וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונג קונג: תנועת המעבורות נעצרה - ודולפינים ורודים נדירים הופיעו בים

22.9.2020 / 8:06

הדולפינים הייחודים עושים קאמבק במימי הונג קונג בזכות צמצום התעבורה בימי המגפה. אבל האם זה מספיק בכדי להציל אותם?

דולפינים חול חופי ת"א/גיא לוויאן, רשות הטבע והגנים

(בווידאו: צפו בדולפינים שהגיעו לחופי ת"א באפריל השנה)

דולפינים נדירים, בצבעי לבן וורוד, החלו להופיע בשבועות האחרונים אל מול חופי הונג קונג. עשרות דולפינים אלו, ממין סוסא גיבן (Indo-Pacific humpback), מופיעים יותר ויותר בזכות עצירת תנועת המעבורות המהירות באזור, כחלק מצמצום התעבורה בעקבות מגפת הקורונה, החל מחודש פברואר השנה.

הדולפינים, המכונים גם "דולפינים סיניים לבנים" (או ורודים), נמנעו במשך שנים רבות מהגעה אל אזור השפך של נהר הפנינה (Pearl River). זאת כאמור בשל החשש מהיתקלות עם המעבורות המהירות. כעת, חוקרים מקומיים אומרים כי מספרם זינק בכ-30 אחוזים בתוך חודשים ספורים בלבד.

ד"ר לינדזי פורטר, חוקרת בכירה באוניברסיטת סנט אנדרוז, סיפרה לסוכנות הידיעות רויטרס כי הנהר, ששימש עד לפני זמן לא רב כאחד מנתיבי המים העמוסים ביותר בהונג קונג, הפך להיות ידידותי יותר לדולפינים בתקופת המגפה. "אני חוקרת את הדולפינים האלה מאז שנת 1993, ומעולם לא ראיתי שינוי כה דרמטי. הדבר היחיד שהשתנה הוא העובדה ש-200 מעבורות הפסיקו לנוע במים הללו".

פורטר מעורבת במידה רבה בעבודה על קבוצות מקומיות לשימור החי באזור, ובין השאר היא מנטרת את מספר הדולפינים הייחודיים הללו.

דולפין ורוד בהונג קונג. רויטרס, רויטרס
מספרם זינק בכ-30 אחוזים. דולפין ורוד בחופי לנטאו, הונג קונג/רויטרס, רויטרס

"אנו עדים למותה האיטי של אוכלוסייה זו"

על-פי נתוני הקרן העולמית לשימור חיות הבר (WWF), באזור הונג קונג חיים לא יותר מ-2,500 דולפינים ורודים, ומספרם הולך ופוחת כל העת. "לעתים אני חש שאנו עדים למותה האיטי של אוכלוסייה זו. זה מעציב אותי", מוסיף פורטר. לדבריו, דולפינים אלו חשופים לא רק לפגיעה מתנועה מאסיבית של מעבורות, אלא גם לפגיעה בשל הזרמת ביוב וכימיקלים שמוטלים מדי יום לאזור הנמל, כמו גם דיג-יתר, תנועת סירות ועבודות פיתוח בחופים.

אתר "לונלי פלנט" מדווח כי השלוחה המקומית של הקרן העולמית לשימור חיות הבר בהונג קונג מקדמת מול הממשלה תוכנית להכרזה על אזורים ימיים מוגנים, בדגש על שימור אוכלוסיית הדולפינים. היעד הוא להכריז על אזורים אלו עד לשנת 2024, ובכך לספק לדולפינים הלבנים-ורודים בתי גידול בטוחים.

"לאיומים הניצבים בפני הדולפינים יש השפעה ניכרת ומצטברת על אוכלוסייתם. יש לנקוט בגישה אקטיבית על מנת לשמור על אלו שנותרו, לפני שיהיה מאוחר מדי", נמסר בהצהרת הארגון.

עוד בוואלה!

דולפינים הגיעו לביקור מול חופי תל אביב, אפריל 2020

לכתבה המלאה
ד"ר לינדזי פורטר מדענית ימית בהונג קונג. רויטרס, רויטרס
מנטרת את מספר הדולפינים הוורודים והייחודיים. ד"ר לינדזי פורטר בהונג קונג, בשבוע שעבר/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully