וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפעות הקורונה: דולפין החל להתנהג כמו כלב ולהחזיר לבעליו אוצרות מהים

27.5.2020 / 0:02

צוות המרכז להאכלת הדולפינים באוסטרליה הופתע כשאחד הדולפינים ניצל את תקופת ההסגר כדי לאמץ תחביב חדש ולפרגן למתנדבים במקום ב"אוצרות" שהוא מוצא במעמקי הים. הם מתעקשים שלא לימדו אותו "להחזיר כדורים" ומופתעים מיכולת ההבנה שלו

5 דברים שאולי לא ידעתם על דולפינים/מערכת "אסור לפספס"

הסגר של ימי הקורונה הביא עמו שינוי מפתיע אצל אחד הדולפינים במרכז להאכלת דולפינים באוסטרליה - כשזה לפתע החל להתנהג כמו כלב. הדולפין מיסטיק מפתיע מזה תקופה את המתנדבים במרכז בשלל "אוצרות" שהוא מרים ממעמקי הים ומעניק להם במתנה. הם טוענים שהדולפין לא הוכשר "להחזיר כדורים" וכי בעבר הוא היה בהחלט מפזר מתנות למבקרים - אך זו תקופת ההסגר שהפכה את מנהג חיפוש האוצרות לתחביב אמיתי.

מיסטיק, דולפין מסוג סוסא בן 29, כנראה מתגעגע לחברת בני האדם ולכן הוא מפזר "מתנות" חופשי לצוות המתנדבים במרכז הנמצא במפרץ טין קן שבקווינסלנד, חוף קולולה. לין מק'פרסון, מתנדבת במרכז סיפרה לחדשות ABC: "הוא מביא לנו אוצרות על בסיס יומי. הוא מגיש לנו אותם על עמוד השדרה או החותם שלו. אם הוא מפיל אותם, אנחנו אומרים לו 'קדימה, זה לא מספיק טוב' והוא לא מוותר. הוא שוב צולל ודואג להביא לנו את החפץ עד היד. נשבעת לכם שיש לו אוסף עצום שהוא רק מחכה להביא לנו".

דולפין מביא אוצרות. Barnacles Cafe And Dolphin Feeding Centre, אתר רשמי
כך הוא מגיש לצוות המקום את האוצרות שמצא במעמקים/אתר רשמי, Barnacles Cafe And Dolphin Feeding Centre
דולפין מביא אוצרות. Barnacles Cafe And Dolphin Feeding Centre, אתר רשמי
"נשבעים שלא אימנו אותו"/אתר רשמי, Barnacles Cafe And Dolphin Feeding Centre

בין המתנות שהעניק היונק למטפליו תמצאו אלמוגים, קונכיות, בקבוקים ושברי עץ. תמורת כל מתנה שהוא מביא, מקבל הדולפין חתיכות דג טעימות. "אנחנו נותנים לו דג בתמורה למתנות שלו אבל לא אימנו אותו לכך. הוא אימן את עצמו לעשות זאת", הוסיפה מק'פרסון, "המתנדבים במרכז מספרים שמיסטיק שוחה בקבוצה של שבעה דולפינים, אך הוא היחיד הידוע בחיפושו אחר אוצרות. יש עוד זכר בקבוצה אבל הוא רק מתלווה אליו בחיפושים. גם לו אנחנו מפרגנים בדגים". היא הוסיפה: "מכיוון שהיינו סגורים לקהל הרחב, מיסטיק החל לעשות את זה יותר ויותר. לפעמים הוא מביא לנו עשרה חפצים, אחד בכל פעם".

במרכז מעריכים כי מיסטיק הופיע לראשונה באזור עם אמו בשנת 1991. מיסטיק הוא זכר האלפא בקבוצה שלו והוא מצולק מהקרבות הרבים שעבר, כולל קרב עם כריש שורי בדצמבר 2007, אז איבד נתח מסנפיר הגב שלו - דבר המאפשר לצוות המקום לזהות אותו בקלות.

דולפין מביא אוצרות. Barnacles Cafe And Dolphin Feeding Centre, אתר רשמי
וזה האוצר של מיסטיק. לא רע, אבל פעם הבאה נשמח למטבעות/אתר רשמי, Barnacles Cafe And Dolphin Feeding Centre

מטרתו של מרכז האכלה היא לספק למבקרים חוויה ייחודית ובלתי נשכחת של מפגש עם דולפינים, כמו גם להגביר את המודעות ליונקים היפים הללו ולסכנות העומדות בפניהם. כ-200 איש מבקרים בכל יום במרכז, אולם זה סגר את שעריו בתקופה האחרונה עקב הסגר שהוטל על התושבים. המקום נפתח מחדש למבקרים ב-16 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully