וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי יצורי ים מפלצתיים ונדירים נמצאו בחוף בבריטניה - ושוויים 220 אלף שקל

9.9.2020 / 0:01

זוג בריטי מצא בחוף הים בווילס יצור ימי מוזר בעל משושים וקונכיות שנחשב למעדן במדינות מסוימות ונמכר בשוק במחירים גבוהים במיוחד. הם לא לקחו איתם את "האוצר" הביתה ומסרבים לחשוף את מיקומו המדויק כדי למנוע מאנשים אחרים להרוויח על חשבונם

יצורים ימיים מוזרים ונדירים שנמצאו בחוף בריטי/Martyn Green/

אלפי יצורים בעלי משושים וקונכיות הצמודים לחתיכת עץ שנסחפה לחוף ריתקו משפחה בריטית שיצאה לנופש ליד קרנארפון שבצפון ווילס. התיירים נתקלו בהם ממש במקרה, צילמו סרטונים ותמונות ופרסמו את התגלית הנדירה בפייסבוק. רק לאחר בדיקה, גילו בני המשפחה שהיצורים המפחידים הללו נחשבים למעדן במדינות מסוימות ושוויים מוערך ב-65 אלף דולר - כ-220 אלף שקלים.

מרטין גרין ומשפחתו, תושבי ניו ברייטון, שהו בסוף השבוע האחרון בנופש ליד קרנארפון, כשנתקלו לפתע במה שנראה כמו חתיכת עץ גדולה שהגיעה מהים. אל העץ היו דבוקים אלפי יצורים בעלי משושים וקונכיות, שעל פי התיאור של מרטין "לא דומים לשום דבר שראיתי קודם לכן". הוא סיפר ל"דיילי מירור": "אשתי ג'מה מצאה אותם. הלכנו על החוף והיא קראה לנו ואמרה 'תחזרו לפה, אתם חייבים לראות את זה'. הלכנו והסתכלנו וזה נראה כמו משהו לא מהעולם הזה. זו הייתה אטרקציה".

מרטין, מנהל סוכנות שיווק מכוניות בן 47, אמר כי בנו דניאל חיפש בגוגל תשובות ועד מהרה הם הבינו שהיצורים המרהיבים האלה הם סרטנאים שנקראים Gooseneck Barnacles, זן נדיר של זיפרגליים (בלוטי ים) שנחשב למעדן, במיוחד בפורטוגל ובספרד שם הם נאכלים כתבשיל פירות ים שנקרא obsbes. הוא אמר: "מתברר שהם אחד מיצורי הים היקרים ביותר שאתם יכולים לקנות. רק מחיפוש בגוגל אני חושב שזה בערך 33 דולר לאחד וכנראה שמצאנו 2,000 כאלה".

מרטין סירב לחשוף את המיקום המדויק בו נמצאו היצורים כדי למנוע מאופורטוניסטים לנצל אותם למטרות רווח. החשש של מרטין אינו מופרך, מכיוון שבעבר נמסרו דיווחים על דייגים בגליציה, צפון מזרח ספרד, שסיכנו את חייהם כדי לשים את ידם על היצורים הימיים האלו, כולל גם קבוצות לא חוקיות ואלימות שניסו את מזלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully