וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי טיסה של פחות משלוש שעות, נחתנו. ברוכים הבאים לאבו דאבי

זיו ריינשטיין, אבו דאבי

20.10.2020 / 12:15

שליח וואלה! תיירות זיו ריינשטיין היה על הטיסה המסחרית הראשונה שהמריאה אתמול מנתב"ג לאבו דאבי. הוא התרגש לראות מחלון המטוס את נופי המדבריות של סעודיה ושמע מהמארחים כמה הם ממתינים לישראלים שיבואו: "כל אחד יוכל למצוא כאן את החופשה שמתאימה לו"

בווידאו: איתיחאד איירווייס טסה לראשונה מת"א לאבו דאבי/צילום: זיו ריינשטיין

הגעתה של המשלחת הישראלית לאבו דאבי מלווה בהתרגשות רבה מצד המארחים. רבים מאנשי התיירות כאן צמאים לקהל הישראלי ורואים בו פוטנציאל רב לפתיחת קו תעופה ישיר בין ישראל לאבו דאבי בחודשים הקרובים. עדיין אין תאריך לכך, אולם לפי ההערכות בענף והסכם התעופה שנחתם השבוע, צפויות 28 טיסות שבועיות שיחולקו בין חברות התעופה השונות, מאמירטס, דרך איתיחאד, ישראייר ואפילו ארקיע, שהודיעה היום על פתיחת קו לדובאי בינואר הקרוב (בכפוף לאישורים).

עקבו אחרי האינסטגרם שלנו wallatravel
ויש לנו גם טיקטוק!

אתמול נחתה לראשונה בישראל חברת איתיחאד איירוויס של אבו דאבי, בירת האמירויות, שהגיעה לקחת משלחת עיתונאים, סוכני נסיעות ואנשי תעשייה לביקור קצר באדיבות קבוצת ממן שכנראה תייצג אותה בארץ. בטיסה חזרה שארכה 2:45 שעות, היה מרגש לראות מהחלון את נופי המדבר של המדינה, כמו מדינות אחרות כמו סעודיה, בחריין בנתיב שמעולם לא טסו בו בעבר.

אבו דאבי נוסדה ב-2 בדצמבר 1968, לאחר שלטון חסות בריטי במשך שנים, על ידי שייח' זאיד, ויש בה כ-2.9 מיליון תושבים (כשרק 1.5 מיליון מהם אזרחים) מתוך 9.9 מיליון תושבי כל האמירויות, אולם רק כ-10% מתוכם אזרחים. השאר הם עובדים זרים מהודו, בנגלדש, אינדונזיה ושאר מדינות בדרום-מזרח אסיה. הנפט הוא זה שהביא להתעשרותה של הנסיכות והוא המשאב הכלכלי העיקרי שלה, כשאחריו המסחר הימי הגדול דרך הנמל שלה ואילו התיירות במקום השלישי.

"באבו דאבי רואים מה עושים בדובאי ומעתיקים", אומרת אלכסנדרה, תושבת זרה שמדריכה בעיר. ההשראה, למרות התחרות בין שתי הנסיכויות, מגיעה מדובאי שבה כ-11 מיליון תיירים בשנה טרום הקורונה.

אבו דאבי האמירויות. זיו ריינשטיין
עידן חדש. שדה התעופה באבו דאבי, איחוד האמירויות/זיו ריינשטיין

בדיקת קורונה מיד עם הנחיתה

נחיתה של ישראלי באבו דאבי, שהוא שדה די חדיש ומתקדם, היא דבר מרגש. על הקירות תמונות ענק של מייסד הנסיכות שייח' זאיד, מלווה בנכבדים אחרים. מיד עם הגשת הדרכון לבקרי הגבולות, הם מצמידים לך מבחנה בתוך שקית עם מדבקה והשם שלך, ואתה נשלח לבדיקת קורונה באחד התאים שמאחור.

הבדיקה אורכת כמה דקות וכולם מחויבים לעשות אותה. לאחר מכן אתה מקבל מדבקה על הדרכון שנבדקת, ואתה רשאי להמשיך לכיוון היציאה, לא לפני סריקה של הכבודה שלך. היציאה משדה התעופה הממוזג מפגישה אותך עם רוחות קדים מדבריות, ובימים אלה הטמפרטורה נעה סביב 30 מעלות צלזיוס, כולל לחות קלה אבל לא כמו בישראל. בכל זאת, מדבר.

מיד עלינו לאוטובוס שחיכה לנו לטובת סיור באתרי העיר. רכב משטרתי מלווה אותנו, כמו מעין "פותח ציר" ברחובות אבו דאבי עמוסת גורדי השחקים. לאן שלא תביט, מגדלי ענק עם חלונות מראה או מצופי זהב, כאלו שהשמש משתקפת בהם ומדגישה את הנוצץ. הכל נוצץ. לא אפשרו לנו לרדת מהאוטובוס למטה, וכל הצילומים שלנו נערכו מבעד לשמשת האוטובוס - המארחים טוענים שזה בגלל הקורונה, יש שאומרים שזה בגלל שאנחנו ישראלים. בכל מקרה, היה מרגש לראות אתרים כמו מוזיאון "לובר אבו דאבי", שנפתח כאן לפני שנתיים, את ארמון אמירטס ובעיקר את מסגד שייח' זאיד הגדול בצבע הלבן - אולי הסמל המוכר ביותר של הנסיכות.

עוד בוואלה!

בדרך לפתיחת קו חדש: חברת התעופה של אבו דאבי נחתה בישראל

לכתבה המלאה
אבו דאבי איחוד האמירויות הערביות. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
מסגד שייח' זאיד הגדול. אחד הסמלים של אבו דאבי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

יש אפילו אוכל כשר במלון

כשהגענו עם ערב למלון רוטאנה סאאדיית (Rotana Saayidat) שבו אנו שוהים, קיבלו אותנו בכניסה שני דגלים - של האיחוד ושל ישראל. במלון 327 חדרים, ביניהם כמה סוויטות נשיאותיות ו-וילות פרטיות עם בריכה פרטית. מחיר לילה בסוויטה כזו מתחיל ב-15 אלף דירהם, שהם כ-15 אלף שקלים. לאחר דרינק מרענן קל, התפנינו לחדרים הבלתי נגמרים. מיטות ענק, שתיים בכל חדר, מלוות באמבט, לצד חדר שירותים, בידה, וכמובן מרפסת אל הנוף וחוף הים.

חוף הים המקומי הוא לבן וארוך. לצידו בנויים מלונות בצבע המדבר, ומי הים בצבע טורקיז מקנים לו מראה מעט טרופי. על החוף נמצאים מצילים הודים, מחזיקים מצופים אדומים וארוכים, כאילו ממשמר המפרץ של אבו דאבי.

בחדר האוכל מגוון מאכלים - החל ממזרחיים, כמו חומוס וסלט טאבולה, ועד למאכלים מהמטבח האסייתי והמערבי. המארחים שלנו התכוננו לבואנו ואפילו ארגנו אזור לאוכל כשר עבור שומרי המצוות שבינינו. כל הצוות הזר שעובד כאן, ויש עשרות כאלה בכל מקום, מברך אותך לשלום ובודק שהכול בסדר. אחד מהם אפילו קשקש בעברית קלוקלת והסתבר שעבד תקופה קצרה בארץ.

השמירה על מגבלות הקורונה וההיגיינה נוקשים ביותר, ויש עמדה לחלוקת מסכות בכניסה לחוף, ואפילו חלוקה לאזורים: משפחה וזוגות. מצב התיירות באבו דאבי אינו טוב כרגע, וכל תייר שנכנס למדינה מחויב בענידת צמיד אלקטרוני למעקב במשך 14 ימי הבידוד שלו. מי שמפר את הבידוד עלול להיקנס בסכום שנע בין 3,000 שקלים ל-50 אלף שקלים. כאן לוקחים את נושא הקורונה ברצינות רבה, כל אחד וכל עובד ממיליוני העובדים הזרים עוטה מסכה בכל זמן.

סוויטה במלון רוטאנה סאאדיית באבו דאבי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
חוף הים, מבט מהסוויטה שמחירה 15 אלף שקל ללילה/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
סוויטה במלון רוטאנה סאאדיית באבו דאבי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
הכל בגדול. סוויטה במלון רוטאנה סאאדיית באבו דאבי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

לטוס לארה"ב דרך אבו דאבי מבלי לעבור מכס

"כלואים" בתוך המלון, סידרו לנו המארחים כמה פגישות עם אנשי תיירות ועם בכירי חברת התעופה איתיחאד, שהזמינה אותנו לכאן. את הבשורה החשובה והמשמחת לישראלים הביא דאנקן ביורו, סמנכ"ל מכירות בחברת איתיחאד איירוויס, שהצהיר שאומנם אין תאריך לפתיחת קו תעופה בין המדינות, אולם לכשיהיה, צפוי כל ישראלי שנוסע עם חברת התעופה "איתיחאד" לארה"ב, או ליעדים רחוקים במזרח כמו תאילנד, ליהנות מתוכנית "סטופ אובר", שכוללת שני לילות חינם באבו דאבי על חשבון החברה, לפני הקונקשן ליעד הסופי, כך שיש אפשרות לראות את אבו דאבי, גם נחסך נושא ההגירה והמכס הארוך בארה"ב.

"היתרון לנוסע הישראלי שיטוס דרך אבו דאבי לארה"ב, יהיה בכך שהוא ינחת כנוסע מקומי, ללא צורך לעבור את תהליך הבידוק במכס שעוברים בדרך כלל. כלומר, הוא יעבור כמו נוסע מקומי, לאחר שהוא עושה את תהליך ההגירה באבו דאבי, ויכנס לארה"ב כמו אמריקני. זה עדיין אומר שצריך ויזה לכל ישראלי, אבל החוויה תהיה טובה, פשוט להיכנס לארה"ב כמו אמריקני", אמר לוואלה! תיירות דאנקן.

פטור נוסף מוויזה לתיירים, אמור להיות בין ישראל והאמירויות החל מחודש הבא, כך סיפר עלי אל שאיבה, מנכ"ל משרד התיירות של אבו דאבי, שנפגש עמנו היום. "אנחנו מאוד מאמינים בשוק הישראלי והערבי-ישראלי, ומקדישים לו תשומת לב וחשיבה על מנת לענות בצורה מיטבית על הצרכים בהתאם למה ששמענו היום מסוכני הנסיעות הישראלים במפגש", הוא אמר. "המטרה שלנו שכל אחד יוכל למצוא באבו דאבי את החופשה שמעניינת אותו, בין אם זה סוף שבוע קצר או שבוע שמשולב עם נסיעה לדובאי. בנינו צוותים שמנסים לפצח את המוצר שהישראלים ישמחו לקנות".

אבו דאבי האמירויות. זיו ריינשטיין
מי טורקיז ומלונות לאורך החוף. הים באבו דאבי/זיו ריינשטיין
אבו דאבי האמירויות. זיו ריינשטיין
327 חדרים. מלון רוטאנה סאאדיאת/זיו ריינשטיין
אבו דאבי האמירויות. זיו ריינשטיין
לא צריך מכס. אבו דאבי/זיו ריינשטיין
אבו דאבי האמירויות. זיו ריינשטיין
כולם עם מסכות. אבו דאבי/זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully