וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על המטוס לאיחוד האמירויות? הנה ה"עשה ואל תעשה" שחייבים לדעת

בשיתוף פגסוס

1.11.2020 / 13:03

אבו דאבי ודובאי, האמירויות הגדולות, מודרניות מאוד, אך עדיין מדובר במדינה מוסלמית עם לא מעט כללים נוקשים. רגע לפני שנוחתים ביעד החדש, כדאי להכיר היטב את קוד ההתנהגות ולמנוע בעיות ותקלות. כל הפרטים בפנים

בניין המסגרת - דובאי - פגסוס. יח"צ,
טיול מיוחד, אבל כדאי להיות מוכנים בהתאם. איחוד האמירויות/יח"צ

ממש לאחרונה התבשרנו כי במסגרת שדרוג היחסים של ישראל עם איחוד האמירויות נחתם גם הסכם תעופה, במסגרתו יתבצעו לא פחות מ-28 טיסות שבועיות בין שתי המדינות, השוכנות מרחק שלוש שעות בלבד זו מזו (אם טסים מעל ערב הסעודית).

המשמעות היא ברורה: קורונה או לא, עבור ישראלים רבים נפתח כעת יעד חדש, נוצץ ויפהפה והם ימהרו לגלות ולהכיר אותו. אלא שבניגוד לחלק גדול מהיעדים אליהם כבר התרגלנו, כמו אירופה הקלאסית, ארצות הברית או דרום אמריקה, למבקרים באיחוד האמירויות כדאי להכיר כמה שיותר טוב את קוד ההתנהגות במדינה, על מנת להימנע ממצבים לא נעימים, שעלולים להפוך למסובכים במיוחד.

איחוד האמירויות הערביות היא למעשה פדרציה הכוללת שבע אמירויות (נסיכויות), אשר על כל אחת מהן שולט אמיר. שם העיר החשובה בכל אמירות זהה לשם האמירות עצמה וזה גם המצב באמירות הגדולה מכולן, אבו דאבי, בה שוכנת הבירה. צפונית אליה נמצאת האמירות השנייה בגודלה, דובאי והשתיים הללו מהוות את מוקדי המשיכה העיקריים עבור תיירים מרחבי העולם הודות למקומות ייחודיים כמו בורג' ח'ליפה (הבניין הגבוה בעולם), מסגד שייח' זיאד העצום, איי התמרים ואיי העולם ועוד מבחר נרחב של אטרקציות.

אז עם הגעתכם לטיול באיחוד האמירויות, צאו לטייל בה וגלו עולם חדש, רק קחו בחשבון שעליכם להתנהג על פי כללים ברורים ולעיתים, נוקשים, שכן לא משנה עד כמה היא מודרנית (בעיקר באבו דאבי ודובאי), איחוד האמירויות היא עדיין מדינה מוסלמית וחלים בה חוקי השריעה, דין האיסלאם על פי הקוראן. בנוסף, רוב המקומיים שתפגשו מעולם לא נתקלו עד היום ביהודים, לא כל שכן בישראלים, כך שגם עבורם מדובר בחוויה חדשה וכיוון שאתם במדינה שלהם, עליכם להתנהל על פי רצונם ודרישתם ולהימנע מפגיעה ברגשותיהם.

דובאי - פגסוס. יח"צ,
דובאי ואבו דאבי מודרניות ונוצצות/יח"צ

איך עושים זאת? ראשית, יש להבין שבאיחוד האמירויות - חוק הוא חוק, ולא המלצה שנתונה לפרשנות. אסור בשום אופן לנהל משא ומתן עם שוטרים, אם אלו אומרים לכם לעשות משהו. מצד שני, אין גם שום סיבה לחשוש מהשהות שם, כל עוד תנהגו נכון.

אחד הדגשים המרכזיים הוא על תחום הלבוש. ברחבי המדינה תמצאו שלטים שיזכירו לכם שעליכם להתלבש באופן מכובד. אזרחי המדינה עוטים על עצמם לבוש מסורתי על פי רוב וגם אם החובה הזו לא חלה על תיירים, הרי שאתם כן נדרשים לכסות את הכתפיים, הזרועות, הבטן והברכיים, בדגש על נשים. לנשים אסור ללבוש בגד צמוד כמו טייץ וגם בחופי הים רצוי להימנע מבגד ים חושפני. בחופים ובבריכות המלונות לגברים מותר להיות ללא חולצה ונשים יכולות ללבוש חצאיות מיני או ביקיני, אך ברגע שאתם מחליטים לחזור לחדריכם, עליכם להתלבש כראוי ולהקפיד שהבגד שלכם לא יהפוך לשקוף בגלל המים. באופן כללי, לא מקובל ללכת עם כפכפים וגופיות, מכנס מעל הברך (לגברים ונשים כאחד) או בגד עם כיתוב או סמל פוגעניים (גם לא בהומור).

חשיבות מרכזית יש כמובן ללבוש במקומות הקדושים, שם חובה להקפיד על לבוש צנוע ביותר ונשים צריכות לכסות גם את ראשן, בעוד שלגברים מומלץ להגיע עם חולצה חלקה, ללא שום כיתוב. אם התלבשתם "לא נכון", המקומיים יעירו לכם. ענו להם בנימוס, התנצלו ותגידו שאתם הולכים להחליף בגדים. אם לא תעשו זאת, המשטרה תתערב. גם כאשר אתם הולכים למסעדה, כדאי לוודא מבעוד מועד האם יש לה קוד לבוש משלה.

מלבד ההופעה שלכם כשאתם בציבור, ישנם עוד מספר דברים לקחת בחשבון באיחוד האמירויות. אלכוהול למשל, תורשו לשתות אך ורק בברים של בתי המלון, המחזיקים ברישיון מיוחד למכירה. סמים לעומת זאת, אסורים לחלוטין בתוך המדינה. שרידי סם יכולים להתגלות בדם גם כמה ימים אחרי השימוש ואתם עלולים להסתבך קשות במקרה כזה, אם תדרשו להיבדק בשדה התעופה למשל. עונשים אפשריים לשימוש בסמים כוללים קנסות, מלקות ומאסרים וסחר בסמים אף עלול לגרור עונש מוות - ראו הוזהרתם!

עוד בוואלה!

אחרי טיסה של פחות משלוש שעות, נחתנו. ברוכים הבאים לאבו דאבי

לכתבה המלאה
מסגד שייח' זיאד - פגסוס. יח"צ,
התלבשו בהתאם, במיוחד במקומות הקדושים כמו מסגד שייח' זיאד/יח"צ

למעשה, המאבק בסמים כה גדול, שגם חלק מהתרופות אסורות לשימוש. אם אתם זקוקים לתרופות כלשהן, ודאו לפני הנסיעה שמותר להכניס אותן למדינה, גם אם יש לכם מרשם מהרופא בבית. כנ"ל לגבי מוצרי קוסמטיקה לעור, סיגריות אלקטרוניות ואפילו תבלינים שונים כמו פרג, אשר כולם יכולים להיחשב כסמים. הם יוחרמו ואתם תואשמו בעבירה פלילית.

מעשנים? דעו שאסור לעשות זאת במבנים הקדושים, במוסדות חינוך, במקומות סגורים ואפילו ברכב שלכם, אם יש בו ילד מתחת לגיל 12. בכל מקרה, מתחת לגיל 18 אסור לעשן וישנן גם מגבלות לגבי השימוש בנרגילה.

אם יצאתם לקניות, אל תנסו להתמקח עם המוכרים על המחיר ובכל מקרה, כאשר אתם בפומבי, שמרו על סדר ושקט, בייחוד נשים, עליהן נאסר לצעוק על גברים. תושבי האמירויות לא משוחחים בסלולרי בקולי קולות באמצע הרחוב ובאופן כללי, שומרים על רוגע ומצפים מכם לנהוג בהתאם.

ועוד שני דברים חשובים לסיום:

להט"בים - כאמור, מדינה מודרנית והכל, אבל גילויי חיבה בין בני אותו מין אסורים בתכלית ויכולים להיות מלווים בעונשים כבדים. אל תנדבו מידע אם אתם להט"בים ואל תזמינו חדר עם מיטה אחת בלבד במלון (אגב, לזוגות לא נשואים אסור ללון באותו חדר במלון).

דבר שני, כמו שנכתב בהתחלה, זכרו שהמקומיים אינם רגילים לישראלים. לכן, הימנעו מדיבור על פוליטיקה, ישראל או הפלסטינים וכמובן, אל תגידו שום דבר רע על האסלאם, משפחות המלוכה של האמירויות, מנהיגים ערביים באופן כללי ואפילו נושא זכויות האדם של העובדים הזרים במדינה.

אז מה כן עושים? פשוט נהנים מהמקום, כמותו כנראה לא ראיתם מעולם. אנחנו נוהגים לומר "ברומא התנהג כרומאי", אז באיחוד האמירויות התנהג כאמירתי, וכל החוויה תהיה מושלמת.

כתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים https://www.pegasusisrael.co.il

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully