וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד שהישראלים הכי אוהבים בהודו הופך למלכודת פשע

מגפת הקורונה פגעה קשות בתעשיית התיירות המקומית בגואה, והותירה תושבים רבים ללא כל הכנסה. התוצאה: הקמת בתי הארחה לא חוקיים, הונאות, כסף מזויף, ספסרות ואפילו מעורבות עבריינית של תיירים

מלון הולידי אין, גואה, הודו/צילום: ירון זילברשטיין

(בווידאו: חופשה בגואה)

גואה היא המדינה הקטנה ביותר בהודו, אך גם אחת העשירות שבהן. לאחרונה היא פתחה שוב את שעריה בפני התיירים, במטרה להחיות את ענף התיירות, שנפגע באופן קשה בשל מגפת הקורונה.

באופן רגיל, מדי שנה בשנה פוקדים את גואה מיליוני תיירים מרחבי העולם, המגיעים אליה במטרה להתענג על חופי הים, על הנופים היפים ועל חיי הלילה השוקקים. באופן טבעי, תיירים אלו מהווים נדבך חשוב בהכנסות המדינה, ויש להם חלק חשוב בשגשוגה של גואה.

עם זאת, השנה לא רק שהתיירים לא הגיעו, כפי שקרה במקומות רבים בעולם, אלא אף שצצו ועלו בעיות קשות נוספות, הקשורות בתיירות.

גואה הודו. ShutterStock
נפגע קשה בשל מגפת הקורונה, והפשע חוגג. גואה/ShutterStock

אתר Tourism Review מדווח כי מגפת הקורונה פגעה באופן קשה בתעשיית התיירות המקומית, והותירה תושבים רבים ללא כל הכנסה. וכך, חלק ניכר מהמובטלים החדשים, מוצא את עצמו במעגל פשיעה, במטרה לפרנס את המשפחות. מדובר אמנם במה שמכונה "פשיעה זעירה" ולא אלימה, אך בכל זאת - המגמה בהחלט ניכרת.

מצד שני, הולך וגדל מספרם של העסקים התיירותיים הבלתי חוקיים, מה שעלול לגרום למקרי הונאה רבים בקרב תיירים. זאת לצד פשעים אחרים, בהם גם אלימות כלפי תיירים. התוצאה תהיה פגיעה קשה בדימוי של גואה כיעד תיירות פופולרי ונעים.

"הודענו ללשכת התיירות של גואה על המקרים הרבים של עסקי תיירות בלתי חוקיים, מה שמביא בהכרח לעליית קרנם של ספסרים רבים, הגורפים לעצמם כסף רב שעליו לא מוטלים מיסים. מספרם של הגסט-האוסים ובתי המלון הבלתי חוקיים בגואה הוא עצום", אומר סרפינו קוטה, הבעלים של מספר בתי מלון בעיר הנופש קלנגוט (Calangute) שבצפון גואה.

חוף פאלולים, גואה הודו. ירון זילברשטיין, מערכת וואלה!
אחד היעדים האהובים על ישראלים במדינה. חוף פאלולים, גואה/מערכת וואלה!, ירון זילברשטיין

גם התיירים שותפים לפשע

פשעים המבוצעים על ידי תושבי גואה הם רק חלק מהסיפור כולו. מאז שנפתחו הגבולות למדינה הקטנה, הבחינו הרשויות המקומיות בתופעה חדשה: פשעים המבוצעים על ידי תיירים.

מקרים של מסיבות סוערות במקומות אסורים, שימוש בכסף מזוייף, הימורים ועסקאות סמים, הולכים וגוברים במידה ניכרת בשבועיים האחרונים בצפון גואה, כאשר רוב המעורבים בכך הם תיירים. מדובר בפשעים של ממש, ולא ב"פשיעה זעירה". וכך, גם במקרה זה, נרשמת פגיעה אמיתית בדימוי של גואה, המבקשת להחזיר לחיקה את תיירי העולם.

כעת נדרשות הרשויות במדינה לקבוע האם מדובר בתיירים שהגיעו לגואה במיוחד בכדי לבצע פשעים, או שאלו תיירים שפשוט מנצלים את המצב בשטח.

כך או אחרת, מדובר בבעיה של ממש הניצבת בפני תעשיית התיירות של גואה, מספר שבועות לפני פתיחת עונת התיירות הרשמית במקום.

גואה, הודו. ShutterStock
בעקבות הפשע במקום, נרשמה פגיעה אמיתית בדימוי של גואה/ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • גואה
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully