וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם רמקול שמשמיע ציוצים ורשת ברזל: כך צדים ציפורים בגליל

18.11.2018 / 8:07

באזור תעשייה ליד בית שמש וגם בגליל העליון, נתפסו אתמול (ש') מספר ציידי חוחיות - ציפורי שיר מוגנות - על ידי מלכודות ברזל ורמקול שהשמיע ציוצים. החשודים אף קשרו חוחית לאחד השיחים כדי שתשמיע ציוצי מצוקה ותמשוך חוחיות נוספות למקום

צלמים זמניים מורשים

רמקול המשמיע את ציוצי החוחית ומלכודות מפוזרת בשטח - כך צדים העבריינים את ציפור השיר המוגנת בישראל שאסור על פי חוק להחזיק ולצוד.

בפעילות משותפת של שוטרי משמר הגבול של משטרת ישראל ופקחי רשות הטבע והגנים, נעצרו אתמול (ש') ארבעה חשודים בציד בלתי חוקי של חוחיות. השוטרים והפקחים נערכו אתמול מבצעית בשני אזורים בארץ, רמת דלתון שבגליל העליון ואזור התעשייה הר טוב הסמוך לבית שמש.

עם הגעתם של הכוחות לאזור התעשייה הר טוב הבחינו בשני חשודים שעסקו ככל הנראה בציד בלתי חוקי של חוחיות. במקום נמצא רמקול שהשמיע ציוצים של חוחית, מה שאמור למשוך חוחיות למקום, נמצאו מלכודות שהניחו החשודים כדי ללכוד את החוחיות שיגיעו ואף קשרו החשודים חוחית לאחד השיחים, כדי שגם היא תשמיע ציוצי מצוקה ותמשוך חוחיות נוספות למקום.

במקום נעצרו שני חשודים בשנות ה- 30 לחייהם תושבי מזרח ירושלים להמשך חקירה.

ציד חוחיות ע"י רמקול ורשת ברזל. רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
משמיע ציוצים של חוחיות כדי למשוך את הציפורים למלכודת. הרמקול שנתפס אתמול/מערכת וואלה! NEWS, רשות הטבע והגנים

בפעילות השנייה שהתבצעה אתמול, נערכו הכוחות בתצפיות ומארבים ברמת דלתון, שם זיהו שני חשודים שעסקו בציד החוחיות. לאחר איסוף מלא של הראיות מהזירה יצאו השוטרים מהמארבים לביצוע מעצר החשודים, שהחלו להימלט כשאחריהם דלקו השוטרים שהביאו למעצרם לאחר מרדף רגלי.

במקום נמצאו רשתות, כלובים וחוחית קשורה ששימשה גם היא כפיתיון. בכלוב נמצאו 4 חוחיות שלכדו החשודים. החוחיות שוחררו חזרה לטבע ושני החשודים, תושבי תל אביב-יפו בשנות ה-40 לחייהם, נעצרו להמשך חקירה.

החוחית הינה בעל חיים אטרקטיבי לעבריינים המעוניינים לעשות רווח כספי, תוך פגיעה קשה בערכי הטבע בישראל. הציפור מבוקשת מאוד בחברה הערבית, שכן שוביה מכליאים אותה עם קנרית, ונוצרת ציפור-כלאיים בעלת קול ערב ונוצות יפות שמחירה רב.

רק בחודש יולי האחרון הורשע ציד חוחיות סדרתי, עאדל קרם מכפר יאסיף, בציד של הציפור המבוקשת ונידון לשנת מאסר בפועל.

במשמר הגבול וברשות הטבע והגנים משתמשים באמצעים מתקדמים והפעלת מודיעין על מנת לאתר את הציידים הלא חוקייים ולמצות עימם את הדין. במקביל פועלת רשות הטבע והגנים בזירה המשפטית על מנת להחמיר את העונשים עם אלו העוסקים בכך בניגוד לחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully