וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה אלינו: זה מה שחושבים בניו יורק טיימס על תל אביב

אחד העיתונים הגדולים והחשובים בעולם פרסם בסוף השבוע, עוד לפני אירוע הירי, המלצה לקוראים שלו לבלות 36 שעות בעיר הלבנה. אז מה מציעים בניו יורק טיימס לעשות ב"מדינת תל אביב"? הנה המסלול המלא

קפה שדרות רוטשילד תל אביב. ShutterStock
קפה בשדרות רוטשילד פינת הרצל בתל אביב/ShutterStock

הניו יורק טיימס, אחד העיתונים הגדולים והחשובים בעולם, ממליץ לקוראיו על סוף שבוע (36 שעות) בתל אביב במדור החופשות העירוניות הקצרות שלו. כתבת העיתון שביקרה בעיר הכינה לקוראים תכנית מפורטת בת שלושה ימים ממה שיש לתל אביב להציע, וזאת טרם הפיגוע שהיה בסוף השבוע.

"יש לתל אביב שמות חיבה רבים, אבל אף אחד מהם לא מתאים לה כמו "מדינת תל אביב" - המטרופוליס השוכן על שפת הים ובו 400 אלף איש אולי נופל מירושלים במה שנוגע לכמות האוכלוסייה ולחשיבות ההיסטורית, אבל התל-אביבים יותר מדי עסוקים בחופים הזהובים שלהם, בסצנה היי-טק וב-300 ימי השמש בשנה כדי שיהיה להם אכפת", כך נפתחת הכתבה בעיתון.

"באווירה חילונית במוצהר וחסרת דאגות, תל אביב היא עיר שיחה מסביב לשעון אשר בה החיפוש אחר כוס הקפה המושלמת והמחויבת לזכויות קהילת הלהט"ב גאווה מקבלים עדיפות על פני הפוליטיקה המסובכת של ישראל". אז מה מציעים בניו יורק טיימס לעשות בתל אביב? הנה המסלול המלא.

יום שישי

1. העיר הלבנה, 16:00
בלב תל אביב נמצאת העיר הלבנה, אשכול של כ-4,000 מבנים שתוכננו בשנות ה-30 על ידי אדריכלים יהודים שהתחנכו בגרמניה והביאו עמם את התשוקה לעיצוב הבאוהאוס. מאופיינים בקווים פשוטים, מרפסות גיאומטריות ואחידות מלוטשת של חזיתות לבנות ונקיות, העיר הלבנה היא אתר מורשת עולמי של אונסק"ו אשר זכה בעשור האחרון לשיקום קפדני. האוסף העשיר של אבני החן האדריכליות התקבצו לאורך שדרת העצים רוטשילד המנוקדת בבית קפה, הכוללת מדרכה רחבה להולכי רגל ופינות חמד ירוקות, והיא אחד מהרחובות היפים ביותר של העיר. נקודות לציון כוללות את בית באומל (רוטשילד 87); שגרירות רוסיה הישנה (רוטשילד 46); ובית רובינסקי-בראון (רוטשילד 82).

2. ללגום ולבהות, 18:00
תל אביב אוהבת לחגוג מאוחר, מה שאומר שעד שיגיע הזמן ל"האפי הוואר", שעות הערב הן הזמן הטוב ביותר למלא את הקיבה. למרבה המזל, במרפסת החיצונית של "רוטשילד 12" מציעים נשנושים בכל הגדלים כמו טרטר סלמון על טוסט (24 שקלים) ושומר צלוי עם גבינת גורגונזולה (22 שקלים) יחד עם קוקטיילים (החל מ-25 שקלים) המגיעים עם נוף חסר מתחרים למצעד הולכי הרגל של השדרה. כשהשמש השוקעת, החדר האחורי של בית הקפה המגניב הזה משנה את פניו והופך לאולם מוסיקה, כאשר תקליטנים ולהקות בהופעות חיות משתלטים על הפסקול.

3. טירוף בשוק הפשפשים, 20:00
תל אביב בקושי בת 100, אבל יפו העתיקה ומרוצפת האבן היא אחת מערי הנמל העתיקות ביותר בעולם ובית לקהילה הערבית במשך מאות שנים. יפו התאחדה עם תל אביב בשנת 1950 והפיתוח הביא פרץ של אנרגיה חדשה לרבות משכונותיה שקופחו. ביום, שוק הפשפשים של יפו מלא חיים עם רוכלים המציעים עתיקות וחפצי נוי; בלילה, שוק הפשפשים הופך לארץ פלאות של אורות מנצנצים, נקישות של כוסות ומסעדות תחת האוויר הפתוח. שלפו לעצמכם כורסא ב"פועה" - מסעדה מקסימה המעוטרת במציאות משוק הפשפשים, והזמינו למנה ראשונה את הטחינה האדומה עם עגבניות צלויות, וצפו לארוחת ערב במחיר של כ-85 שקלים ללא משקאות. או חפשו את הסמטה המובילה לבר "שאפה" המגיש טאפאסים בצלחות הגשה קטנות כמו קלמרי סגולים בגריל עם לבנה (52 שקלים) ושעושית לימה בהשראה רומנית עם עגבניות, צ'ילי ולחם חם (35 שקלים).

4. מהפכת הריקודים, 23:00
אם אתם רוצים לטעום מהשלום במזרח התיכון, רחבת הריקודים של "אנה לו לו", מרכז תרבות ובר מחתרתי ביפו העתיקה, היא מקום טוב להתחיל בו. האוטופיה שולטת בנקודה ההיפסטרית המעושנת הזו, שבה מקומיים מכל הצבעים - מוסלמים ויהודים, הומואים סטרייטים ובלתי-מוגדרים, מזיעים יחד לצלילי מוזיקת אלקטרו-ערבית וביטים אפריקאים גם אל תוך השעות הקטנות של הלילה. כמות נכבדה של אירועי תרבות וביקורים של תקליטנים מחו"ל מוסיפים גם הם לאופי של המקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשנושים בכל הגדלים, נוף חסר מתחרים ומוזיקה בערב. "רוטשילד 12"/מערכת וואלה!, צילום מסך
מתחם בילוי שוק הפשפשים ביפו. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
"נקישות של כוסות ומסעדות תחת האוויר הפתוח". שוק הפשפשים/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

יום שבת

5. ארוחה עם נוף, 10:00
ארוחת הבוקר הישראלית הקלאסית - שתי ביצים בכל סגנון, לחמים, סלטים ומטבלים - היא בעלת חשיבות כמעט דתית בתל אביב, שבה כל בית קפה מגיש אותה במתכונת כמעט זהה. עדיף להתחיל את השבת עם מתאבנים של בוקר, למשל חציל קלוי, דגים מעושנים וסביצ'ה טרי (20 עד 24 שקלים) ב"מאנטה ריי" שכבר הפכה למוסד. ייתכן ויהיה לכם קשה להתמקד בתפריט שכן הנוף עוצר הנשימה הנשקף מהמסעדה, מרחק של פסיעה מהגלים בפינה החולית שבו תל אביב ויפו נפגשות, עשוי להסיח את הדעת.

6. דיווש נלהב, שעת צהריים
הגלגלים הכי מגניבים בתל אביב מגיעים עם כידון, ובשבתות, הטיילת בת שלושת הקילומטרים לצד החוף של העיר היא אוטוסטרדת אופניים של ממש. הצטרפו לקלחת על ידי השכרת נסיעה (23 שקלים בשבתות ובחגים, בימי חול 17 שקלים בתוספת 6 שקלים כל שעה נוספת) מאחת מ-180 מתחנות "תל אופן" של העיר ועשו סיבוב לאורך הטיילת. חוף תל אביב הוא למעשה מחרוזת של חופים נפרדים. דוושו מהחוף של מאנטה ריי לכיוון צפון, קצת אחרי מלון הילטון תמצאו את חוף הגייז הלא רשמי של העיר (הסככות בצבעי הקשת ירמזו לכם על המקום), אשר בולטת קרבתו לחוף הדתי, בו מונהגים ימי שיזוף נפרדים לגברים ולנשים. דוושו מעבר לשני אלה לכיוון חוף מציצים, שבו לגונה מלאכותית שומרת על גלים רגועים, ובית קפה מקומי יספק לכם חטיפים עד המגבת.

7. הפסקת תרבות, 16:00
נווה צדק, שכונה אמנותית שהיא בית לאולם מופעי המחול המוביל בישראל, מהווה הפוגה אידיאלית מפני השמש הקופחת. פה תמצאו את מרכז סוזן דלל, קמפוס רחב ידיים של כמה להקות מחול לרבות ההצלחה המודרנית "בת-שבע", שזכתה לשבחים בינלאומיים. אחרי ההדרן מתחו את הרגליים בקצת שופינג: שלא כמו רוב תל אביב, שבה מקומות רבים סוגרים את דלתותיהם בשבתות, רבים מהבוטיקים של נווה צדק - כמו "ביקלה" (שבזי 54), "גבריאל" (13 שבזי) ו"רזילי", "סטודיו נועה" ו"הסקיצה" (כולם במתחם תחנת הרכבת) - נשארים פתוחים. לנשנושים, "משק ברזילי" האורגני מגיש שייקים וסלטים, ואילו "גלידת אניטה" מציעה טעמי גלידה ייחודיים לרבות ריקוטה עם תותים ומסקרפונה.

מהפכה קולינרית, 21:00
פעם המטבח הישראלי היה חומוס, פלאפל ובשרים על האש - אבל בעשור האחרון התרחשה בו מהפכה קולינרית, עם עשרות שפים צעירים ומבריקים הנוסעים לחו"ל כדי לחדד את האמנות שלהם וחוזרים הביתה כדי לנסות את כישוריהם החדשים. מוביל את הלהקה הוא מאיר אדוני, שמנהל ארבע מסעדות בתל אביב אשר עזרו להגדיר מחדש את המטבח הישראלי החדש. "כתית" שימשה כמעבדה בה פיתח אדוני את סגנון הבישול הים תיכוני המודרניסטי, אבל רק באחותה הקטנה "מזללה" הממוקמת בסמוך הוא מרשה לעצמו להשתחרר מעט. התחילו את הארוחה עם "הכובאנה של צבייה", לחם תימני יהודי שמתעורר מחדש עם צ'ילי ירוק (33 שקלים), ולאחר מכן עברו לסלט קלמרי לא כשר עם שרימפס ואיולי צ'ילי מעושן (87 שקלים) ופילה עגל עם סלסת שוש וקרם אריסה מקסיקנית (143 שקלים).

9. רייב אומונתי, 23:00
בדקו את סצנת אמנות הרחוב הראוותניות במורד המדרגות המתפתלות של הבר "קולי עלמא", ותמצאו גן אורבני קסום של חללי ריקוד, מייצגי אומנות ואזורי טרקלין אופנתיים. "קולי עלמא" מושך תקליטנים בינלאומיים ואמני גלריה כאחד, מה שהופך אותו לנקודת מפגש מרגשת של יצירתיות וחיי לילה. מחירי הקוקטיילים סובבים סביב ה-40 שקלים.

עוד באותו נושא

גרפיטי תל אביב: להכניס לעצמכם קצת צבע לחיים

לכתבה המלאה
מבחן אופניים, קוניג אנג'ל. אתר יצרן
הגלגלים הכי מגניבים בתל אביב מגיעים עם כידון/אתר יצרן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בית לאולם מופעי המחול המוביל בישראל". סוזן דלל בנווה צדק/מערכת וואלה!, צילום מסך

יום ראשון

10. בירה לארוחת בוקר, 09:00
בקפה "זוהו", מקום מפגש צמחוני פאנקי באווירה של חו"ל, נסו את ארחות הבוקר לחם-בירה: ביצים מקושקשות מוגשות עם ממרח שמנת ותוספות עונתיות על גבי לחם בטעם בירה (48 שקלים). הזמינו הפוך קפה, הגרסא הישראלית לקפוצ'ינו, או קפצו ל-"Brew Shop Coffee" הסמוך, המתמחה בחליטות קרות ואשר הוא אחד מבתי קפה-הפילטר היחידים בארץ.

11. אל השוק, 11:00
נווט בין הדוכנים של שוק הכרמל ותראו איך האנשים של העיר נפגשים ואוכלים. התחילו במפגש הרחובות אלנבי, קינג ג'ורג' ושינקין, והקפידו להביא כסף מזומן. גל של ג'נטריפיקציה עורר את הפינות המוזנחות של השוק, אבל כמה מספינות הדגל המקוריות שומרות כאן על יציבות: "קפה כהן" (ישכון 32) שבו אותה המשפחה מבשלת כבר 70 שנה, "אגוזי עמרני" (הכרמל 15) המוכר אגוזים, תבלינים ופירות יבשים; "חומוס מגן דוד" (הכרמל 11), שבו חומוס קטיפתי מוגש תחת ספר תורה, במה שהיה פעם בית כנסת מתפקד. תוספות חדשות כוללות את המאפייה "לחמים" (הכרמל 11), רשת ארצית שהתרחבה לאחרונה למנהטן; "מיט מרקט" (יום טוב 5); ו"ביר בזאר" (רמב"ם 1), הכולל 80 סוגי בירה בוטיק ממבשלות ישראליות.

לינה
"בראון ביץ' האוס" הוא מלון בוטיק עם חדרים וסוויטות מרווחות הנמצא צעדים ספורים מהים התיכון, מועצבים כולם בכתמים של שחור וצהוב. השירותים כוללים בר ובית קפה, ספא יוקרתי, השכרת אופניים ללא תשלום, שירותי חוף ומגבות. זה מקום לראות ולהיראות, אז לבשו את הכפכפים המפוארים שלכם. החדרים מתחילים במחיר של 195 דולרים ללילה, כולל ארוחת בוקר.

המלון המעוצב "מלון רוטשילד" נמצא בפינת הנדל"ן מהטובות ביותר של העיר, בבניין המוגן על ידי אונסק"ו ומשקיף אל שדרות רוטשילד. 28 החדרים המודרניים כוללים ריצוף אלגנטי, ריהוט מותאם אישית, מכונות אספרסו ואינטרנט אלחוטי חינם. החל מ- 270 שקלים ללילה גולל ארוחת בוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully