וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה האירופית היחידה כרגע שמקבלת אליה ישראלים ואמריקנים

קרואטיה היא המדינה הראשונה באירופה שחורגת מכללי האיחוד האירופי, ופתחה בסוף השבוע את שעריה לתיירים מכל העולם, כולל מישראל וארה"ב. המגיעים ייאלצו להביא אישור על בדיקת קורונה שלילית

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

(בצל הקורונה, שכנתה של קרואטיה - בוסניה - מציינת 25 שנה לטבח בסרברניצה)

קרואטיה הפכה למדינה הראשונה באיחוד האירופי שמקבלת בברכה תיירים אמריקנים, ובכלל תיירים מכל העולם, בהם ישראלים. משרד הפנים הקרואטי הודיע ​​בסוף השבוע כי המדינה נפתחה רשמית לתיירים מכל המדינות.

החדשות מגיעות לאחר שהאיחוד האירופי סיים את האיסור שלו על הגעת מטיילים אמריקנים למדינות האיחוד בסוף יוני, כאשר הודיע כי אירופה תפתח את גבולותיה ל-15 מדינות לתיירות החל מה-1 ביולי. ארה"ב, כמו ישראל, לא נכללו ברשימה בגלל מקרי התחלואה הרבים שלהן, במיוחד נוכח הגל השני בארץ.

מפלי פליטביצה קרואטיה. ShutterStock
אחת האטרקציות הפופולריות בקרואטיה בקיץ, ובכלל. מפלי פליטביצה/ShutterStock

אצלנו עדיין נדרשים ישראלים השבים ארצה להיכנס לבידוד של 14 ימים, אבל מי שבכל זאת יגיע לקרואטיה יידרש להביא בדיקת קורונה שלילית שנלקחה תוך 48 שעות מרגע הגעתו, כך על פי תנאי הכניסה באתר משרד הפנים הקרואטי. ללא המבחן השלילי, התיירים יידרשו לבודד את עצמם במשך 14 יום, כך לפי האתר.

עיר החוף דוברובניק, קרואטיה. ShutterStock
עיר החוף דוברובניק בקרואטיה - אחד היעדים העמוסים במדינה/ShutterStock

21 מיליון תיירים הגיעו לקרואטיה ב-2019

על פי מגזין טיים אאוט העולמי, המגיעים למדינה יידרשו למלא טופס רישום, שבו יצטרכו להצהיר על מטרת הגעתם לקרואטיה. בנוסף, ידרשו הנוסעים לספק הוכחות למקום הלינה שלהם.

היום (שלישי) קרואטיה מונה 3,775 מקרים של חולים בווירוס הקורונה ו-119 מקרי מוות. התיירות במדינה נמצאת במגמת עלייה בשנים האחרונות, כשב-2019 רשמה קרואטיה כניסות של 21 מיליון תיירים. בעונה זו של הקיץ, הפארק הלאומי של אגמי פליטביצה, עיירת החוף דוברובניק והארמון של הקיסר הרומי דיוקלטיאנוס יהיו ודאי בין האתרים הפופולריים ביותר עבור תיירים במדינה.

בתי קפה ותיירים בעיר העתיקה של רוביני, קרואטיה. ShutterStock
בתי קפה ותיירים בימים יפים יותר בעיר העתיקה של רוביני, קרואטיה/ShutterStock

קרואטיה החלה להרים את מגבלות התנועה והסגר במדינה ב-27 באפריל השנה, מאז מסעדות, מלונות, פארקים ויעדי תיירות נפתחו מחדש. גם התיירים וגם המקומיים מתבקשים לעטות מסכות ולשמור על מרחק של כשני מטרים כשהם נמצאים בחללים ציבוריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully