וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה שמציעה 3,000 דולר למי שיידבק בה בקורונה בטיול

עם 33 מיליוני תושבים ו-19 מקרי מוות בלבד, באוזבקיסטן בטוחים שלא תידבקו בנגיף אם תגיעו לטייל בה. ויש גם בשורה טובה לישראלים

טיול באוזבקיסטן/צילום: זיו ריינשטיין

באוזבקיסטן בטוחים שהתיירים שיפקדו אותה בימים אלו לא יידבקו בנגיף הקורונה. למעלה מ-33 מיליוני בני אדם מתגוררים במדינה המוסלמית השוכנת במרכז אסיה. עם זאת, בזכות הסגר המהיר שהיא הטילה כאשר פרצה המגפה העולמית, דווח עד כה על 19 מקרי מוות בלבד מהמחלה.

למעשה, הביטחון כאן כה רב, עד שהוחלט להשיק מסע פרסום עולמי העונה לשם Safe Travel Guaranteed ("טיול בטוח - באחריות", בתרגום חופשי). על פי הדיווח באתר Insider, באוזבקיסטן מציעים כעת לתיירים פיצוי כספי של 3,000 דולר במקרה של הדבקה בנגיף הקורונה במהלך השהות בה.

נשיא אוזבקיסטן, שבקט מירזייאיב (Shavkat Mirziyoyev) חתם בשבוע שעבר על הצו המורה על כך, כאשר סכום זה מגלם את העלות המשוערת של טיפול רפואי במקרה של הדבקה. "אנו רוצים להרגיע את התיירים, כך שיידעו כי הם מוזמנים להגיע לאוזבקיסטן", אמרה סופי איבוטסון (Sophie Ibbotson), נציגת משרד התיירות האוזבקי בבריטניה. "ממשלתנו כה בטוחה שאמצעי הזהירות וההיגיינה החדשים, המיושמים באתרי התיירות של אוזבקיסטן, יגנו על התיירים מפני הידבקות בנגיף - עד שהנשיא שלנו אף מוכן להתחייב על כך באמצעות החזר כספי. חליתם בחופשה? אנו נפצה אתכם".

אוזבקיסטן. ShutterStock
עד כה דווח על 19 מקרי מוות בלבד מהמחלה. אוזבקיסטן/ShutterStock

הפתעה לישראלים

עם זאת, ישנן מספר התניות לקבלת הפיצוי. בראש ובראשונה, כדי לקבל את 3,000 הדולרים במקרה של הדבקה, עליכם לטייל ברחבי המדינה עם מדריך תיירים מקומי. באופן זה, מדריכי תיירים, מקומות לינה, אתרי תיירות ושאר אטרקציות מקומיות, יידרשו לקבל אישור מהממשלה, לפיו הם פועלים בהתאם להנחיות הבריאותיות שנקבעו.

התניה נוספת, שעשויה לשמח דווקא את הישראלים שיבקרו במדינה, היא ההצהרה לפיה אוזבקיסטן פתוחה לתיירים ממדינות בעלות סיכון נמוך, בהן סין, יפן, דרום קוריאה וישראל. לעומתם, תיירים שיגיעו מרחבי אירופה, יידרשו להיכנס לבידוד של 14 ימים בהגיעם לאוזבקיסטן.

הצהרתו של הנשיא נועדה להרחיב את ענף התיירות המקומי, במדינה שרושמת עלייה ניכרת במספר המבקרים בה. בשנת 2019, דירג ארגון התיירות העולמי של האו"ם את אוזבקיסטן במקום הרביעי מבין שוקי התיירות הצומחים בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully