וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מין חדש של כרישים "מהלכים" התגלה באוסטרליה וכן - הם מסוגלים לנוע על היבשה

20.7.2020 / 0:04

הכרישים המהלכים ויתרו על טכניקות הציד הישנות ומשתמשים בסנפירים שלהם כדי להתהלך בחופשיות על האדמה ולאכול דגים, חלזונות וסרטנים המסתתרים באלמוגי הים. הם למדו את הטכניקה ומעבירים אותה לצאצאיהם שלומדים ללכת עוד לפני שלומדים לשחות

מפגש נדיר עם כריש לבן ענק/Mauricio Hoyos Padilla

בסרטון - מפגש עם כרישת עמלץ הגדולה ביותר שתועדה אי פעם במצלמה

האם בקרוב ניתקל בכרישים ברמזור? זה לא תרחיש מופרך כל כך לנוכח הגילוי החדש של מומחים מאוסטרליה. מין חדש של "כרישים מהלכים" נמצא במי הים בצפון אוסטרליה כשאלה משתמשים בסנפירים שלהם כדי לנוע על האדמה ולצוד את טרפם. הכרישים למדו את טכניקת ההליכה ומעבירים אותם לצאצאיהם עם לידתם. אל דאגה, תוכלו להמשיך לשרוץ על החוף גם אם הכרישים האלו יגיעו אלינו: הכרישים קטנים מאוד ואינם מתרחקים מהרדיוס בו נולדו.

הכרישים הקטנים הללו הולכים על קרקעית הים, מה שמסייע להם לצוד שוכני קרקע, כמו דגים קטנים, חלזונות וסרטנים. מומחים היו מודעים לקיומם של כרישים מהלכים בשנים האחרונות ולדבריהם לטורפים אלו יש יתרונות גדולים בכך שהם מסוגלים לנוע לאורך קרקעית הים ולא רק לשחות.

הכרישים המהלכים. Conservation Internationa, אתר רשמי
הכרישים המהלכים - מזל שהם קטנים ולא מאיימים במיוחד/אתר רשמי, Conservation Internationa

במחקר שפורסם בכתב העת Marine & Freshwater Research נמצא כי לכרישים אלו סיכויי הישרדות גבוהים מאוד. מארק ארדמן, מחבר שותף של המחקר, אמר: "במקום לשחות סביב, הכרישים הקטנים למעשה 'צועדים' בעזרת סנפירי החזה והאגן שלהם, מה שמקל עליהם לתקוע את ראשם מתחת לאלמוגים וסלעים בזמן שהם מחפשים מזון. גילינו שרוב הכרישים המהלכים מבלים את כל חייהם באותה שונית בה הם בקעו - ואף פעם לא זזים יותר מקילומטר וחצי מהרדיוס הזה". הוא הוסיף: "הסיבה היחידה שהם ימצאו את עצמם במים עמוקים או נעים למרחקים משמעותיים תהיה אם הם נמצאים על שונית שזזה בגלל תזוזות אקראיות של טקטוניקת הלוחות".

הכרישים המהלכים. Conservation Internationa, אתר רשמי
הכרישים המהלכים מלמדים את צאצאיהם לשחות מלידה/אתר רשמי, Conservation Internationa

ארדמן ציין כי הכרישים למדו את הטכניקה והם מעבירים אותה בין "חבריהם", כשצאצאיהם לומדים ללכת מלידה. הוא הוסיף: "בדרך כלל היווצרות של מין חדש ומובחן מתרחשת כאשר בודדים מזן מסוים נפרדים מהאוכלוסייה העיקרית שלהם - לעיתים בהליכה או בשחייה או בסחיבתם ע"י זרם מים למקום מבודד. אם הם מספיק ברי מזל כדי לשרוד ולהתרבות, בסופו של דבר האבולוציה תיקח את האוכלוסייה החדשה הזו לכיוון אחר - ולעיתים קרובות תוביל למין חדש".

ארדמן טוען שכרישים מהלכים הם תת-קבוצה אינה מוכרת של אילן היוחסין של הכרישים וכי החוקרים צפויים לבצע מחקרים נוספים וללמוד עוד על ההרגלים של הכרישים המהלכים: "יש עוד הרבה מה ללמוד עליהם".

הכרישים המהלכים. Conservation Internationa, אתר רשמי
הטכניקה מאפשרת להם לצוד בקלות את טרפם/אתר רשמי, Conservation Internationa
  • עוד באותו נושא:
  • כרישים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully