושלים. סוניה פרנזל,
אורות בגן הבוטני בירושלים/סוניה פרנזל

דרום

חגיגת סיורי חורף ופעילות ספורטיבית בעקבות בן-גוריון
למעלה מ-100 פעילויות ספורטיביות מודרכות באוויר הפתוח באזור שדה בוקר: הליכה, טיפוס, ריצה ורכיבת אופניים, במגוון רמות המתאימות למשפחות, חובבי טבע ומיטיבי לכת. הפעילויות מתפרסות בין מרחב עם לעבדת וכוללות מסלולים ותיקים לצד חדשים, שחלקם מוצעים במיוחד לכבוד האירוע, לדוגמה מסע שקיעה, הליכה בעקבות ציפורים, מסלול ארכיאולוגי עוד.
מתי: 19-17 בדצמבר
כמה: 25 שקלים למשתתף (מגיל 3) לפעילות של עד 3 שעות; 50 שקלים לפעילות של 3 שעות ויותר
איפה: אזור הר הנגב
לפרטים: הרשמה מראש בלבד,www.zaadatbg.org.il

"מפית הר הנגב" - תיירות קולינרית מדברית
מיזם חדש חושף את הטעמים הנסתרים של המדבר - "מפית הר הנגב" הוא מסע טעימות בן ארבעה מסלולים שונים: מסע טעימות משפחתי, מסע טעימות כשר ומסורתי, מסע טעימות טבעוני ומסע טעימות יוקרתי לאניני טעם. כל מסע הוא חוויה קולינרית בה תעברו בין 6 תחנות שונות, עם מנות מגוונות. כל סיור מתבצע באופן עצמאי, בעזרת אפליקציה ידידותית.
מתי: 15-10 בדצמבר
כמה: 100-90 שקלים למשתתף
איפה: מוקדים בהר הנגב, מצפה רמון, ירוחם ורמת הנגב
לפרטים: al-hamapit.co.il

תערוכת הזקן והעם בצריף בו גוריון
בחנוכה יחנכו בצריף בן-גוריון תערוכה צבעונית ומרהיבה, הבוחנת בצורה אינטראקטיבית וקלילה, את האינטראקציה שהייתה לבן-גוריון עם העם בישראל. בעזרת סרטוני וידאו תיעודיים לצד אנימציות משעשעות, תחפושות, שלטים ולוחות מחיקים, תוכלו להביע את דעתכם בכל אחד מהנושאים, ואף לשאת דברים מעל דוכן נואמים שמוצב במקום.
מתי: מדי יום בחופשת החג ובסופי שבוע
כמה: כניסה לאתר: 20 שקלים למבוגר, 15 שקלים לילד. התערוכה ללא תשלום נוסף
איפה: צריף בן גוריון, שדה בוקר
לפרטים: www.ben-gurion.co.il

חופשה משפחתית ב... מאדים
סיור ייחודי ומעורר השראה במתקן D MARS שבו מתבצעות הדמיות בינלאומיות של משימות חלל מאוישות לחקר מאדים. בתוכנית: הרצאה על תחום המשימות המאוישות לכוכב הלכת האדום ואיך מתכוננים לקראתן ממש כאן בישראל, סיור בהביטאט המדמה את הבית של האסטרונאוטים ותחנת מחקר על מאדים, תמונה למזכרת ועוד.
מתי: 19-12 בדצמבר בשעה 11:30
כמה: 60 שקלים למבוגר, 40 שקלים לילד
איפה: מצפה רמון
לפרטים: https://bit.Ly/2VvOwaU

חממת חמשת החושים
בלב מטעי קיבוץ אליפז שבערבה הדרומית, נמצאת חממת חמשת החושים. הביקור בחממה כולל הדרכה, יצירה, קטיף תבלינים, תה מדברי מתבליני החממה, טעימות פומלות טריות, פינות ישיבה, העפת עפיפונים בדיונות ועוד על פי כללי התו הסגול.
מתי: 17-10 בדצמבר בשעה 14:00-10:00
כמה: 35 שקלים מגיל שנתיים
איפה: מקיבוץ אליפז
לפרטים: הזמנות בטלפון 052-3688384, 08-6356230

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully