וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלם נותר ללא מילים: תיעוד נדיר של בעל החיים הגדול בעולם

13.9.2020 / 0:02

צלם אוסטרלי צפה בקבוצת לוויתנים כשלפתע הבחין בלוויתן הכחול, החיה שהלב שלה בגודל של מכונית והלשון שלה במשקל של פיל. החוקרים כבר מאושרים: "זה נדיר בצורה קיצונית, זה יעזור לנו לשמור עליהם"

תיעוד נדיר של לוויתן כחול ליד חופי סידני/seansperception

צלם נותר ללא מילים אחרי שהפך לראשון שראה לוויתן כחול, ממשפחת לוויתני הענק, בחופי אוסטרליה. הצלם, שאותו ניתן למצוא באינסטגרם תחת השם seansperception צפה בקבוצה של לוויתנים במרובה, סידני, בחודש שעבר, כשלפתע הוא ראה את הלוויתן הענק ביותר בעולם, וזה תפס אותו בהפתעה.

הוא שיתף את התמונה של הלוויתן באינסטגרם וכתב: "נשארתי ללא מילים, אבל מצד שני יכול לומר גם מיליון מילים בו זמנית. החיה הגדולה ביותר בכדור הארץ. לשים את הדברים בפרספקטיבה הנכונה: הם גדלים ל-30 מטרים, הלשון שלהם שוקלת כמו פיל, והלב שלהם בגודל של מכונית. אני מרגיש כאילו זכיתי בהגרלה".

צפו בלוויתן הכחול

למרות שהיא חיה כל כך גדולה, הלוויתן הכחול נראה לעיתים רחוקות מאוד, במיוחד בחוף המזרחי של אוסטרליה. מנהל הפרויקט של חיי הפרא בפארק הלאומי שבניו סאות' ווילס, אנדרו מארשל, סיפר כי המראה הוא נדיר באופן קיצוני, כל כך קיצוני, שזה התיעוד הראשון שניתן לאשר בכל המדינה.

"הלוויתן הכחול הוא החיה הגדולה ביותר בכדור הארץ, אך למרות הגודל שלו, הוא יכל לחלוף ליד חופי סידני בלי שאף אחד יראה", סיפר מארשל, "לוויתנים כחולים הם בגדול בלתי נראים אפילו לציידי לוויתנים וחוקרים בכל העולם. בדרך כלל לא רואים אותם כי הם אוהבים לחיות במעמקי הים, הם מאוד מפוזרים באזורים שונים ויש לנו מידע מאוד קטן על צורת החיים שלהם".

עוד הוסיף מארשל: "יש לנו תיעודים לא רשמיים של לוויתנים כחולים ליד סידני מ-2002 ו-2013, אבל התמונה האחרונה היא המקרה הראשון המאושר בחופים שלנו. צילומים כאלה הם חשובים מאוד, הם משפרים את ההבנה שלנו היכן הם חיים, ועוזרים לנו לחשוב איך אנחנו יוכלים להגן עליהם".

הלווייתן הכחול ניזון בעיקר מקריל והוא בעל החיים הידוע הכבד ביותר שהתקיים אי פעם על פני כדור הארץ - אורכו מגיע עד 34 מטרים ומשקלו יכול לעלות על 170 טון. לשם השוואה, היצור היבשתי הגדול ביותר הוא פיל סוואנה אפריקני, שמגיע "רק" לאורך של עד 7.3 מטר, לגובה של עד ארבעה מטרים ולמשקל מקסימלי של תשעה טונות.

על פי ויקיפידה, לווייתנים כחולים היו נפוצים עד תחילת המאה ה-20 במרבית האוקיינוסים בכדור הארץ. ב-40 השנים הראשונות של אותה מאה נפגעה האוכלוסייה אנושות כתוצאה מציד לווייתנים בלתי מבוקר, וכמעט הגיעה לכדי הכחדה סופית. סכנת ההכחדה פחתה, אך לא נעלמה, עם הוצאת ציד הלווייתנים הכחולים מחוץ לחוק על ידי הקהילה הבינלאומית בשנת 1966. דוח משנת 2002 מעריך את גודל האוכלוסייה העולמית ב-12,000 עד 15,000 פרטים והלווייתן הכחול מסווג כיום כמין בסכנת הכחדה מתמדת.

  • עוד באותו נושא:
  • לוויתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully